Sveiki copmaņi. Vai kāds par simbolisku samaksu vai pret labu konjaku negrib šķirties no sava neejošā elektromotora?
8.februāris 2020, 20:52 | links
Labdien,laivu īpašnieki!
Volžanka,Finval,Berkut,Alumacraft un līdzīgu alumīnija laivu īpašnieki!
Kāda ir Jūsu pieredze ar šādu laivu turēšanu ārā? Kādi novērojumi?Kādi lielākie mīnusi?Kas jāņem vērā?Ko un kā klāt pa virsu?Ražotāja piedāvātais stāvtents der arī ziemā?
Garāža 5,2m garumā ir par mazu pat Volžankai 46 fish ar motoru un treileri...Tāpēc meklēju risinājumu...
Paldies,ja kāds dalīsies ar savu (arī negatīvu) pieredzi!
Ar cieņu!
banans, 29.janvāris 2020, 15:28
Analitic labs, bet nav secinajumu un kopsauceeja.
apelsins, 27.janvāris 2020, 23:24
dr.laiva [27.01.20]: drunk_gnome, laiva, motors, vietējam ezeram, ko viegli pārvadāt un kājās var nostāvēt + atsauksme par Alumacraft + gumijas laivu un pellveidīgās nē. Jau ar šiem kritērijiem izklausās pēc “ātri, kvalitatīvi, lēti”, kas principā dabā kopā nepastāv.Analitic labs, bet nav secinajumu un kopsauceeja.
Viegli pārvadāt, ielaist ūdenī, izcelt no ūdens un motors neprasīsies liels = mazām un vieglām laivām, tikai tādās nostāvēt būs tikpat viegli kā pellā, komforta nekāda un vietas būs maz.
Stabilitāti var iegūt ar gumijas vai RIB tipa laivu, bet ne vietu, bet tās izslēdz.
Komfotabli ir aiz stikla, viegli nostāvēt platā laivā, makšķerēt kur daudz vietas = liela, tikai tādas ielaist, izvilkt (ja nav īpaši laivai izgatavotas piekabes) grūti, kā arī motors prasās atbilstošs ar visām sekām (patēriņš, apkopes un dzenskrūves cena).
Jau par komfortu domājot, laivās ar rumpeļa vadību, pie mazākiem izmēriem ir vairāk vietas, tikai sliktākos laika apstākļos un jo vairāk cope ir atpūta, gribās aizvējā, siltumā. Savukārt aiz stikla patīkamāk, tikai vieta uzreiz mazāk, īpaši tas jūtams RIB tipa laivām, vai laivai uzreiz vēl par kārtām lielāka.
Vēl ir jautājums, kur atrodas vietējais ezers un kur plānots braukt, ir mums vietas kur tikai ar 3,7 kw (5zs) vai elektromotoriem uz ūdens var rādīties. Ja īsti nav skaidrs kas vajadzīgs, iespējams var sākt ar to kāds motors plānojas, cik zs ?
Attiecībā uz metināts vai kniedēts, CCCP laivas kuras gatavotas no alumīnija sakausējumiem - kniedēja, alumīnija un magnija sakausējuma - metināja, izņemot ir tāda Южанка-2, kas ir kniedēta, bet no alumīnija un magnija. Dotajā brīdī austrumu kaimiņi laivas izgatavo no alumīnija magnija sakausējuma, jeb tā saucamā jūras alumīnija. Šīm laivām ekspluatācijas mūžs ir vairāk saistīts ar saimnieku, nevis ar korpusa kopā stiprināšanas veidu. Vienīgais, Alumīnija sakausējums slikti sadzīvo ar citiem metāliem un sāļu ūdeni. Par CCCP laivām, tomēr šīs laivas bija paredzētas pārgājieniem un tūrismam un ir plašas diskusijas par to pielāgošanas iespējām un lietderību.
Par Alumacraft, netirgo viņus tik ilgi un tādā skaitā lai parādītos sūdzības, īpaši tādas kuras varētu nosaukt par likumsakarībām.
Pie mums otrreizējais tirgus ir nekāds, ir kas Somijā atrod savu sapņu laivu.
A kniedētās laivas nav no cita materiāla, ko nemaz nevar sametināt. Un laikam arī daudz plānāks, pati laiva vieglāka. Korozijas noturība var būt ar cita.
spiningists, 27.janvāris 2020, 15:31
Tur jau tas stāsts. Vismaz padomijā būvētās ražotas no aviācijas sakausējuma ļumīnija un kā blakusprodukts aviācijas rūpnīcās. Starpcitu, pat ne pie saudzīgas lietošanas, kalpo bez sūcēm vēl šo baltu dien. Protams, nav basene utt. . Mans stāsts par Progres 4, kuru lietoju 40+ gadus. Bija laiks, kad vadāju uz Peipi, tad gadus 20 tur arī glabāju. Vienu ziemu pat iesaldētu līdz pavasarim. Vietējie rudenī ielaiduši un nav uzlikuši atpakaļ uz steķim. Domāju kirdik. Nekāda vaina. Vēl tagad šļūkāju pa Burtnieku.
BrunoL, 27.janvāris 2020, 16:01
A kniedētās laivas nav no cita materiāla, ko nemaz nevar sametināt. Un laikam arī daudz plānāks, pati laiva vieglāka. Korozijas noturība var būt ar cita.
spiningists, 27.janvāris 2020, 15:31
Izvēloties laivu ilgākam laika peridam būtu vērts padomāt - vai ir vērts riskēt ar kniedētām laivām. Viens neveiksmīgs uzstiens var ievērojami apgrūtināt atlikušo dzīvi. Otrais - kniedētas laivas ilgstoši vizināt pa mūsu celīem uz piekabes - man būtu bail.
eholotes.lv, 27.janvāris 2020, 10:16
Iesakiet, kur aizvest saremontēt laivai motoru. Mercury, 60hp - laikam iet ūdens eļļā un slāpst nost uz maziem apgiezieniem....
pokis, 27.janvāris 2020, 14:56
Pašlaik gan metināšana, gan kniedēšana tehnoloģijas ir pietiekoši kvalitatīvas un drošas, tomēr tiešām visos reāli kritiskajos objektos joprojām izmanto tikai kniedēšanu. Kniedes tupa drošākas pēc risku diversifikācijas - kritisko punktu (kniežu) vairāk, taču ja augstas slodzes un vibrācijas apstāļos, piemēram gaisā, pa kāju aiziet kniede, tad tomēr lielāka iespēja, ka pārējās n-tās kniedes saturēs konstrukciju kopā, a vot ja ieplīst metināšanas šuve, tad tā neizbēgami plīsīs tālāk , variantu nav.
Brt nu te mēs runājam par sadzīves klases laivām, ne lidmašinām vai balistiskajām raķetēm, slodzes ir daudz zemākas un ieliktās izturības rezerves milzīgas, tā kā praksē nekādas atšķirības no drošības viedokļa, metinājums sanāk optimālāks tā kā nav to daudzo vājo punktu kniežu veidā.
zaraza, 27.janvāris 2020, 14:34
Cik zinu, tad kniedēšanu mēdz izmantot tu, kur gaidāma pastiprināta vibrācija - gan lidmašīnām, gan tiltu balstiem u.c. konstrukcijām.
Protams, ka var sakniedēt slikti (tāpat kā sametināt slikti).
Domāju, ka vairāk būtu jāvērtē built quality kā tādu, atsauksmes un tā.
irganviens, 27.janvāris 2020, 11:54
:)protams ,nezinu visas nianses un tehnoloģijas,bet reiz pa iluminatoru redzēju,ka lidmašīnas arī ir kniedētas!!!:)
kurjers6, 27.janvāris 2020, 10:28
Samērā nekorekts salīdzinājums. Vai lidmašīnu korpusi mēdz saskarties ar piekabes dēļiem? Roļikiem? Akmeņiem?
eholotes.lv, 27.janvāris 2020, 10:39