Laivas un to motori

Manis pārbaudīta "recepte":
1. no laivas dibena zemākā punkta, viducī, līdz motora antikavitācijas plāksnei, attālums ne lielāks, arī ne mazāks par 2,5 cm.
2. Par motora savērsumu. Tas jāregulē uz vietas. Katrai laivai tas trača slīpums var būt atšķirīgs! Ja metot ručkā baigi ceļ purnu augšā un ilgi jāgaida, kad izies glisē, es samazinātu par vienu robu motora slīpumu. Tobiš, motora kāja ir par tālu no trača. Ja vēl nepalīdz, tad vēl par robu.. Šitā var piedzīt labāko variantu!
3.6 laivai ar 9.9 motoru, pie pareizi saregulētas laivas-motora attiecības, glisē ir jālec momentāni, bez liekām purna celšanām!
5.maijs 2020, 12:18 | links
 
Vajadzīgo sagāzumu atrodi eksperimenta veidā, pamainot pozīcijas. Iespējams, ka tev, tāpat kā man, pašā sākumā ir jāpaliecas maksimāli uz priekšu, vislabāk būtu lietot roktura pagarinātāju. Šķiet, ka tev ātrumam būtu jābūt lielākam, jo man ir tāds pats ar visām pekelēm, enkuru, bāku, utt
5.maijs 2020, 12:07 | links
 
Ar 9.9 merku arī 4m pūsli rauj glisē sekunžu laikā ar diviem večiem, bāku un štrumiem :) esot vienam laivā ar puss ručku to pašu var sasniegt :)
Vajag tikai ļaivu ar ķīli, pareizu motora sagāzumu, un tranča regulējumu un nebūs jālēkā uz laivas purna :D

gaca124, 5.maijs 2020, 11:04


Varbur vari apskaidrot vai iemest kādu resursu kurš nebūs krievu val., kāds ir pareizs sagāzums un tranča regulējums, pats nesen iegādājos 9.9hp merkūru un 3.6m pūsli ar piepūšamo ķīli. glisē ceļ, bet japagaida kādas 10 - 15 sec kamēr purns nosēžas, tad max ātrums ap 25-27km/h.

Brīvdienās braukšu izmēģināt dažādas variācijas kā visu pareizi sakārtot, bet vrb varat padalīties ar pieredzi vai resursiem.
5.maijs 2020, 11:44 | links
 
Ar 9.9 merku arī 4m pūsli rauj glisē sekunžu laikā ar diviem večiem, bāku un štrumiem :) esot vienam laivā ar puss ručku to pašu var sasniegt :)
Vajag tikai ļaivu ar ķīli, pareizu motora sagāzumu, un tranča regulējumu un nebūs jālēkā uz laivas purna :D
5.maijs 2020, 11:04 | links
 
Artx2 [14m]: cibins [8:40]: Varbūt kāda cūcene, bet man ar dulkan325 un tohatsu5 nekad nekādu problēmu ar glisi nav bijis, dod gāzi, uz brīdi paliecas uz priekšu un aiziet. Nekad neesmu interesējies par plāksnēm, savērsumiem utt. Ja visu kopā sarēķina- laiva 57, motors 27, ārējā bāka ap 10, enkurs, copes piederumi arī vismaz 10, pats zābakos 100, kopā zem 200 nekādi. Tā ka tā formula 1hp=30kg nav universāla.Tāpēc jau ir : teorētiķi un praktiķi, tie kuriem ir reāla pieredze. :) Tas tāpat kā augstskolu pasniedzējiem ekonomikā, teorētiski visiem vajadzētu būt miljonāriem. :DDDD

Zorge07, 5.maijs 2020, 10:10

Tieši tā!
Bet praktiski tu luter staigā apkārt nošmucējies un 3m laivu ar 5hp motoru lai dabūtu glisē, lēkā pa laivu, rausti ātrumus un ķer vilnīšus, kad citi džeki ar tādu pašu ekipējumu bez problēmām brauc! :)))Brauc te vienīgi tu ar muti. :DDDD

Zorge07, 5.maijs 2020, 10:17


Luter, vot tu, kā pieredzējis praktiķis, pastāsti.. A ko tu dari, ja nav to vilnīšu, kas ir pats svarīgākais lai dabūtu šādu komplektu glisē? :)
Tu var būt ar airiem piepalīdzi ieskrieties, vai vnk met mieru un brauc mājās? :))
5.maijs 2020, 10:32 | links
 
Dulkan 345 + Honda BF5, ātrums ~21, braucot divatā ar sīko un pekelēm.
5.maijs 2020, 10:18 | links
 
Artx2 [05.05.20]: cibins [8:40]: Varbūt kāda cūcene, bet man ar dulkan325 un tohatsu5 nekad nekādu problēmu ar glisi nav bijis, dod gāzi, uz brīdi paliecas uz priekšu un aiziet. Nekad neesmu interesējies par plāksnēm, savērsumiem utt. Ja visu kopā sarēķina- laiva 57, motors 27, ārējā bāka ap 10, enkurs, copes piederumi arī vismaz 10, pats zābakos 100, kopā zem 200 nekādi. Tā ka tā formula 1hp=30kg nav universāla.Tāpēc jau ir : teorētiķi un praktiķi, tie kuriem ir reāla pieredze. :) Tas tāpat kā augstskolu pasniedzējiem ekonomikā, teorētiski visiem vajadzētu būt miljonāriem. :DDDD

Zorge07, 5.maijs 2020, 10:10

Tieši tā!
Bet praktiski tu luter staigā apkārt nošmucējies un 3m laivu ar 5hp motoru lai dabūtu glisē, lēkā pa laivu, rausti ātrumus un ķer vilnīšus, kad citi džeki ar tādu pašu ekipējumu bez problēmām brauc! :)))
Brauc te vienīgi tu ar muti. :DDDD
5.maijs 2020, 10:17 | links
 
cibins [8:40]: Varbūt kāda cūcene, bet man ar dulkan325 un tohatsu5 nekad nekādu problēmu ar glisi nav bijis, dod gāzi, uz brīdi paliecas uz priekšu un aiziet. Nekad neesmu interesējies par plāksnēm, savērsumiem utt. Ja visu kopā sarēķina- laiva 57, motors 27, ārējā bāka ap 10, enkurs, copes piederumi arī vismaz 10, pats zābakos 100, kopā zem 200 nekādi. Tā ka tā formula 1hp=30kg nav universāla.Tāpēc jau ir : teorētiķi un praktiķi, tie kuriem ir reāla pieredze. :) Tas tāpat kā augstskolu pasniedzējiem ekonomikā, teorētiski visiem vajadzētu būt miljonāriem. :DDDD

Zorge07, 5.maijs 2020, 10:10


Tieši tā!
Bet praktiski tu luter staigā apkārt nošmucējies un 3m laivu ar 5hp motoru lai dabūtu glisē, lēkā pa laivu, rausti ātrumus un ķer vilnīšus, kad citi džeki ar tādu pašu ekipējumu bez problēmām brauc! :)))
5.maijs 2020, 10:16 | links
 
cibins [05.05.20]: Varbūt kāda cūcene, bet man ar dulkan325 un tohatsu5 nekad nekādu problēmu ar glisi nav bijis, dod gāzi, uz brīdi paliecas uz priekšu un aiziet. Nekad neesmu interesējies par plāksnēm, savērsumiem utt. Ja visu kopā sarēķina- laiva 57, motors 27, ārējā bāka ap 10, enkurs, copes piederumi arī vismaz 10, pats zābakos 100, kopā zem 200 nekādi. Tā ka tā formula 1hp=30kg nav universāla.
Tāpēc jau ir : teorētiķi un praktiķi, tie kuriem ir reāla pieredze. :) Tas tāpat kā augstskolu pasniedzējiem ekonomikā, teorētiski visiem vajadzētu būt miljonāriem. :DDDD
5.maijs 2020, 10:10 | links
 
Man bija 3.3 laiva (65kg)+ merks 5hp (26kg) + 85 kg + bāka (ap 10kg), plus mantas, enkurs (vēl ap 10 kg), glisē bez problēmām cēla. Max ātrums bija 22 km/h. Divatā gan ne kā!
5.maijs 2020, 10:06 | links
 
Laiva 3.3 + Merkūrs 5zs = vienam glisē nav problēmu, tik prasās garāku rokturi, lai var labāk līdzsvarot; ar vieglu sievu priekšgalā - arī izceļ glisē, tik nedaudz mazāks ātrums.
5.maijs 2020, 09:45 | links
 
Ātrums uz pilnu ručku ap 26, lielākai bijis 28, bet tas pa vējam, bet parasti pukšķinu ar 2/3 gāzes uz 20-23km/h
5.maijs 2020, 09:10 | links
 
man outlands 3,6 (70kg). + 5hp + arējā bāka =30kg + pats 110kg, ceļ glisē mierīgi. Glisē ap 22kmh ātrums +- . Pat ar puiku laivā cēla glisē (šim tad kādi 30 kg +- bija).
5.maijs 2020, 09:03 | links
 
cibins [05.05.20]: Varbūt kāda cūcene, bet man ar dulkan325 un tohatsu5 nekad nekādu problēmu ar glisi nav bijis, dod gāzi, uz brīdi paliecas uz priekšu un aiziet. Nekad neesmu interesējies par plāksnēm, savērsumiem utt. Ja visu kopā sarēķina- laiva 57, motors 27, ārējā bāka ap 10, enkurs, copes piederumi arī vismaz 10, pats zābakos 100, kopā zem 200 nekādi. Tā ka tā formula 1hp=30kg nav universāla.
Ātrumu neesi mērijis?:)
5.maijs 2020, 09:00 | links
 
Varbūt kāda cūcene, bet man ar dulkan325 un tohatsu5 nekad nekādu problēmu ar glisi nav bijis, dod gāzi, uz brīdi paliecas uz priekšu un aiziet. Nekad neesmu interesējies par plāksnēm, savērsumiem utt. Ja visu kopā sarēķina- laiva 57, motors 27, ārējā bāka ap 10, enkurs, copes piederumi arī vismaz 10, pats zābakos 100, kopā zem 200 nekādi. Tā ka tā formula 1hp=30kg nav universāla.
5.maijs 2020, 08:40 | links
 
ZMA [Vakar]: Labvakar, Eksperti !
Vakar uzliku jauno Yamaha 5-ZS ar iso kāju uz Gladiator 300 laivu. Pabraukāju vairākas stundas ar maziem apgr. kā ir rakstīts instrukcijā un pēc tam pamēģināju uz pilno , laiva neiet , uz “ glisi” iziet neizdevās , ātrums 10 km/st. maksimums. Viens pazīstams pateica ka tā arī un būs kamēr neaizvedīšu servisā pēc “ apkatkas”, it ka neveras vārsts uz pilno lai tādi ka es nesabojā dzinēju uzreiz . Vai tas varētu būt taisnība vai ir jāmeklē citur problēmu ( tranča augstums vai vēl kaut kas ). Paldies par uzmanību .Palasu te tukšpļūtītāju teorētiķu tekstus un ņirgt gribās.
Pašam ir 300 bush , tais gados svēru +\- 80kg un pirmais motors arī bija 5zs
Honda.
Kā es sākumā mocijos kamēr sapratu, kā izcelt glisē. Jo dodot ručku līdz galam purns pa gaisu , bet pats gandrīz uz muguras ūdenī bet neceļas glisē. Tad nu jāsaprot trīs lietas. Sākot braukt ir pirmkāt pret vilnīti/ ja lieli viļņi tāpat neizcelsi/ tas ideālā variantā, ručku līdz pusei , tad jāmet nost, laiva no tā tā kā izceļas, tad jāpabīdās uz priekšu un ručku līdz galam un ceļas laiva glisē un mauc to gabalu kur gribēji.
Šobrīd gan jau ir lielāks svars ,motors ir 10zs , bet laiva tā pati un arī glisē izcelšanās princips joprojām tas pats, tikai vieglāks un ceļ mūs divus tik priekšējam arī sākumā uz priekšu jāliecas, un kad izceļ tad cepures un matus rauj no galvas nost. :)
Tā lūk, bet plikai d..... ir politikas sadaļa.

Zorge07, 5.maijs 2020, 07:19


Luter, a ko tu darīji gadījumos, ja bija pilnīgs bezvējš un vilnīša nebija pret ko ieskrieties??? Brauci mājās, vai airējies? :))))
5.maijs 2020, 08:10 | links
 
ZMA [Vakar]: Labvakar, Eksperti !
Vakar uzliku jauno Yamaha 5-ZS ar iso kāju uz Gladiator 300 laivu. Pabraukāju vairākas stundas ar maziem apgr. kā ir rakstīts instrukcijā un pēc tam pamēģināju uz pilno , laiva neiet , uz “ glisi” iziet neizdevās , ātrums 10 km/st. maksimums. Viens pazīstams pateica ka tā arī un būs kamēr neaizvedīšu servisā pēc “ apkatkas”, it ka neveras vārsts uz pilno lai tādi ka es nesabojā dzinēju uzreiz . Vai tas varētu būt taisnība vai ir jāmeklē citur problēmu ( tranča augstums vai vēl kaut kas ). Paldies par uzmanību .Palasu te tukšpļūtītāju teorētiķu tekstus un ņirgt gribās.
Pašam ir 300 bush , tais gados svēru +\- 80kg un pirmais motors arī bija 5zs
Honda.
Kā es sākumā mocijos kamēr sapratu, kā izcelt glisē. Jo dodot ručku līdz galam purns pa gaisu , bet pats gandrīz uz muguras ūdenī bet neceļas glisē. Tad nu jāsaprot trīs lietas. Sākot braukt ir pirmkāt pret vilnīti/ ja lieli viļņi tāpat neizcelsi/ tas ideālā variantā, ručku līdz pusei , tad jāmet nost, laiva no tā tā kā izceļas, tad jāpabīdās uz priekšu un ručku līdz galam un ceļas laiva glisē un mauc to gabalu kur gribēji.
Šobrīd gan jau ir lielāks svars ,motors ir 10zs , bet laiva tā pati un arī glisē izcelšanās princips joprojām tas pats, tikai vieglāks un ceļ mūs divus tik priekšējam arī sākumā uz priekšu jāliecas, un kad izceļ tad cepures un matus rauj no galvas nost. :)
Tā lūk, bet plikai d..... ir politikas sadaļa.

Zorge07, 5.maijs 2020, 07:19


Palasu tā triperīša Lutera rakstīto un ņirgt gribas! Puika tā mocās, lai 3m pūsli ar 5hp motoru glisē dabūtu! Lēkā pa laivu turpu šurpu, ātrumus maina, vilnīšus meklē! Gandrīz no laivas krīt ārā! :))) Un pat ar 10 hp motoru tā pat isās! Nu riktīgs āksts, nejēga tukšpļūtis! Var redzēt, ka saprašana nulle, bet grib ar kaut ko paspīdēt!:))
Pareizi noregulēts tracis (augstums) un motora svērsums, plus HP atbilstošs svars laivā un ne kāda dricelēšana, kā te šitas idiots raksta, nav nepieciešama!
Man 3.3 laiva ar 5hp merku glisē gāja elementāri. Dod tik ručkā un nedaudz pasveries uz priekšu!
Par 10hp vispār nerunājot! Tādu pūsli, līdz 4m braucot pat divatā glisē izcels bez problēmām, nelēkājot pa laivu, kā to dara šitais pamuļķis!
Elementāra matemātika... 1HP = 30kg. Un visss!
5.maijs 2020, 08:03 | links
 
ZMA [04.05.20]: Labvakar, Eksperti !
Vakar uzliku jauno Yamaha 5-ZS ar iso kāju uz Gladiator 300 laivu. Pabraukāju vairākas stundas ar maziem apgr. kā ir rakstīts instrukcijā un pēc tam pamēģināju uz pilno , laiva neiet , uz “ glisi” iziet neizdevās , ātrums 10 km/st. maksimums. Viens pazīstams pateica ka tā arī un būs kamēr neaizvedīšu servisā pēc “ apkatkas”, it ka neveras vārsts uz pilno lai tādi ka es nesabojā dzinēju uzreiz . Vai tas varētu būt taisnība vai ir jāmeklē citur problēmu ( tranča augstums vai vēl kaut kas ). Paldies par uzmanību .
Palasu te tukšpļūtītāju teorētiķu tekstus un ņirgt gribās.
Pašam ir 300 bush , tais gados svēru +\- 80kg un pirmais motors arī bija 5zs
Honda.
Kā es sākumā mocijos kamēr sapratu, kā izcelt glisē. Jo dodot ručku līdz galam purns pa gaisu , bet pats gandrīz uz muguras ūdenī bet neceļas glisē. Tad nu jāsaprot trīs lietas. Sākot braukt ir pirmkāt pret vilnīti/ ja lieli viļņi tāpat neizcelsi/ tas ideālā variantā, ručku līdz pusei , tad jāmet nost, laiva no tā tā kā izceļas, tad jāpabīdās uz priekšu un ručku līdz galam un ceļas laiva glisē un mauc to gabalu kur gribēji.
Šobrīd gan jau ir lielāks svars ,motors ir 10zs , bet laiva tā pati un arī glisē izcelšanās princips joprojām tas pats, tikai vieglāks un ceļ mūs divus tik priekšējam arī sākumā uz priekšu jāliecas, un kad izceļ tad cepures un matus rauj no galvas nost. :)
Tā lūk, bet plikai d..... ir politikas sadaļa.
5.maijs 2020, 07:19 | links
 
zaraza [05.05.20]: Labvakar, Eksperti !
Vakar uzliku jauno Yamaha 5-ZS ar iso kāju uz Gladiator 300 laivu. Pabraukāju vairākas stundas ar maziem apgr. kā ir rakstīts instrukcijā un pēc tam pamēģināju uz pilno , laiva neiet , uz “ glisi” iziet neizdevās , ātrums 10 km/st. maksimums. Viens pazīstams pateica ka tā arī un būs kamēr neaizvedīšu servisā pēc “ apkatkas”, it ka neveras vārsts uz pilno lai tādi ka es nesabojā dzinēju uzreiz . Vai tas varētu būt taisnība vai ir jāmeklē citur problēmu ( tranča augstums vai vēl kaut kas ). Paldies par uzmanību .

ZMA, 4.maijs 2020, 23:18

No kā seciņajums, ka ar 5HP principā laivu dabūsi glisē, it sevišķi ja runa par "pūsli", kuram pludļinijas un visa hidrodinamika stipri tuva gludeklim :)
Nē, es nesaku, ka nevar principā, ja esi subtilas miesas uzbūves, laivā nav daudz mantu, pareizs izsvarojums ar smaguma centra nobīdi uz priekšu, vēl visādas fiškas kā tranča plāksnes, hidrofoila spārni uz motora, ir faķīri, kas spēj to dabūt gatavu dabā. Bet rupji un vienkārši vispārinātā formula ar rezervi lai tiešām jebkura laiva varētu glisē celties ,nav optimistiska 1HP ceļ 20kg. Nu OK, pat ja 30 būtu, tas 5zirgi=150kg.
Nu tad rēķini pats - cik sver laiva, cik motors, cik degviela, rumpis un visas citas parpalas.
Ja motora vai laivas tirgotājs Tev autoritatīvi apgalvoja, ka ar šo motoru viss celsies glisē rūkdams, tad stiep viņam komplektu lai nodemonstrē to fizikas brīnumu :)
Ja vēl kādu vieglu 340 pūsli ar zarazas uzstadītajiem nosacījumiem izceltu, tad 300 manuprāt nav variantu
5.maijs 2020, 00:36 | links
 
Labvakar, Eksperti !
Vakar uzliku jauno Yamaha 5-ZS ar iso kāju uz Gladiator 300 laivu. Pabraukāju vairākas stundas ar maziem apgr. kā ir rakstīts instrukcijā un pēc tam pamēģināju uz pilno , laiva neiet , uz “ glisi” iziet neizdevās , ātrums 10 km/st. maksimums. Viens pazīstams pateica ka tā arī un būs kamēr neaizvedīšu servisā pēc “ apkatkas”, it ka neveras vārsts uz pilno lai tādi ka es nesabojā dzinēju uzreiz . Vai tas varētu būt taisnība vai ir jāmeklē citur problēmu ( tranča augstums vai vēl kaut kas ). Paldies par uzmanību .

ZMA, 4.maijs 2020, 23:18


No kā seciņajums, ka ar 5HP principā laivu dabūsi glisē, it sevišķi ja runa par "pūsli", kuram pludļinijas un visa hidrodinamika stipri tuva gludeklim :)
Nē, es nesaku, ka nevar principā, ja esi subtilas miesas uzbūves, laivā nav daudz mantu, pareizs izsvarojums ar smaguma centra nobīdi uz priekšu, vēl visādas fiškas kā tranča plāksnes, hidrofoila spārni uz motora, ir faķīri, kas spēj to dabūt gatavu dabā. Bet rupji un vienkārši vispārinātā formula ar rezervi lai tiešām jebkura laiva varētu glisē celties ,nav optimistiska 1HP ceļ 20kg. Nu OK, pat ja 30 būtu, tas 5zirgi=150kg.
Nu tad rēķini pats - cik sver laiva, cik motors, cik degviela, rumpis un visas citas parpalas.
Ja motora vai laivas tirgotājs Tev autoritatīvi apgalvoja, ka ar šo motoru viss celsies glisē rūkdams, tad stiep viņam komplektu lai nodemonstrē to fizikas brīnumu :)
5.maijs 2020, 00:15 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager