Tas jau vēl nav tralākais, ka ražo vienādas lietas zm dāzādiem zīmoliem un par dazādu ciparu. Trakāk man liekas, ka azināti ražo vienu produktu bet pēc tam to "sagraiza" un sadala n-modeļos cenās.
Jebkuram ražotājam vienkāršak un lētāk ir uztaisīt 1 labu un pārbaudītu modeli, nevis 10, ražošanas unifikācija - viens materiāls detaļas, aparatūra, kalibrācija utt.
Bet sākas problēmas ar klientu dažadību - viens grib lētāko, cits noetiktā budžetā līdz x, cits pašu krutāko, cits price/performance, vēl kādam vienalga, ka tik labāk kā kaimiņam utt. Vot i taisa kosmētiskas un dizainiskas izvirtības, apzināti liek ierobežotājus un atslēdzējus uz jau pamatā esošam funkcijām utt.
Nu piemēram IT dželžos viena modeļa ietvaros cietie diski rūpnīcā ir pilnīgi vienādi - to vai tas būs 500 vai 2TB nosaka vienīgi uz cik sākotnēji noformatē. Liekas neloģiski, kāda vella pēc neuztaisīt uz stabilu maksimumu, nenoteikt vienu adekvātu un loģisku cenu un viss. A ne vella, ar cipariem pierādīts, ka bez produktu dispersijas/sortimenta un cenu diversifikācijas sausajā atlikumā nopelna būtiski, pat vairākas reizes, mazāk. A kāpēc nopelnīt mazāk, ja, biki pačakarējoties, var vairāk? nu nav tak idioti...
Un tādu piemēru visās nozarēs kaudzēm...
21.maijs 2020, 16:03 |
links