Čau!
Priekšvārds: man nepatīk kko teikt par attieksmi vai ko citu, kā atrī zinu, kā ir būt pārdevējam. Pilnībā saprotu ka jastrādā garas stundas un klienti izbesī un gan jau, ka varbūt neizdodas nopelnīt kā gribētos ,dēļ vîrusa vai tml.
Par salmo veikalu, nevēlos pieminēt konkrēto veikalu vai kādu/kādus konkrētus pārdevējus, ganjau viņi paši sapratīs un ceru, ka ieklausīsies kā ieteikumā, nevis kā pārmetumā.
Klienti ir dažādi un viņu vēlmes ir dažādas. Veltat vairāk uzmanību klientam un nebaidaties jautāt par viņu budžetu, kurš protams var nedaudz variēt. Esmu dzirdējis un pašam ir bijusi situācija kad tiek meklēta konsultācija vai ieteikums, kur tiek piedāvāts iegādāties pārdevēja ieteikto, kas jau tuvojas premium produkta kategorijai un summas ieverojami atšķiras no klienta paredzētā vai ieplānotā. Gadījumos kad tiek meklēts kāds lētāks risinājums - tiek piedāvāts no sērijas meklē pats.
Kā piemērs varētu būt klienta vēlme iegādāties telefonu. Klients: iesakiet kādu telefonu! Pārdevējs iesaka: ņemiet iphone 11 pro- kruts telefons. Klientam tāds nav vajadzīgs un paredzētais budžets krietni mazāks. Tiek jautāts vai ir kkas lētāks? Pārdevēja ieteikums apskataties pats, viss ir redzams un rasktīts. Vai šajā gadījumā klients nopirks- visticamāk nē, vai atgriezīsies veikalā, kad būs budžets priekš krutā iphone- visticamāk nē! Tajā paša laikā varētu piedāvāt klientam citus risinājumus un pārdot. Klients būs apmierināts un visticamāk atgriezīsies atkal, un atkal!
Klienti ir visdažādākie amatieri un pieredzējuši copmaņi. Vai amatierim ir vajadzīgi pro rīki, labs jautājums, bet lai izbaudītu copes prieku un attīstītu hobiju iesākumā pietiek ar to kāds ir tam paredzētais budžets. Kas zin amatieris aizrausies un kļūs par pro, kurš jau atnāks ar lielo “piķi” tieši pie Jums.
Veikala sortiments ir plašs un viegli apjukt piedāvājuma klāstā, tāpēc bieži vien tiek meklēta konsultācija, no kuras sagaida kādus ieteikumus, informāciju, ieinteresētību, kādu pamācībošu gudrību atbilstoši atvēlētajam budžetam, kā arī atrasts risinājums, jo šķiet, reti kurš klients nāk uz makšķernieku veikalu vnk ekskursijā. Pārdevējiem protams vieglākais ceļš ir pārdot dārgāko un labāko kvalitāti, kur ātri tiek izpildīts plāns vai iegūtas lielākas piemaksas. Vai visi klienti ir gatavi pirkt to labāko, es teiktu katrai precei ir savs klients! Nebaidaties prasīt par klienta budžetu, lai arī cik tas grūti nebūtu atrodiet vismaz kādu risinājumu, vai ja nav konkrētā prece veikalā, piedāvājiet atsūtīt preci uz vaikalu, klienti to novertē. Ticu ka precēm ir pieteikoši uzcenojumi un iespējams dažkārt pārdodot lētāk un vairāk ir lielāks ieguvums, nekā nepārdot, turklāt klients atgriezīsies pie Jums biežak!
Rezumē: klienti ir dažādi un viņu pieredze ir dažāda, kā arī atvēlētie budžeti. Veltiet vairāk laika un lielāku ieinteresību klientos, klienti to novērtēs un atgriezīsies tieši pie Jums!
Šis ir tikai ieteikums, ne sūdzība, kā arī šis raksts NAV par visiem salmo darbiniekiem. Ceru ka šo veikalu darbinieki neuztvers kā aizvainojumu, jo tas nav tā domāts!
Ar cieņu,
Grams
1.jūlijs 2020, 14:43 |
links