Topikā ,, Laivas un motori,, tika iztirzāta tēma- laivas motora apkope pēc reglamenta. Ražotāja ieteiktā -vienreiz gadā vai reizi 100 motorstundās.
Es iestājos par to, ka starp apkopēm ,pašam vēl reizīti jānomaina eļļa.
Pieļauju, ka daudzi tic zobu fejai, salavecim un,,long life,, eļļas superspējām un seko auto ražotāja ieteikumam mainīt to reizi 25000km.
Mēs taču visi saprotam, ka ražotāja mērķis nav mūs nodrošināt ar ierīci, kas kalpos mūžīgi. Ar Nokia 3310 un to spūldzi kas deg jau vairāk, kā 100 gadus, kaut kas neaizgāja pēc plāna :).
Ražotāja uzdevums ir nodrošināt patērētāju ar tādu preci, kas apmierinātu viņa prasības zināmu periodu, pēc N laika tas pirktu jauno modeli vai tērētu naudu rezerves daļās un dotu darbu dīlercentriem.
Kā piemēru ņemsim manis pieminētos 25K eļļas maiņas intervālu, ko godīgi skaita auto kompītis, kas 1 pret 1 sakrīt ar odometra rādījumiem. Kas ir pilnīgi neobjektīvi.
Piemēram: ja es savam turbodīzelim tā mainītu eļļu, tad 4 maiņā būtu kapitālais remonts.
Mašīna tiek eksplotēa 95% pilsētas režīmā. Es saprast, ja ražotājs būtu noteicis. Eļļu pēc 25k vari mainīt ,ja brauksi tikai arpus apdzīvotām vietàm, necelsi apgriezienus virs 2500 , nestāvēsi sastrēgumos un nesildīsi auto ilgāk par minūti. Bet tā nav.
Kā domājat ? Vai vajag akli uzticēties ražotāja ieteikumam ?
6.februāris 2022, 15:35 |
links