Ekonomika un politika

Demokrātikas sabiedrības ietvaros būtu būtiski iepazīties un diskutēt par šo tēmu. Tā kā iepriekšējā politisko diskusiju tēma ir veiksmīgi nonākusi pie paredzamā finiša,gribētos to atsākt jaunā kvalitātē, bez personīgiem cieņu aizvainojošiem komentāriem un bez kādas rasu naida kurināšanas. Tā ar bišku ar vēsāku un skaidrāku prātu...
Hesus viņiem nojaukt, mežus necirst, rūpnīcas/industriālos objektus necelt, bet labi dzīvot padod tik. Ar tām rupnīcām traģikomiski. Kad nav rūpnīcas, tad kviec kā traki, celiet mums ka padumjajos laikos. Kad rupnīcu grib celt, tad tie paši kviecēji dara visi, lai tik to rūpnīcu neuzceltu.
13.decembris 2022, 13:57 | links
 
Par to Doles hes.Kaut ko jau partijas bosi domāja. Bija visādi prožekti padomā.Nu bet kā vienmēr - trūka naudas( principā koka rublis sūds,trūka resursu), un trūka laika.Maskava prasīja lai tiktu nodots laikā un vēl labāk-pirms termiņa.Uz svētkiem.Nu tādā situācijā būvet sarežģītu un dārgu hidro tehnisko būvi neviens netaisījās.Nu bija tāds kuļibina variants.Es domāju,ka arī izmaksāja miljonus.Tika attransportēts tāds mostrs,stipri līdzīgs peldošajam dokam.Un pāri visai upei ielikti ūdenī drāšu pinuma žogi.Nu un tas doks tika iegrmdēts caurumā starp žogiem.Un visi pacietīgi gaidīja,kad laši tur līdīs iekšā.Un tad it kā viņus pārvietos pāri aizsprostam.Uz tā mostra bortiem bija lepns uzraksts tā laika valsts valodā -Ņerest. Cik runāju ar personālu - neviens mauka spītīgi nelienot iekšā.Nu es īsti neticēju.Zivis ir ziņkārigas.Gan jau kāda ielīda.Tā teikt pašpatēriņam.Vairākus gadus tas sūds zīmējas upes vidū.Tad vienmuļi stāvēja pie krasta starp Ģipšustūri un Katlakalnu.Tad nāca jaunie laiki.Un tā ierīce pazuda.Prihvatizācija.Kāds noteikti jautās - kā es to zinu.tik tiešām to izgāzušos projektu diez vai var atrast vēstures annālēs.Ļoti banāli.Tajā laikā es dzīvoju Daugavas krastā.Un tas Ņerest vairākus gadus rotājās saullēkta ainavā.Esmu piebraucis vasarā ar laiviņu,gan ziemā velkot ragutiņas ar bērniem uz Katlakalna kalniņiem vizināties.Esmu pat mormišku tirinājis netālu no tā monstra.Kaut kā tā.1979 un 1980 gada augustā un septembrī ar binokli no balkona vēroju kā upē lēkā laši.Nu tādi 15 - 20 kg.Kā mazas raudiņas spēlējās.Vairāk tādus skatus neesmu redzējis.Laikam tie bija pēdējie laši,kas gribēja atgriezties savās dzimtajās upītēs.Arī manas foreļupes mazajās pietekās.Lašu mūžs nav garš.Par zivju ceļa ideju.Galīgi garām.Mūsu valstiņa jau tā ir daudz naudas izgrūdusi bezjēdzīgos projektos.Es nemaz nerunāšu par izmaksām,būvmaterāliem,darbaspēku un iespēju būvējot radīt plaisas hes ne visai jaunajā aizsprostā.Vienkārši par to cik tāds zivju ceļš ir vajadzīgs.Ir pagājuši vairāk ka 40 gadi kad miruši pēdējie laši,kuri dzimuši aiz hesa.Diez vai pat ģenētiski kādam ir dzimtās upītes atmiņā.Ja nu tomēr un vēl kāds ziņkārības pēc pārvarēs zivju ceļu,jautājums - uz kurieni iet?Vienīgā upe kura pavērtu ceļu uz reālām nārsta vietām ir Ogre.Nu un?Atkal aizsprosts.Būvēsim vēl vienu zivju ceļu? Pilsētas teritorijā?Sapņaini.
13.decembris 2022, 12:15 | links
 
Tūliņ arī dzelzceļu uz Eiropas platuma sliedēm pārliksim https://zinas.tv3.lv/latvija/dzelzcela-sliezu-parbuvesana-uz-eiropas-platumu-izmaksas-miljardiem-eiro/ un Krievijas "logs uz Eiropu" būs aiztaisīts :) Ne pa gaisu, ne pa zemi, ne pa ūdeni...
13.decembris 2022, 11:58 | links
 
Piemetīšu vēl .... Daugavai ir jābūt kuģojamai visā LV teritorijas garumā :)
Ko es te muldu ....
Sākot no Polijas līdz Vidusjūrai tie nabagi pa katru grāvi kuģo. Ja nevar, tad izbūvē kanālu akvedukta veidā un rullē tālāk. Muļķi neizmanto savas lieliskās automaģistrāles.
Kanāda joprojām pludina baļķus, jo ir nabagi, visur gaisvada līnijas, jo nespēj ieguldīt kabeļus. 30km no Otavas kautkur laukā nespēsi sazvanīt nevienu, jo tā nav pieņemts.
LV viss tas ir, pie katras priedes ir super ceļš, tirgo apaļkokus, vislētāko transportu - ūdensceļus neizmanto, jo var atļauties vest dolomītu no Pļaviņām ar auto pa līčloču ceļu. Pārējie skaitļi ir Eurostat tabulās, cik mēs esam vareni. Mums valsts attīstības vīzija ir sadalīta 4 gadu ciklos. Esam elastīgāki par austrumu tīģeri - Singapūru. Mūsu dižgara grāmata "Kā pārvarēt dižķibeli" pārsit Marksa "Kapitālu" un Brežņeva "Mazo zemi". Tā lūk :D
13.decembris 2022, 11:31 | links
 
Daugavai lai izveidotu normālus zivju ceļus, jāiegrūž vismaz puse no Latvenergo peļņas.
Neviens negribēs šķirties no tādas naudas, labākajā gadījumā izraks kādu daudzpkāpju 1 m kanālu, kas sauksies zivju ceļš, un viss.
Ir tāda Daugavas pieteka Dubna, kas savieno Daugavu ar Sivera ezeru.
Upe bija labs zivju migrācijas ceļš no Daugavas uz augšu,
upē bez problēmām varēja ķert lielus sapalus, raudas, ālantus u.c. zivis.
Tad kad uzbūvēja Līvānu hesu, kas notika vienlaicīgi ar tilta rekonstrukciju,
tā Saimā tika pieņemts likums, ka uz Dubnas upes un tās pietekām nedrīks
būvēt nekādus dambjus un hesus. Tajā laikā man šķiet pie varas bija ZZS,
vai tik Indulis Emsis nebija MP.
Hesa īpašnieks Līvānos arī saistīts ar ZZS (vai tagd , nezinu).
Tur varēja, un arī ieta atļaj, uzbūvēt lēzenu zivju ceļi vismaz 10m platumā, tas būtu apm. 150 garš.
Zivju migrācija būtu turpinājusies. Tagad upe ir sačakerēta + vēl pārrakta, izlīdzināta gultne dažās vietās
lai būtu vairāk ūdens caurplūdums hesam, tāpat tās pieteka Oša, arī pēc kaut kāda projekta, tipa plūdu novēršanai,
tika pārrakta ar ekskavatoru, kuram bija platais kauss ar taisnu nazi, upes gultni izveidojot kā šoseju visas upes platumā.
Ja agrāk upe tecēja savu ceļu, bija bedres, sēkļi, dziļumi, straumes, daudz brīvu vietu kur varēja spiningot un ķert ar pludiņu,
tad tagad upe vasarā vienmērīgi ir aizaugusi ar biezu zāli. Poldera posms vispār ir aizaudzis ar zaļajiem stiebriem tā kā amazones džungļi.
+ vēl šajā projektā tika pieslēgts jauns grāvis no purva, nu tagad dzidra ūdens vietā upē ir tuši brūns ūdens visu vasaru, ar redzamību 20-30cm.
Izcils projekts, IBIO.. !!!
Toties hesa īpašnieks zem turbīnas liek murdus, ker zušus un nēģus.
Pārējie Līvānu brakanieri vēl izsmeļ pēdējo sapalu Dubnā ar "elektroloviem".
13.decembris 2022, 09:42 | links
 
Galu galā, spriežot pēc tavas loģikas, nakuj mums tie HESi ir vajadzīgi? Speram gaisā tos monstrus, španunga cena ta praktiski nemainīsies! Un visiem copmaņiem milzīgs prieks, Daugavā māmuļā lašu un vimbas varēs smelt ar ķeselēm un mutesbļodām!
Vasarā tiekamies pie iznirušā Staburaga, kam kuprī sēdēs Lāčplēsis, dzīvāks par Savicki!

andreiko, 12.decembris 2022, 20:50


Hesi ražo ļoti dārgu, pīķa stundās pieprasītu elektrību. Saulei nepavēlēsi spīdēt un vējam pūst, TEC vispār jākurina 2 dienas, kamēr spiediens sakāpj, bet HESa turbīnas dažu minūšu laikā var palaist...
13.decembris 2022, 09:06 | links
 
21:16

Pričom tur Kariņš, tas nav viņa kompetencē, to Latvenergo naudu apgūst BIOR ar zivjaudzētavām!

Davis-Di, 12.decembris 2022, 21:29[/quote]

Tikko vienu BIORistu paņēma ciet aiz zvaniem, esot šo audzētavā savus zivju mazuļus auklējis un tālāk andelējis... :)
12.decembris 2022, 22:05 | links
 
Jā jā. Mums nevar vienu sūda dambi nojaukt... Rīgas hesu tagad aiztiks... :D

Abavnieks, 12.decembris 2022, 21:27


Es jau neteicu jaukt nost, es teicu ka Latvenergo kompensācija jāizmanto racionālāk, summa nav maza!
12.decembris 2022, 21:31 | links
 
Dāvi, tu nu gan neesi Dāvis, bet Dullais Dauka! Kariņš Daugavā caur HESiem taisīs zivju ceļus? Un vēl papildus kāpnes debesīs?

andreiko, 12.decembris 2022, 21:16


Pričom tur Kariņš, tas nav viņa kompetencē, to Latvenergo naudu apgūst BIOR ar zivjaudzētavām!
12.decembris 2022, 21:29 | links
 
Davis-Di [12.12.22]: Par tiem HES, es teiktu ka Latvenergo zivju resursu kompensāciju vajadzētu racionālāk izmantot, nevis atbalstīt pāris zvejnieku kooperatīvus, laižot lasenus zem Rīgas HES, ja regulāri gadiem būtu laistas karpas, zandarti, sami, līdakas virs hesiem, tad mums būtu pašiem sava EBRO!
Papildus domāju, ka ar ES fondiem varēja Rīgas HES zivju ceļu pārtaisīt.
Jā jā. Mums nevar vienu sūda dambi nojaukt... Rīgas hesu tagad aiztiks... :D
12.decembris 2022, 21:27 | links
 
Par tiem HES, es teiktu ka Latvenergo zivju resursu kompensāciju vajadzētu racionālāk izmantot, nevis atbalstīt pāris zvejnieku kooperatīvus, laižot lasenus zem Rīgas HES, ja regulāri gadiem būtu laistas karpas, zandarti, sami, līdakas virs hesiem, tad mums būtu pašiem sava EBRO!
Papildus domāju, ka ar ES fondiem varēja Rīgas HES zivju ceļu pārtaisīt.
12.decembris 2022, 20:59 | links
 
Usim. Salīdzinot ienākumu līmeņus, suomi un norges maksā grašus. https://autotraveler.ru/en/spravka/fuel-price-in-europe.html#.Y5d26dkza70

Galu galā, spriežot pēc tavas loģikas, nakuj mums tie HESi ir vajadzīgi? Speram gaisā tos monstrus, španunga cena ta praktiski nemainīsies! Un visiem copmaņiem milzīgs prieks, Daugavā māmuļā lašu un vimbas varēs smelt ar ķeselēm un mutesbļodām!
Vasarā tiekamies pie iznirušā Staburaga, kam kuprī sēdēs Lāčplēsis, dzīvāks par Savicki!
12.decembris 2022, 20:50 | links
 
Zini cik norvēģi maksā par lasi, somi par degvielu, elektrību, to taču pa velti visu dod, vai ne.

usis, 12.decembris 2022, 20:41


Norvēģijā laša fileja sanāks ~300-350NOK ~30-34€ , žāvēts ~450 NOK KG, Somiem degviela ~10-20% dārgāka, kā pie mums!
12.decembris 2022, 20:48 | links
 
Papildjautājums. Ko Latvija iegūst par saviem Daugavas HESiem? Atbilde - pilnīgi neko, tā ir mūsu bezmaksas dāvana ZEiropai. Nu labi, kopējo tirgus cenu mūsu hesiņi varbūt nosit par procentiem pieciem vai desmit.
12.decembris 2022, 20:41 | links
 
andreiko [12.12.22]: Labi, usi, šis ir tavējais lauciņš. Tomēr jautājums paliek (kļūst gan drusku plānāks). Četrdesmit procentus no nepieciešamās elektrības mūsu valstī saražo daudz lētāk nekā kaimiņvalstīs. Kāpēc LR iedzīvotājiem par VISU ELEKTRĪBU ir jāmaksā VISAUGSTĀKĀ tirgus cena?
Vai DĀR iedzīvotāji dimantus iegādājas par pasaules cenām? Vai Tālo Austrumu iemītnieki lašus pērk par desmit eiro kilogramā???
Zini cik norvēģi maksā par lasi, somi par degvielu, elektrību, to taču pa velti visu dod, vai ne.
12.decembris 2022, 20:41 | links
 
Labi, usi, šis ir tavējais lauciņš. Tomēr jautājums paliek (kļūst gan drusku plānāks). Četrdesmit procentus no nepieciešamās elektrības mūsu valstī saražo daudz lētāk nekā kaimiņvalstīs. Kāpēc LR iedzīvotājiem par VISU ELEKTRĪBU ir jāmaksā VISAUGSTĀKĀ tirgus cena?
Vai DĀR iedzīvotāji dimantus iegādājas par pasaules cenām? Vai Tālo Austrumu iemītnieki lašus pērk par desmit eiro kilogramā???
12.decembris 2022, 20:34 | links
 
Ok. Enerģijas biržas cenas utt. Puslīdz skaidrs.
Bet izskaidrojiet lūdzu šo.
ST būtībā ir mūsu lokālā loģistikas sistēma ar visiem stabiem ,kabeļiem, sadales skapjiem utt.
Kamdēļ tās izdevumi, peļņa var kādu interesēt ārpus mūsu valsts.
12.decembris 2022, 20:31 | links
 
Feļetonu un citu blēņu stāstniekam, Latvijā saražo 75% no nepieciešamās elektrības, pārējo iepērk, turklāt pusi no ražotā dod dažādi teci un līdzīgie katli, , ko ta šamie svilina, nu gāzi, mazutu, ogles, un šķeldu droši vien, cik tad % dod hesi, to nu paši izrēķiniet.
12.decembris 2022, 19:30 | links
 
Vispār jau kad vēji pūš, tad SWE un NOR elektrības cena mīnusā. Tā kā nevajag atkal to putlera leijerkasti ļurināt. Par hes % arī iršana, te smuki var paskatīties- https://www.ast.lv/lv/electricity-market-review
12.decembris 2022, 19:28 | links
 
Es taču teicu par gudriem vīriem forumā.
Īsi, saprotami un bez liekas ..iršanas.
12.decembris 2022, 19:24 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager