Laivas un to motori

Pie ilgstošas noslodzes un sliktiem kontaktiem var arī aķis izkust :) no interneta
12.jūlijs 2024, 12:05 | links
 
Davis-Di [16m]: Tāpēc tev arī nesvilst nost bez drošinātāja, jo citiem litijniekiem ja ir jaunas šūnas voltāža ir stipri virs 13V un motors bez pārslodzes vienkārši braucot sāk silt.Atsūti skrīnu. Tikai lai nav bilde pēc uzlādes, jo tad man arī ir 14V+. Un voltāža jau nemainās no slodzes, mainās ampēri un svilst tieši slodzē.

MT9, 11.jūlijs 2024, 18:03

Whatsaap aizsūtīju.
Jā pie slodzes mainās ampetrāža, man 60A drošinātājs nav izsists ne reizi.
Bet pie palielinātas voltāžas silst viss, līdz ar to var nodegt slēdzis vai kas cits.

Davis-Di, 11.jūlijs 2024, 18:09


Oma likums I strāva = U spriegums / R pretestība

pieslēdzot elektroiekārtu vienu un to pašu pie dažādiem spriegumiem (R pretestība ir konstants lielums) mainīsies I strāva, tātad mainīsies Jauda.
Pie paaugstināta Jauda palielinās.
Par slēdžiem, uz tiem rakstītais nomināls A ir zem jautājuma zīmes, ražotāji vienkārši noklusē ka pie 100% ilgstošas noslodzes viņi vienkārši izkūst no temperatūras plastmasas korpusi.
Cieņā.
12.jūlijs 2024, 11:56 | links
 
Paldies par atbildēm!
Vēl jautājums par akumulatora vadu.
Ir doma aķīti likt laivas priekšējā rundukā, lai izlīdzinās svars un arī tāpēc, ka pakaļgalā varbūt kādreiz būs benzīna kanna. Un vispār aizmugurejā rundukā pa vidu nāk ūdens nolaišanas truba un tur nav parocigi ielikt aķi....
Jautājums, kādu tur vadu labāk likt? Sanāk kādi 4 metri no priekšējā runduka līdz motoram. Vai šāds būs pietiekams: akumulatora vads 16mm2- 6 AWG, ārējais 8mm?

ziemelis28, 12.jūlijs 2024, 09:48


Ar šitādu vadu pie 50A strāvas sprieguma kritums būs 0.4V (3.3.%). Pie mazākas strāvas attiecīgi mazāk.

Nedomāju ka tas motora darbību baigi ietekmēs. Cita lieta, ka vajag normāli tos vada galus apstrādāt - pielodējot normālu, skrūvējamu klemmi, nevis tupa pietinot...
12.jūlijs 2024, 11:27 | links
 
vēl pazīme ka vados un to savienojumos ir ķibele tie SILST vai pat karst
12.jūlijs 2024, 10:38 | links
 
sori posts 2 reizes ierakstījās
12.jūlijs 2024, 10:33 | links
 
Ar to kabeļu pagarināšanu iesaku padomāt Ne jau velti pasaule no Edisona līdzstrāvas pārgāja uz Teslas maiņstrāvu Personīgi pats esmu amputējis entos pagarionājumus .Atved motoru palicis kūtrs pamērot amperus vados pie akumulātora un pie motora starpība ir redzama Pēc amputācija motors atdzīvojas Man ar vienu Engurnieku sanāca saķeršanās redz motors kūtrs un vairs neskrien un es nevarot sataisīt Atbildēju lai noņem tos vadu kilometrus un motoram nekādu remontu nevajadzēs
12.jūlijs 2024, 10:31 | links
 
Ar to kabeļu pagarināšanu iesaku padomāt Ne jau velti pasaule no Edisona līdzstrāvas pārgāja uz Teslas maiņstrāvu Personīgi pats esmu amputējis entos pagarionājumus .Atved motoru palicis kūtrs pamērot amperus vados pie akumulātora un pie motora starpība ir redzama Pēc amputācija motors atdzīvojas Man ar vienu Engurnieku sanāca saķeršanās redz motors kūtrs un vairs neskrien un es nevarot sataisīt Atbildēju lai noņem tos vadu kilometrus un motoram nekādu remontu nevajadzēs
12.jūlijs 2024, 10:31 | links
 
Baigi interesanti, tu taisies maukt reizē ar benzīna un elektromotoru? Kur, kādu laivu un aķis litijnieks vai nē?

jurciks66, 12.jūlijs 2024, 10:12

Usmā savādāk nemaz nesanāk Ar iekšdedzi aizpukšķini līdz Moricsalas liegumam un tad jau tālāk ar elektromotoru līdz zandartu vietām
12.jūlijs 2024, 10:21 | links
 
addd [Vakar]: Līdzstrāvas elektriskam dzinējam, praktiski jebkuram, ja enkurs kādu iemeslu dēļ apstājas, tas nozīmē ka dzinējs nonāk īsslēguma režīmā. Tad tikai laika jautājums kas nodegs pirmais slēdzis, vadi vai dzinēja tinumi. Bez drošinātājiem Kungi braukāt piedodiet ir stulbi, it īpaši Jūsu seklajos ezeros.Manam motoram jābūt iebūvētam drošinātājam, jo bija situācija, kad zālē momentā nosprūda dzenskrūve, motors atslēdzās un vairākas sekundes nedarbojās (kā daudzas elektroierīces, aprīkotas ar drošinātāju, pārkaršanas laikā), tomēr pēc dažām sekundēm atkal sāka strādāt it kā nekas nebūtu noticis. Pēc šī notikuma pagājuši jau pāris gadi.

MT9, 11.jūlijs 2024, 16:16

Elektroniskajiem slēdžiem iekšā iebūvēta drošība pie motora pārslodzes tas atslēdzās
12.jūlijs 2024, 10:19 | links
 
Baigi interesanti, tu taisies maukt reizē ar benzīna un elektromotoru? Kur, kādu laivu un aķis litijnieks vai nē?
12.jūlijs 2024, 10:12 | links
 
Izlīdzināt ir beztolks. Vecupeniekos laivas brauc ar purnu gaisā :)) aķis jāliek lai nemaisās pa kājām un var laivā normāli copēt
12.jūlijs 2024, 09:53 | links
 
Paldies par atbildēm!
Vēl jautājums par akumulatora vadu.
Ir doma aķīti likt laivas priekšējā rundukā, lai izlīdzinās svars un arī tāpēc, ka pakaļgalā varbūt kādreiz būs benzīna kanna. Un vispār aizmugurejā rundukā pa vidu nāk ūdens nolaišanas truba un tur nav parocigi ielikt aķi....
Jautājums, kādu tur vadu labāk likt? Sanāk kādi 4 metri no priekšējā runduka līdz motoram. Vai šāds būs pietiekams: akumulatora vads 16mm2- 6 AWG, ārējais 8mm?

https://www.boatshop.lv/lv/laivu-aprikojums/vadi-kabeli-un-vadu-savienojumi/akumulatora-vads-16mm2-x-arejais-8-sarkans-soft
12.jūlijs 2024, 09:48 | links
 
Drošinātāju Endura motoram man ieteica uzlikt Lietuvas MinnKota servisā, kad jau otri reizi sūtiju slēdžus. 55lb - 50A...

geex, 11.jūlijs 2024, 19:08

Jā, 55-ciniekam ar 50A drošinātāju pilnīgi jāpietiek, jo ar standarta dzenskrūvi maksimālā jaudā pret vēju patērē ap 42A. Iebraukšana lēpenēs radīs vēl nedaudz lielāku slodzi... Attiecīgi niknākiem motoriem jāizvēlas lielākas amperāžas drošinātājs.
11.jūlijs 2024, 19:27 | links
 
geex [11.jūl]: Drošinātāju Endura motoram man ieteica uzlikt Lietuvas MinnKota servisā, kad jau otri reizi sūtiju slēdžus. 55lb - 50A, jaudīgākiem vajag 60A. Es ar elektrību esmu biš uz jūs, cik sapratu, problēma tieši ar ampēriem, atsevišķās situācijās litijnieks spēj iedot vairāk kā vajag, tas tad arī tos slēdžus svilinot.
Es šajā veltu vainu uz to, ka slēdzis neadekvāts uzkonstruēts. Viņi karst un kūst un tā ir ļoti dzirdēta problēma pat lietojot 'parastos' akumulatorus.
11.jūlijs 2024, 19:21 | links
 
Aktīvā aizsardziba principa var būt no pavisam vienkarša risinājuma, kas skata lai nav pa īsu un lai nav pa karstu līdz tadiem ko ierobežo tikai fantāzija. Elektronika atlauj veidot loģiku, kur nostabilizē voltus, neļauj patvaļīgi skraidīt amperiem, nelauj parak iztēreties akumulatoram un nelauj braukt krastā, ja termosā vēl ir kafija un laivā nav zivju. Šitā sadaļa ir ta kas attīstas visstraujāk un attīstīsies vistalāk.
11.jūlijs 2024, 19:16 | links
 
Drošinātāju Endura motoram man ieteica uzlikt Lietuvas MinnKota servisā, kad jau otri reizi sūtiju slēdžus. 55lb - 50A, jaudīgākiem vajag 60A. Es ar elektrību esmu biš uz jūs, cik sapratu, problēma tieši ar ampēriem, atsevišķās situācijās litijnieks spēj iedot vairāk kā vajag, tas tad arī tos slēdžus svilinot.
11.jūlijs 2024, 19:08 | links
 
Par to kas nodedzina motoru - ampēri vai volti. Tas jau ir kā tajos reklāmas plakātos - ātrums nenogalina - nogalina strauja apstāsanās. Tad kad jūs uz klemmēm uzmetat virsū savus propellerus - jūs izveidojat mikroklimatu kur viss ir lidzsvarā. Volti, ampēri, omi - kārtība, miers un harmonija. Ja propellers iesip zalē, vai pēkšņi nodreb roka un no pirmā ātruma ieliekas 5, vai no 5 apakaļgaitā - tas ir stress un satricinajums. Omi aizlido volti un ampēri nezin kur skriet un meklē vajāko vietu kur aizšaut garām prom no vietas kur kadreiz valdija harmonija. Talāk 2 scenariji - vai nu debiliķi glabj šo pasauli upurējot sevi vai arī kaps visam un follijcepures valdibā.
11.jūlijs 2024, 19:07 | links
 
Patīk elektribas tēma un patīk skatīties ugunī. Ar lielu interesi sekoju sarunai. Īsti nepanāku vai mēģinat izdomāt kā kaut ko nodedzināt vai kā kaut ko nenodedzināt, bet viedoklis ir. Drošinātājs ir suicide elements ķēdē, kas pie pirmās iespējas guļas priekša lodēm. Nevienam to arī nav žēl, jo nav ne ar kādiem īpašiem dotumiem apveltīts - tads 'slaboje zveno'. Ja kaut ko grib nosvilināt, tad tas var visu sačakarēt. Ja negrib - tas var izglābt. Nekadas garantijas tas nedod, jo nav baigi apdāvināts. Tad ir dažāda veida elektroniskas aizsardzibas pret parslodzēm un īssavienojumiem. Nekas baigi gudrs, bet jau bik labāk - tads ir arī Oskara motorā. Ja sapāro drosinatāju vulgaris un davismaz kaut kādu aktivo aizsardzibu - dva ģebila eto sila. Talāk vēl ir visādas raķešzinātnes gudribas ko sapičkat akumulatorā (var arī svina).
11.jūlijs 2024, 18:56 | links
 
Ņemot vērā, ka svilst nost bāzes motori tikai braucot 5 gaņģī, voltāžai nav jābūt pie vainas. Amperāža gan krietni uzlez un ja vēl iemauc zālēs, vispār līkne debesīs.

MT9, 11.jūlijs 2024, 18:12


Nu jā tur ir divi scenāriji:
1. Kad strauji palielina slodzi, tad dēļ ampetrāžas spaika kaut ko nosvilina.
2. Kad ilgi brauc uz 100%, tad vienkārši uzsilst un nosvilst vadi vai slēdzis :)
11.jūlijs 2024, 18:18 | links
 
Ņemot vērā, ka svilst nost bāzes motori tikai braucot 5 gaņģī, voltāžai nav jābūt pie vainas. Amperāža gan krietni uzlez un ja vēl iemauc zālēs, vispār līkne debesīs.
11.jūlijs 2024, 18:12 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager