Ekonomika un politika

Demokrātikas sabiedrības ietvaros būtu būtiski iepazīties un diskutēt par šo tēmu. Tā kā iepriekšējā politisko diskusiju tēma ir veiksmīgi nonākusi pie paredzamā finiša,gribētos to atsākt jaunā kvalitātē, bez personīgiem cieņu aizvainojošiem komentāriem un bez kādas rasu naida kurināšanas. Tā ar bišku ar vēsāku un skaidrāku prātu...
jegersz [59m]: Par RIX statistiku, Airbaltic nelido tikai no/uz Rīgu!Pieļauju, ka tur arī top tā spožā statistika, daudzviet (īpaši Rietumeiropā) pieprasījums pārsniedz piedāvājumu, tādēļ vajadzība lidot dominē pār cenu. Tādēļ jau sākumā teicu, ka tā statistika neveidojas uz RIX rēķina.
Pie esošās cenas un kvalitātes attiecības to nevarētu nosaukt par nacionālo aviokompāniju. Drīzāk starptautisks uzņēmums ar valsts kapitālu. Nācijai (pelēkajai masai) pamatā ir letās aviokompānijas.

Cope321, 6.janvāris 2025, 16:34


Bet varam diezgan droši apgalvot, ja nebūs Airbaltic, tad nebūs tik daudz tiešo reisu uz/no Rīgas, kas ietekmēs ne tikai pasažierus, bet arī citas sfēras un tas nav tikai paku loģistika un tūrisms. Ne velti daddy_j min par miljardu IKP pienesumu pie nepilniem 700 miljoniem apgrozījuma. Jāskatās AB pakalpojums un tā ietekme uz reģionu.

Var diskutēt par AB vadības lēmumu pareizību, var diskutēt cik efektīvi valsts līdzekļi covid laikā tika investēti, bet nevar bez papildus un plašākas analīzes teikt, ka visas valsts investīcijas ir "nodirstas" un davai likvidējam AB ar visu Gausu.
AB 97% pieder valstij un AB nav kapeiku bizness, kam nav vērtība.
Pandēmijas un pēc pandēmijas laikā cik lidsabiedrības bankrotēja un vēl cik tika sniegts valsts atbalsts un valsts garantēti aizdevumi, tas pats pieminētais Finair bez valsts atbalsta neiztika.
6.janvāris 2025, 17:07 | links
 
jegersz [6.jan]: Par RIX statistiku, Airbaltic nelido tikai no/uz Rīgu!
Pieļauju, ka tur arī top tā spožā statistika, daudzviet (īpaši Rietumeiropā) pieprasījums pārsniedz piedāvājumu, tādēļ vajadzība lidot dominē pār cenu. Tādēļ jau sākumā teicu, ka tā statistika neveidojas uz RIX rēķina.
Pie esošās cenas un kvalitātes attiecības to nevarētu nosaukt par nacionālo aviokompāniju. Drīzāk starptautisks uzņēmums ar valsts kapitālu. Nācijai (pelēkajai masai) pamatā ir letās aviokompānijas.
6.janvāris 2025, 16:34 | links
 
Ja ne padirsti, tad izsaimniekoti nevis 0,5milj. , bet 571mil.
Esam jau tik tālu, ka 71mil. tāda sīknauda, kura nav pieminēšanas vērta.
Jāveic neatkarīgs audits nevis jāzīlē kafijas biezumos.
Ja viss štokos, kā saka Jegerzs- prezidents pasniedz ordeņus, ja atklājas pretējais- apmētājam akmeņiem.

BrunoL, 6.janvāris 2025, 15:24

Ja ne padirsti, tad izsaimniekoti nevis 0,5milj. , bet 571mil.
Esam jau tik tālu, ka 71mil. tāda sīknauda, kura nav pieminēšanas vērta.
Jāveic neatkarīgs audits nevis jāzīlē kafijas biezumos.
Ja viss štokos, kā saka Jegerzs- prezidents pasniedz ordeņus, ja atklājas pretējais- apmētājam akmeņiem.

BrunoL, 6.janvāris 2025, 15:24


Kā auditors ar 25 gadu pieredzi varu teikt, ka neko daudz tas nedos. :) Vispirms vajag saprast ko un kā auditēt.
Vai piķi iedeva likumīgi, vai ir visi lēmumi, paraksti - droši vien ka ir...

vai bija korupcija, atkati - to lai KNABs skatās

KĀ to naudiņu izplakarēja - pēc kovida (cik tur 300 mio pabalsts) nāca karš un bizness neauga kā plānots...

VAI to naudiņu izpkarēja - re Gauss saka - ka valsts lidsabiedrībā ieguldījusi 526 miljonus eiro, bet vairāk nekā 400 miljoni atgūti netieši – kā samaksātie nodokļi.

“Tāpēc atlikusī summa no nodokļu maksātāju naudas un valdības ieguldījumiem, kas nav atgūta, ir ap 100 miljoniem. Bet, jāņem vērā, ka lidsabiedrība iekšzemes kopproduktu gadā papildina par vairāk nekā miljardu eiro,” stāsta “airBaltic” izpilddirektors Martins Gauss.
6.janvāris 2025, 16:29 | links
 
Par RIX statistiku, Airbaltic nelido tikai no/uz Rīgu!
6.janvāris 2025, 15:51 | links
 
jegersz [18m]: Pagājušajā gadā ap 8 lidojumiem. Reti esmu lidojis arī ar Air baltic.
Ar augumu ap 195 cm ļoti novērtēju komfortu, tādēļ neteiktu, ka ir vērts piemaksāt par Air baltic. Pluss Air baltic tuvo reisu propelleru brīnumu atceros kā murgu maniem ceļiem (gandrīz kājas atmira). 87 procentu piepildījums tiek iegūts uz atlaižu laiku rēķina, kad viena daļa reisu ir izpirkti uz 100 procentiem, bet man sanāca oktobrī sēdēt reisā, kurā labi, ja tika aizpildītas sēdvietas ap 60 procentiem (toreiz nācās pirkt biļeti, lai varētu tikt uz Vīni, bet man vajadzīgajā laikā bija tikai Air baltic). Rindas pie Air baltic reisiem pat nevar salīdzināt ar Ryanair reisiem. Man pašam patīk Lufthansa un Turkish Airlines gaisa kuģi.

Cope321, 6.janvāris 2025, 15:13
Ja lido ekonomiskajā klasē, tad tev jāpērk biļetes pie avārijas izejas, tur kājām būs vieta.
Kad tu salīdzini Lufthansa un Turkish Airlines, tad tu salīdzini ar lielākām lidmašīnām , ne ar to pašu klasi.
Tās ķiršīša atlaides īstenībā ir baigais appisiens, tur parasti viens lidojums un vienā virzienā ir ar atlaidi un velns zin kad, bet atpakaļ tev būs par 5x dārgāku summu.Bet tās ķirsīša atlaides paķer cilvēkus. Man arī paziņas un kolēģi tikai tajos reisos, kuros ir daudz atlaižu ķērāji, ir redzējuši lielu pieplūdumu pie Air baltic gaisa kuģu reisiem.
Jau teicu, ka tā statistika tāda interesanta, it īpaši, ja ņem vērā kvalitātes un cenas attiecību. Arī kopumā redzamā aina RIX vismaz par tik skaistu statistiku neliecina.

Cope321, 6.janvāris 2025, 15:40


Tas ir pieņēmums un tā nav, vismaz manā pieredzē. Esmu redzējis overbukotus lidojumus, tas gan pirms pandēmijas un ne par lētajām atlaižu cenām.

Tie ķirsīši ir bieži tieši sezonālajos pēdējos lidojumos maršrutā, kad nākamais reiss ir pēc pus gada un atpakaļ lido ar citu aviokompāniju.
6.janvāris 2025, 15:49 | links
 
jegersz [6.jan]: Pagājušajā gadā ap 8 lidojumiem. Reti esmu lidojis arī ar Air baltic.
Ar augumu ap 195 cm ļoti novērtēju komfortu, tādēļ neteiktu, ka ir vērts piemaksāt par Air baltic. Pluss Air baltic tuvo reisu propelleru brīnumu atceros kā murgu maniem ceļiem (gandrīz kājas atmira). 87 procentu piepildījums tiek iegūts uz atlaižu laiku rēķina, kad viena daļa reisu ir izpirkti uz 100 procentiem, bet man sanāca oktobrī sēdēt reisā, kurā labi, ja tika aizpildītas sēdvietas ap 60 procentiem (toreiz nācās pirkt biļeti, lai varētu tikt uz Vīni, bet man vajadzīgajā laikā bija tikai Air baltic). Rindas pie Air baltic reisiem pat nevar salīdzināt ar Ryanair reisiem. Man pašam patīk Lufthansa un Turkish Airlines gaisa kuģi.

Cope321, 6.janvāris 2025, 15:13
Ja lido ekonomiskajā klasē, tad tev jāpērk biļetes pie avārijas izejas, tur kājām būs vieta.
Kad tu salīdzini Lufthansa un Turkish Airlines, tad tu salīdzini ar lielākām lidmašīnām , ne ar to pašu klasi.
Tās ķiršīša atlaides īstenībā ir baigais appisiens, tur parasti viens lidojums un vienā virzienā ir ar atlaidi un velns zin kad, bet atpakaļ tev būs par 5x dārgāku summu.
Bet tās ķirsīša atlaides paķer cilvēkus. Man arī paziņas un kolēģi tikai tajos reisos, kuros ir daudz atlaižu ķērāji, ir redzējuši lielu pieplūdumu pie Air baltic gaisa kuģu reisiem.
Jau teicu, ka tā statistika tāda interesanta, it īpaši, ja ņem vērā kvalitātes un cenas attiecību. Arī kopumā redzamā aina RIX vismaz par tik skaistu statistiku neliecina.
6.janvāris 2025, 15:40 | links
 
Ja ne padirsti, tad izsaimniekoti nevis 0,5milj. , bet 571mil.
Esam jau tik tālu, ka 71mil. tāda sīknauda, kura nav pieminēšanas vērta.
Jāveic neatkarīgs audits nevis jāzīlē kafijas biezumos.
Ja viss štokos, kā saka Jegerzs- prezidents pasniedz ordeņus, ja atklājas pretējais- apmētājam akmeņiem.

BrunoL, 6.janvāris 2025, 15:24


Nu lūk, pareiza pieeja.
Un es nesaku ka viss ir kārtībā, bet drīzāk pievēršu uzmanību uz nepamatotiem apgalvojumiem.
6.janvāris 2025, 15:29 | links
 
Pagājušajā gadā ap 8 lidojumiem. Reti esmu lidojis arī ar Air baltic.
Ar augumu ap 195 cm ļoti novērtēju komfortu, tādēļ neteiktu, ka ir vērts piemaksāt par Air baltic. Pluss Air baltic tuvo reisu propelleru brīnumu atceros kā murgu maniem ceļiem (gandrīz kājas atmira). 87 procentu piepildījums tiek iegūts uz atlaižu laiku rēķina, kad viena daļa reisu ir izpirkti uz 100 procentiem, bet man sanāca oktobrī sēdēt reisā, kurā labi, ja tika aizpildītas sēdvietas ap 60 procentiem (toreiz nācās pirkt biļeti, lai varētu tikt uz Vīni, bet man vajadzīgajā laikā bija tikai Air baltic). Rindas pie Air baltic reisiem pat nevar salīdzināt ar Ryanair reisiem. Man pašam patīk Lufthansa un Turkish Airlines gaisa kuģi.

Cope321, 6.janvāris 2025, 15:13

Ja lido ekonomiskajā klasē, tad tev jāpērk biļetes pie avārijas izejas, tur kājām būs vieta.
Kad tu salīdzini Lufthansa un Turkish Airlines, tad tu salīdzini ar lielākām lidmašīnām , ne ar to pašu klasi.
Tās ķiršīša atlaides īstenībā ir baigais appisiens, tur parasti viens lidojums un vienā virzienā ir ar atlaidi un velns zin kad, bet atpakaļ tev būs par 5x dārgāku summu.
6.janvāris 2025, 15:27 | links
 
Ja ne padirsti, tad izsaimniekoti nevis 0,5milj. , bet 571mil.
Esam jau tik tālu, ka 71mil. tāda sīknauda, kura nav pieminēšanas vērta.
Jāveic neatkarīgs audits nevis jāzīlē kafijas biezumos.
Ja viss štokos, kā saka Jegerzs- prezidents pasniedz ordeņus, ja atklājas pretējais- apmētājam akmeņiem.
6.janvāris 2025, 15:24 | links
 
jegersz [6.jan]: [quote=719570Jebkurā gadījumā rentabilitāte būtu daudz augstāka, ja piebāztu pilnus gaisa kuģus nevis viens pasažieris maksātu par 2-3 sēdvietām. Kopumā uz apjomu paņemtu lielāku ciparu.

Jau gadiem nemainās fakts, ka RIX ir nepārtraukta gaisa kuģu plūsma un Air baltic izmanto to pašu lidlauku, kuru lieto arī pārējie. 2 reizes kaut kas varēja pieaugt, ja tiktu paplašināts lidlauks vai pazustu konkurenti.

Cope321, 6.janvāris 2025, 13:12


Pirmais paskaties statistiku, nevis skaties Brieža tiktoku, kad nelidoja ar Airbaltic. Airbaltic piepildījums ir 87%, un aviokompānijām pasažieru pārvadājumi ir tikai daļa peļņas. Kad pēdējo reizi esi lidojis?

RIX nav Airbaltic, ja nebūs Airbaltic mums lidojumu skaits no RIX samazināsies un samazināsies arī RIX attīstības scenāriji, nerunājot par citām nozarēm, kas tiek ietekmētas ar lielāku avio plūsmu caur Rīgu.[/quote]Pagājušajā gadā ap 8 lidojumiem. Reti esmu lidojis arī ar Air baltic.
Ar augumu ap 195 cm ļoti novērtēju komfortu, tādēļ neteiktu, ka ir vērts piemaksāt par Air baltic. Pluss Air baltic tuvo reisu propelleru brīnumu atceros kā murgu maniem ceļiem (gandrīz kājas atmira). 87 procentu piepildījums tiek iegūts uz atlaižu laiku rēķina, kad viena daļa reisu ir izpirkti uz 100 procentiem, bet man sanāca oktobrī sēdēt reisā, kurā labi, ja tika aizpildītas sēdvietas ap 60 procentiem (toreiz nācās pirkt biļeti, lai varētu tikt uz Vīni, bet man vajadzīgajā laikā bija tikai Air baltic). Rindas pie Air baltic reisiem pat nevar salīdzināt ar Ryanair reisiem. Man pašam patīk Lufthansa un Turkish Airlines gaisa kuģi.
6.janvāris 2025, 15:13 | links
 
 
Neesmu aviācijas ekperts, bet manuprāt ir/bija kļūda 50 vidējas klases lidenes iegādāt... nu tā kā pilsētas satiksmei sapirktu viena veida busus... Ok, varbūt uz apkopi var ietaupīt, bet pazūd elastība, gan uz noslodzi, gan tuviem-tāliem reisiem... kas AB ir tālākais lidojums?? Abu-Dabi laikam. "mazajā lidenē" kratīties, paldies... Tad labāk caur HEL 1 stunda klāt, bet sēdi kā cilvēks... Finierim ir gan mazas, gan vidējas, gan lielas lidenes...

daddy_j, 6.janvāris 2025, 14:56


Tas ir diskutabls jautājums, kā būtu labāk nemāku teikt.
Bet tālajos lidojumos es arī parasti caur Amsterdamu vai helsinkiem esmu lidojis. Tālākais ko ar AB lidoju, bija tiešais reiss uz Tenerifi, jo man tās pārsēšanās ar kretinē.
6.janvāris 2025, 15:11 | links
 
Galvenais,ka vajadzēja 0.5 miljardus padirst,lai sāktu domāt un rīkoties.Redz,ko nozīmē ne mana nauda,ne manas problēmas.Nu nav mūsu valstī valstsvīru,nav.Ir tikai sūdabrāļi.

fish1, 6.janvāris 2025, 14:57


Lasīt nemāki vai? Vari pamatot kāpēc ir "padirstas", jeb viena tante teica un atkārto kā papagailis?
6.janvāris 2025, 15:06 | links
 
Galvenais,ka vajadzēja 0.5 miljardus padirst,lai sāktu domāt un rīkoties.Redz,ko nozīmē ne mana nauda,ne manas problēmas.Nu nav mūsu valstī valstsvīru,nav.Ir tikai sūdabrāļi.
6.janvāris 2025, 14:57 | links
 
Neesmu aviācijas ekperts, bet manuprāt ir/bija kļūda 50 vidējas klases lidenes iegādāt... nu tā kā pilsētas satiksmei sapirktu viena veida busus... Ok, varbūt uz apkopi var ietaupīt, bet pazūd elastība, gan uz noslodzi, gan tuviem-tāliem reisiem... kas AB ir tālākais lidojums?? Abu-Dabi laikam. "mazajā lidenē" kratīties, paldies... Tad labāk caur HEL 1 stunda klāt, bet sēdi kā cilvēks... Finierim ir gan mazas, gan vidējas, gan lielas lidenes...
6.janvāris 2025, 14:56 | links
 
atnāks "investors" un AB paliks par pasažieru piegādātāju Frankfurtei, Minhenei un Berlīnei... tas arī viss...

kam viņš tāds te vajadzīgs (ja ne LV), tik konkurenci maitā...
6.janvāris 2025, 14:51 | links
 
Pienesums ir ar treknu mīnuss zīmi,drīz tas jau būs -1 miljrads.Šadām lietām ir jāizdzīvo dabīgā konkurencē,kas nav spējigs būr rentabls,lai bankrotē un nāk vietā kāda cita aviokompānija,kas šeit maksās nodokļus,toties neizsūks milzīgus līdzekļus no valsts budžeta.
Un valdi ar visu gausu sen vajadzēja patriekt,ja pie tik milzīgas algas ir tik nespējīga.Nespēju iedomāties kad privāts uzņēmums kādam maksātu tik milzīgu algu par tik sliktu rezultātu

udens2, 6.janvāris 2025, 14:02


Tas ka valdi vajag mainīt ar regularitāti ir skaidrs, bet vai to vajag darīt pirms IPO?
Par to mīnuszīmi ir tavs pieņēmums, kas balstīts šauri skatoties uz jautājumu un neizvērtējot to, pat esošo vērtību nenosauc un ietekmi uz ekonomiku kopumā.

Problēma, ka uz Baltiju nenāks citas aviokompānijas ar lielu maršrutu skaitu, RIX izmanto kā pārsēšanās punktu Somi, Igauņi, Lietuvieši, kā arī Airbaltic nodrošina lielu daļu paku loģistikas no Eiropas uz Baltiju un Skandināviju un otrādi.

Kāpēc nebļauj uz citām subsidējamām nozarēm, kā Latvijas pasts, autobusu satiksme, kā piemēram Rīgas satiksme un visbeidzot lauksaimnieki, tak nafig likvidējam visu.
6.janvāris 2025, 14:20 | links
 
Pienesums ir ar treknu mīnuss zīmi,drīz tas jau būs -1 miljrads.Šadām lietām ir jāizdzīvo dabīgā konkurencē,kas nav spējigs būr rentabls,lai bankrotē un nāk vietā kāda cita aviokompānija,kas šeit maksās nodokļus,toties neizsūks milzīgus līdzekļus no valsts budžeta.
Un valdi ar visu gausu sen vajadzēja patriekt,ja pie tik milzīgas algas ir tik nespējīga.Nespēju iedomāties kad privāts uzņēmums kādam maksātu tik milzīgu algu par tik sliktu rezultātu
6.janvāris 2025, 14:02 | links
 
peļņa kam??Cik tur jau ir nolaisti podā miljoni,kādi 600 laikam un vajadzēs vēl,kad šo summu atpelnīs??Nu būs vienā gada 30milj,citā 5 miljoni,vēl citā mauks ar mīnusu.Tā ka runāt pa peļņu ir smieklīgi.Pašlaik lidotgribētāji pērk lētas biļetes jo tās sponsorē arī tie kas nekad neiekāps lidmašīnā

udens2, 6.janvāris 2025, 13:23


Cik ir liela Airbaltic un tā meitas uzņēmumu vērtība, kāds pienesums Latvijas ekonomikai ir no Airbaltic?
Kad atbildēs uz šo jautājumu, tad arī var teikt nolaisti podā vai nē.
Rentabilitātei ir formula - peļņa/apgrozījums*100!

Visi patreiz plūcas ap motoriem un iepriekšējām investīcijām.
Bet neviens neuzdod jautājumus, kāpēc ZZS ar glumjo Valaini cenšas nomainīt Arbaltic valdi, tieši tagad pirms IPO, kas ir slikta zīme potenciālajiem investoriem un to internetā ļoti atbalsta arī vates partiju dalībnieki.
Speciāli veidojot drūmas krāsas?
Ka tik kāds nav saskatījis iespēju iešņaukt kaut ko nāsīs un kaut ko izfīrēt, kamēr letiņi plūcas par motoriem un valsts investīcijām.
6.janvāris 2025, 13:46 | links
 
[quote=719570Jebkurā gadījumā rentabilitāte būtu daudz augstāka, ja piebāztu pilnus gaisa kuģus nevis viens pasažieris maksātu par 2-3 sēdvietām. Kopumā uz apjomu paņemtu lielāku ciparu.

Jau gadiem nemainās fakts, ka RIX ir nepārtraukta gaisa kuģu plūsma un Air baltic izmanto to pašu lidlauku, kuru lieto arī pārējie. 2 reizes kaut kas varēja pieaugt, ja tiktu paplašināts lidlauks vai pazustu konkurenti.

Cope321, 6.janvāris 2025, 13:12[/quote]

Pirmais paskaties statistiku, nevis skaties Brieža tiktoku, kad nelidoja ar Airbaltic. Airbaltic piepildījums ir 87%, un aviokompānijām pasažieru pārvadājumi ir tikai daļa peļņas. Kad pēdējo reizi esi lidojis?

RIX nav Airbaltic, ja nebūs Airbaltic mums lidojumu skaits no RIX samazināsies un samazināsies arī RIX attīstības scenāriji, nerunājot par citām nozarēm, kas tiek ietekmētas ar lielāku avio plūsmu caur Rīgu.
6.janvāris 2025, 13:39 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager