Ekonomika un politika

Demokrātikas sabiedrības ietvaros būtu būtiski iepazīties un diskutēt par šo tēmu. Tā kā iepriekšējā politisko diskusiju tēma ir veiksmīgi nonākusi pie paredzamā finiša,gribētos to atsākt jaunā kvalitātē, bez personīgiem cieņu aizvainojošiem komentāriem un bez kādas rasu naida kurināšanas. Tā ar bišku ar vēsāku un skaidrāku prātu...
Ko jūs te pļerkstat par vienu un to pašu. Paskataties cik uzņēmumu pārvākušies uz blakusvalstīm, bet brīnamies ka mums nav naudas. Vienkārši visi konkrēti apjāj valsti savā labā, ja tik ir iespēja. Komunisma sērga joprojām paurī lielākajai daļai.
7.janvāris 2025, 09:22 | links
 
Kampara tumbočka atsākusi darboties?

Inars, 6.janvāris 2025, 22:23


A kas tur bija? Nebija tā ka viņš bija viens no tiem, kas piegrieza Flika, Šlesera un Šķēles aktivitātes ar airbaltic akcijām. Es līdz galam neatceros.
6.janvāris 2025, 22:51 | links
 
Kampara tumbočka atsākusi darboties?
6.janvāris 2025, 22:23 | links
 
Toties letiņi dabūjuši zelta globusu ar animācijas filmu Straume.
Tagad sēžu un domāju, varbūt ieplānot kinoteātra apmeklējumu.
6.janvāris 2025, 20:53 | links
 
superjeti ir gausa laikā
6.janvāris 2025, 20:43 | links
 


Varbūt atmiņa pieviļ, bet viņš tur cītīgi fīrēja ar Fliku un airbaltic.
6.janvāris 2025, 20:09 | links
 
Šlesis tajā laika sen vairs nebij ministrs
6.janvāris 2025, 19:33 | links
 
Labi ka vēl tos vatņiku suprjetus nenopirka

udens2, 6.janvāris 2025, 19:00


Tas jau bija Šelesera projekts un jā labi ka tā!
6.janvāris 2025, 19:20 | links
 


Paprasi viņiem.
6.janvāris 2025, 19:19 | links
 
Labi ka vēl tos vatņiku suprjetus nenopirka
6.janvāris 2025, 19:00 | links
 
Lidotu cita kompānija,ja nebūt AB,varbūt drusku mazāk ienestu,bet vismaz neizsūktu neko.Vai tad leišiem un igauņiem tik slikti iet bez savas aviokompānijas??
6.janvāris 2025, 18:35 | links
 


Par tiem dzinējiem man šķiet nav tik vienkārši, modernām pasažieru lidmašīnām dzinējus ražo trīs kompānijas General Electric (GE), Rolls-Royce un bēdīgi slavenais Pratt & Whitney, kas tagad atsauca 1000 motorus un aizkavē regulārās apkopes, papildus daudzi dzinēji ir šo kompāniju kopražojums.

Avio kompāniju vadītājs nevar būt jebkurš vadītājs, tam tā kā jābūt skaidram. Gausam ir 34 gadi pieredze aviācijas vadošajos amatos un ir saņēmis starptautiskus avio apbalvojumus.
Kamēr viņš attīstīja Airbaltic, tad Baltijā bankrotēja 3 vai 4 lidsabiedrības un vēl cik tuvākā un tālākā Eiropā, bez valsts investīcijām arī AB būtu bankrotējis.
Vai līdzvērtīgu vadītāju var atrast lētāk, gan jau ka var, bet vai Latvijā, domājams ka noteikti nē, par kādu algu līdzvērtīgs vadītājs vēlētos pārvākties uz Latviju?
6.janvāris 2025, 18:17 | links
 


Un kā tas ietekmēs Latvijas tā jau "klibojošo" ekonomiku, atkal šausim kājā, jo skatāmies šauri un tuvredzīgi?
AB ir stratēģiskās nozīmes uzņēmums Latvijai un AB nodokļos ir atgriezis jau 4/5 un AB ir sava vērtība, līdz ar to investīcijas nav zaudētas.
Daudzi jau tuvredzīgi skatoties būtu ļāvuši Airbaltic pandēmijas laikā bankrotēt, tas būtu -1 miljards no Latvijas IKP ik gadu, cik tas ir %?


Tai
6.janvāris 2025, 18:02 | links
 
Rez,tu spēj šito izdomāt,bet gaus ar kosmisko algu nē,un man ir aizdomas ka tur ik uz soļa ir šādi nepārdomāti lēmumi.Un pat ja tā kompānija strādātu ideāli ar peļņu,man tāpat ir jautājums kāpēc būtu tik liela alga jamaksā,pat izdalot ar 3,kadnidātu netrūktu,jo tāpat tā būtu kosmiski liela alga
6.janvāris 2025, 17:53 | links
 
Nenāks aviokampānijas jo nav rentabls pasākums acīmredzot,bet par pārējām subsidējamām nozarēm,tās mums ir vitāli svarīgas,atšķirībā no airbaltica,nebūs airbaltics,lidos citas lidmašīnas,mazāk maršrutu,nu nekas,naksies vai nu pārsēsties vai lidot atpūsties kur varēs aizlidot
6.janvāris 2025, 17:50 | links
 
Lidsabiedrību ar savu floti, kuras kapacitāte ļauj nomāt gaisa kuģus citiem neviens nesauc par kapeiku biznesu. Ir jau vairāk stāsts, ka Gauss labprāt izvērstu praktiski visu biznesu vecajā Eiropā, jo tur nāk nauda. Vajag publiskajā vidē pārstāt uzturēt to mītu par nacionālo aviokompāniju.
Bet ko iesāks Air baltic, ja pazudīs ieņemtā niša vecajā Eiropā? Tas ir tas būtiskais riska elements, ka nav stabilas un drošas klientu bāzes Latvijā. Precīzāk tā ir pārāk maza.
Te par piemēru savam labumam varētu minēt vilcienu satiksmi Lielbritānijā. Milzīga daļa no Lielbritānijas dzelzceļa pieder francūžiem. Viņi veido mākslīgi lielu uzcenojumu dzelceļa transportam Lielbritānijā un uz peļņas rēķina uztur salīdzinoši lētākas cenas dzelzceļa transportam Francijā. Sanāk parazitēšana, bet visi ar to samierinās.
6.janvāris 2025, 17:40 | links
 


Bizness sūdīgs, kāpēc, ja valstij 1 miljarda IKP pienesums un kopš investēja nodokļos valsts atguvusi no AB 4/5?

Arbaltic ieguldīti 571 miljoni, lai uzņēmums pārciestu pandēmiju, attīstītos un gūtu peļņu.
Tai pat laikā Rīgas satiksme saņem subsīdijas 120 miljonu apmērā no Rīgas Domes un valsts katru gadu, ja kādam ar matemātiku švaki tas ir 600 miljoni piecos gados un Rīgas satiksme nav tikai sabiedriskais transports, bet arī automašīnu stāvvietas Rīgā.
6.janvāris 2025, 17:30 | links
 
Es jau arī par to lai Mums būtu tā lidsabiedrība. Nu kaut vai tas ir prestiži.Varbūt,ka neviens tā īstineko nav nozadzis un baigi nolempējis.Nu visādu ārēju apstākļu dēļ bizness tāds sūdīgs sanācis.Laikam vaina citur.Baigi gribās izplātīties un ambiciozus projektus stutēt.Vajag godīgi atzīt,ka maza valstiņa nevar pavilkt lidsabiedrību.Ko nevar celt to nevar nest.Tagad vēl tā dzelzsceļa afēra.Arī tur viss beigsies ar baigo čiku.Lielai un bagātai valstij tas pusmiljards būtu nu tā nospļauties.A Latvijai tā ir jūtama summa.Varbūt vajadzētu piezemēties un tērēt tam lai valsts varētu eksistēt.Nu šogad vēl palielinās izdevumi aizsardzībai.Nu mūsu kaimiņvalsts ir tik stulba,ka diemžēl tā ir nepieciešamība.To apstrīdēt būtu muļķigi.Tā ir mūsu eksistence.Nu bet grūst tajos megaprojektos? Un pēc tam vēl pļurkstēt par medicīnu,izglītību,demogrāfiju,ekoloģiju.A kur ta naudiņa radīsies?Eiropai arī neiet spoži.A ASV vispār piedāvās atsūkāt.
6.janvāris 2025, 17:15 | links
 


Bet varam diezgan droši apgalvot, ja nebūs Airbaltic, tad nebūs tik daudz tiešo reisu uz/no Rīgas, kas ietekmēs ne tikai pasažierus, bet arī citas sfēras un tas nav tikai paku loģistika un tūrisms. Ne velti daddy_j min par miljardu IKP pienesumu pie nepilniem 700 miljoniem apgrozījuma. Jāskatās AB pakalpojums un tā ietekme uz reģionu.

Var diskutēt par AB vadības lēmumu pareizību, var diskutēt cik efektīvi valsts līdzekļi covid laikā tika investēti, bet nevar bez papildus un plašākas analīzes teikt, ka visas valsts investīcijas ir "nodirstas" un davai likvidējam AB ar visu Gausu.
AB 97% pieder valstij un AB nav kapeiku bizness, kam nav vērtība.
Pandēmijas un pēc pandēmijas laikā cik lidsabiedrības bankrotēja un vēl cik tika sniegts valsts atbalsts un valsts garantēti aizdevumi, tas pats pieminētais Finair bez valsts atbalsta neiztika.
6.janvāris 2025, 17:07 | links
 
jegersz [6.jan]: Par RIX statistiku, Airbaltic nelido tikai no/uz Rīgu!
Pieļauju, ka tur arī top tā spožā statistika, daudzviet (īpaši Rietumeiropā) pieprasījums pārsniedz piedāvājumu, tādēļ vajadzība lidot dominē pār cenu. Tādēļ jau sākumā teicu, ka tā statistika neveidojas uz RIX rēķina.
Pie esošās cenas un kvalitātes attiecības to nevarētu nosaukt par nacionālo aviokompāniju. Drīzāk starptautisks uzņēmums ar valsts kapitālu. Nācijai (pelēkajai masai) pamatā ir letās aviokompānijas.
6.janvāris 2025, 16:34 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager