Ekonomika un politika

Demokrātikas sabiedrības ietvaros būtu būtiski iepazīties un diskutēt par šo tēmu. Tā kā iepriekšējā politisko diskusiju tēma ir veiksmīgi nonākusi pie paredzamā finiša,gribētos to atsākt jaunā kvalitātē, bez personīgiem cieņu aizvainojošiem komentāriem un bez kādas rasu naida kurināšanas. Tā ar bišku ar vēsāku un skaidrāku prātu...
Neesmu ekonomists, BET, kā teiktu viensa zināms biedrs !!
Rek, raksts!
https://www.lsm.lv/raksts/zinas/ekonomika/02.05.2024-saeima-dod-zalo-gaismu-valsts-iecerei-iegadaties-airbaltic-obligacijas-lidz-136-miljonu-eiro-vertiba.a552608/
.. un man nav saprotams, kapē valsts kompāniju vajadzētu vēl sevišķi uzrādīt, kā : Valstd - VALSTS kompāniju caur to, ka valsts, valsts kompānijā vēl ieliek, naudu !!
Pēc manas mazā cilvēciņa sapratnes, - peļņa, (2023 gadā tjip 34 ļimoni) Ir nauda, pēc tekošo rēķinu un ieguldījumiem attīstībā,,, tā, kas ir peļņa !!
Koroče, varbūt es nesaprotu,, un kaut tā būtu,,, bet šķiet, ka te ( tur - AB ) kāds dirš !!
11.janvāris 2025, 19:55 | links
 
jegersz [11.jan]: Pasaki iemeslu kāpēc AB nemazina biļešu cenu tuvāk Ryanair cenām? Kā var būt vietējai aviokompānijai lielākas izmaksas?
Cope321, 11.janvāris 2025, 16:10

To es tev nepateikšu, bet pieļauju ka savādāks biznesa modelis.
Te jau pamatā veidojas tas sabiedrības cepiens. Gauss vēl šo ārējo peļņu uzsvēra arī valsts televīzijā, kas vēl vairāk sašūpoja sabiedrību.

Es tad saprotu, ka tas ir biznesa modelis.
Bet 97% valstij piederoša aviokompānija, kura uztur augstas biļešu cenas Latvijā, cilvēkiem, kuri lido reizi gadā pie radiem ārzemēs, pavisam nav saprotama. Paši AB jau noskaņo sabiedrību pret sevi, jo pie iepriekš minētā rīcības modeļa viņi spītīgi sauc par "nacionālo aviokompāniju".

Kaut kā tas viss izskatās absurdi, kad lielākais īpašnieks ir nodevis rīcības pilnvaras 3%, kuriem dziļi vienalga par Latvijas iedzīvotājiem un nodrošina samērīgas cenas Eiropas tirgum un nedomā par ceļu kā samazināt cenas Latvijas pilsonim, kurš atbalsta uzņēmumu ar saviem nodokļu maksājumiem. Tāpēc jau Gauss publiski taisnojās, ka paralēli visas apkalpojošās darbības ienes 1 miljardu budžetā.

Visjēdzīgākais būtu AB klusēt un vienkārši strādāt iesāktajā virzienā. Ja vēlēsies kaut ko mainīt biznesā, tad tikai runāt ar sabiedrību.
11.janvāris 2025, 17:05 | links
 
Kad beigsi,plostodams, uzlabot LV IKP, tad pacel AB peļņas un zaudējumu bilanci. Tavi dezinformācijas plūdi sāk šķebināt.

RonaldoX, 11.janvāris 2025, 08:50

Ja tev ir pieejams 2024. gada pārskats, tad padalies. Bet 2023. gadā AB nobeidza ar 34 miljonu peļņu.

jegersz, 11.janvāris 2025, 15:35
Maz ko līdz tie 34 miljoni,ja dotācijas ir vajadzīgas tik milzīgas.Ja tagad neizdosies atrisināt šo krīzi ar atceltajiem reisiem un atkal vajadzēs 200-300 milj.tad ko??Kad šis pasākums kļūs rentabls
11.janvāris 2025, 16:54 | links
 
Pasaki iemeslu kāpēc AB nemazina biļešu cenu tuvāk Ryanair cenām? Kā var būt vietējai aviokompānijai lielākas izmaksas?
Cope321, 11.janvāris 2025, 16:10


To es tev nepateikšu, bet pieļauju ka savādāks biznesa modelis.
11.janvāris 2025, 16:33 | links
 
jegersz [11.jan]: Un kas būtu ja šeit AB vietā lidotu kāda cita privāta aviokampānija,kura nebūtu jāuztur valstij???Nauda nenāktu no nodokļiem??Nebūtu pienesuma IKP???
Pašlaik tie ieguvumi tiek pievilkti aiz ausīm līdzīgi kā to dara krievijā.

udens2, 11.janvāris 2025, 13:02

Ja lidotu, tad patiešām būtu labi, bet parcik mēs esam Eiropas nomalē visdrīzākais neviens nelidotu un tik daudz maršrutus neuzturētu.
Pasaki iemeslu kāpēc AB nemazina biļešu cenu tuvāk Ryanair cenām? Kā var būt vietējai aviokompānijai lielākas izmaksas?

Vajag kā francūžiem "noslaukt" partnerus un subsidēt transporta izmaksas vietējā tirgū. Es domāju, ka vecajā Eiropā pat nepamanītu palielu mākslīgu uzcenojumu. Lielbritānijā ar vilcienu brauc par spīti lielajām izmaksām. Aviotransporta pieprasījums vecajā Eiropā tāpat pārsniedz piedāvājumu un par pieejamo servisu lai maksā.
11.janvāris 2025, 16:10 | links
 
Tas Jegersz teiktā kontekstā.

,,Ja zinātu, kā brīžiem gribās izbļaustīties, ka 3/4 mūsu sabiedrības ir lohi, ne paši var ko darīt, ne citiem grib ļaut."
11.janvāris 2025, 16:07 | links
 
jegersz [11.jan]: Jā, vakar bija tāds čīkstīgs noskaņojums :)


RaimisD, 10.janvāris 2025, 19:29

Ja zinātu, kā brīžiem gribās izbļaustīties, ka 3/4 mūsu sabiedrības ir lohi, ne paši var ko darīt, ne citiem grib ļaut.
Tāds viedoklis var rasties tāpēc, ka cilvēkam nav informācijas vai zināšanu, bet viedoklis ir. Un tas noteikti ir jāpauž visai pasaulei.

Piemēram, Žigimants Krēsliņš (Žigis) youtube par AB izteicās diezgan skarbi. Tajā pašā laikā viņš bija teicis, ka nelasa ziņas (tajā vai citā klipā).
Nē, nu, varbūt ziņas nelasa, bet finanšu atskaites gan.
Tamdēļ arī izsakās.

Nezinu, kā tas ir viņa gadījumā, bet bieži vien cilvēki publiski pauž savu viedokli, balstoties uz emocijām un nepilnīgu informāciju.
Un sliktākais ir tas, ka to dara cilvēki, kuru viedoklī ieklausās tūkstoši.
11.janvāris 2025, 16:05 | links
 
Un kas būtu ja šeit AB vietā lidotu kāda cita privāta aviokampānija,kura nebūtu jāuztur valstij???Nauda nenāktu no nodokļiem??Nebūtu pienesuma IKP???
Pašlaik tie ieguvumi tiek pievilkti aiz ausīm līdzīgi kā to dara krievijā.

udens2, 11.janvāris 2025, 13:02


Ja lidotu, tad patiešām būtu labi, bet parcik mēs esam Eiropas nomalē visdrīzākais neviens nelidotu un tik daudz maršrutus neuzturētu.
11.janvāris 2025, 15:36 | links
 
Kad beigsi,plostodams, uzlabot LV IKP, tad pacel AB peļņas un zaudējumu bilanci. Tavi dezinformācijas plūdi sāk šķebināt.

RonaldoX, 11.janvāris 2025, 08:50


Ja tev ir pieejams 2024. gada pārskats, tad padalies. Bet 2023. gadā AB nobeidza ar 34 miljonu peļņu.
11.janvāris 2025, 15:35 | links
 
Jā, vakar bija tāds čīkstīgs noskaņojums :)


RaimisD, 10.janvāris 2025, 19:29

Ja zinātu, kā brīžiem gribās izbļaustīties, ka 3/4 mūsu sabiedrības ir lohi, ne paši var ko darīt, ne citiem grib ļaut.
Paskaties komentārus par AB, starptautiski viss ok - labi komentāri, mūsu letiņi noķengā līdz ar zemi ar 0 saprašanu, tad vēl pielec politiķi lohu balsis ķerot un ar sāk ķēngāt, rezultāts protams - nevar laist ne mārketinga akcijas ne biržā akcijas.
Lohatrons Latvijai taisa zaudējumus!
STOP pēdējie gadi:
4x gadi IKP 1 miljards+
Nodokļos nepilnos četros gados 400+ miljoni
Investīcija ieskaitot visu iepriekšējos gadus ~570miljoni
Pēdējie gadi AB ir peļņa .
AB 97% pieder Latvijai!
AB ienākumi 3/4 ir ārpus Latvijas iedzīvotājiem, tas nozīmē, ka citi strādā, lai to naudu nodotu Latvijai!
Kam matemātika nav sveša savelciet ciparus.

Paskatāmies komentārus un viedokļus portālos un FB, 99% šādu matemātiku nespēj pat iedomāties, kur nu vēl saprast.
* te es ar mēģināju visu vienkāršot!

Varu runāt ne par AB, bet reāli besī mūsu sabiedrības izglītības līmenis!
Un tā ir atbilde Raimi arī uz taviem sāpes jautājumiem.

jegersz, 11.janvāris 2025, 02:47
Un kas būtu ja šeit AB vietā lidotu kāda cita privāta aviokampānija,kura nebūtu jāuztur valstij???Nauda nenāktu no nodokļiem??Nebūtu pienesuma IKP???
Pašlaik tie ieguvumi tiek pievilkti aiz ausīm līdzīgi kā to dara krievijā.
11.janvāris 2025, 13:02 | links
 
jegersz [11.jan]: STOP pēdējie gadi:
4x gadi IKP 1 miljards+
Nodokļos nepilnos četros gados 400+ miljoni
Investīcija ieskaitot visu iepriekšējos gadus ~570miljoni
Pēdējie gadi AB ir peļņa .
AB 97% pieder Latvijai!
AB ienākumi 3/4 ir ārpus Latvijas iedzīvotājiem, tas nozīmē, ka citi strādā, lai to naudu nodotu Latvijai!
Kam matemātika nav sveša savelciet ciparus.
3/4 ienākumus aizpilda ārējā klientu bāze. Uz tā rēķina, ka ir atrasta niša ārpus Latvijas. Zinot pēdējās nacionālisma vēsmas pasaulē, pastāv paliela iespēja, ka to nišu sāks aizpildīt vietējās aviokompānijas un pamazām izstums AB.
Kāds ir plāns B, lai saglābtu AB pie šāda scenārija? Latvijas vidējais pasažieris ir pieradis pie lēto aviokompāniju reisiem un AB būtu ļoti jāstrādā, lai dabūtu backup klientu bāzi Latvijā, kas radītu vismaz 50% no ieņēmumiem.

Īsāk sakot, AB staigā pa aizas malu. Pagaidām tā taciņa ir salīdzinoši plata, bet tā var palikt daudz šaurāka ārēju faktoru rezultātā. Kāpēc AB nemazina biznesa risku ietekmi? Pie tam tie riski ir skaidri redzami pat lielajā statistikā.
Pagaidām ir labi, bet tas ir pagaidām. Kā jau pats teici, ka Covid laikā nolikvidējās konkurenti, kuri nav atjaunoti tīri uz kara rēķina. Ja globālā ekonomika sāks atkopties, tad AB degs viena vieta.
11.janvāris 2025, 10:35 | links
 
jegersz [11.jan]: Tiko speciāli paskatījos.
Man ir darbinieks - precīzāk darbiniece, kas saņēma 2200-2500 mēnesī uz rokas pēc nodokļu nomaksas, par konkrētiem gabaldarbiem, bet ar stundas likmi.
To pašu un līdzīgus darbus darīja citi un tur diemžēl pat nesanāk LV vidējā alga, jo nav motivācija strādāt.
Kad beigsi,plostodams, uzlabot LV IKP, tad pacel AB peļņas un zaudējumu bilanci. Tavi dezinformācijas plūdi sāk šķebināt.
11.janvāris 2025, 08:50 | links
 
Tiko speciāli paskatījos.
Man ir darbinieks - precīzāk darbiniece, kas saņēma 2200-2500 mēnesī uz rokas pēc nodokļu nomaksas, par konkrētiem gabaldarbiem, bet ar stundas likmi.
To pašu un līdzīgus darbus darīja citi un tur diemžēl pat nesanāk LV vidējā alga, jo nav motivācija strādāt.
11.janvāris 2025, 03:11 | links
 
Un jā Latvijā ir ļoti strādīgi cilvēki ar lielu produktivitāti, bet tādu ir ļoti maz.
Lielāko daļu nevari noslogot vairāk kā viņiem vajag un tas ir sasodīti maz un par maz.'
No kā es secinu, ka lielākai daļai ir ok dzīvot ar zemiem ienākumiem un vienkārši sūdzēties, pat nedarot neko vairāk!
11.janvāris 2025, 03:03 | links
 
Jā, vakar bija tāds čīkstīgs noskaņojums :)


RaimisD, 10.janvāris 2025, 19:29


Ja zinātu, kā brīžiem gribās izbļaustīties, ka 3/4 mūsu sabiedrības ir lohi, ne paši var ko darīt, ne citiem grib ļaut.
Paskaties komentārus par AB, starptautiski viss ok - labi komentāri, mūsu letiņi noķengā līdz ar zemi ar 0 saprašanu, tad vēl pielec politiķi lohu balsis ķerot un ar sāk ķēngāt, rezultāts protams - nevar laist ne mārketinga akcijas ne biržā akcijas.
Lohatrons Latvijai taisa zaudējumus!
STOP pēdējie gadi:
4x gadi IKP 1 miljards+
Nodokļos nepilnos četros gados 400+ miljoni
Investīcija ieskaitot visu iepriekšējos gadus ~570miljoni
Pēdējie gadi AB ir peļņa .
AB 97% pieder Latvijai!
AB ienākumi 3/4 ir ārpus Latvijas iedzīvotājiem, tas nozīmē, ka citi strādā, lai to naudu nodotu Latvijai!
Kam matemātika nav sveša savelciet ciparus.

Paskatāmies komentārus un viedokļus portālos un FB, 99% šādu matemātiku nespēj pat iedomāties, kur nu vēl saprast.
* te es ar mēģināju visu vienkāršot!

Varu runāt ne par AB, bet reāli besī mūsu sabiedrības izglītības līmenis!
Un tā ir atbilde Raimi arī uz taviem sāpes jautājumiem.
11.janvāris 2025, 02:47 | links
 
Bjorgvins [8.jan]: Nu nemāku dziedāt korī vienā meldiņā.
Psihologs teiktu, ka iestrēdzis pubertātes periodā, kad esi konfrontācijā ar visu pasauli. Freids teiktu -bērnības trauma.

Es cienot Jūsu personību teiktu- dumpinieka gars, anarhists :)
10.janvāris 2025, 23:14 | links
 
Es domāju,ka es pie jebkuras politiskās sistēmas būtu politiski neuzticams.Nu nemāku dziedāt korī vienā meldiņā.

Bjorgvins, 8.janvāris 2025, 14:17
Hmm. Tas tādēļ, ka visas sistēmas ir sūC, jeb arī tu esi tik unikāls?..;)))

badapiicka, 10.janvāris 2025, 22:19


Drīzāk jau, ka nejūtas piederīgs nekam un vēsturiski sabojātas vērtības.
10.janvāris 2025, 22:30 | links
 
Es domāju,ka es pie jebkuras politiskās sistēmas būtu politiski neuzticams.Nu nemāku dziedāt korī vienā meldiņā.

Bjorgvins, 8.janvāris 2025, 14:17

Hmm. Tas tādēļ, ka visas sistēmas ir sūC, jeb arī tu esi tik unikāls?..;)))
10.janvāris 2025, 22:19 | links
 
.. nu,, ņemot vērā cik cilvēku un lopu uz zemes ir bijis kopš paša sākuma,, 99,99% ūdens kāds jau ir dzēris !!

Jon-Hill, 10.janvāris 2025, 20:24


Zinātnieki saka ka ap 100 miljardi, un ņemot DNS varbūtību apjomu, kas ir 10 vvz cik lielā pakāpē neviens tāds pats nav piedzimis un vairs arī uz zemes nepiedzims.
10.janvāris 2025, 21:19 | links
 
Jon-Hill [10.jan]: .. nu,, ņemot vērā cik cilvēku un lopu uz zemes ir bijis kopš paša sākuma,, 99,99% ūdens kāds jau ir dzēris !!
:D
10.janvāris 2025, 20:50 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager