Ekonomika un politika

Demokrātikas sabiedrības ietvaros būtu būtiski iepazīties un diskutēt par šo tēmu. Tā kā iepriekšējā politisko diskusiju tēma ir veiksmīgi nonākusi pie paredzamā finiša,gribētos to atsākt jaunā kvalitātē, bez personīgiem cieņu aizvainojošiem komentāriem un bez kādas rasu naida kurināšanas. Tā ar bišku ar vēsāku un skaidrāku prātu...
Da es jau ar tik parunāšanas pēc,, parasti tālāk, kā no gultas līdz grīdai, nelidoju:)
13.janvāris 2025, 11:19 | links
 
Jon-Hill [13.jan]: Valsts pamats ir vidējais cilvēks !!
CiC jautājums, cik tas viduslanis ir biezss uz kopējā fona.
Bet katrā ziņā, ja nacionālās kompānijas pakalpojumi ir par dārgu vidējam slānim, kas arī jebkurā valstī iznes uz sava kupra ekonomiku,, nu ko,,, nu neko !! :)
Vairāk bija doma par to cilvēku, kurš lido reizi gadā (tādu ir vairāk nekā vidusslāņa cilvēku).
Šodienas Latvijas vidusslānis var atļauties lidot vairāk nekā reizi gadā un arī nopirkt labāku pakalpojumu par AB.
13.janvāris 2025, 11:15 | links
 
Neņem galvā tos komentārus, jo pamatā ir neapmierinātība par nepieejamību vidējam latvietim "nacionālās aviokompānijas" pakalpojumiem.
Nenoliedzami šo vajag risināt, lai uzlabotu uzņēmuma tēlu. Nu nevar likt tādas cenas, ka pamatā cilvēks izvēlas ārvalstu lēto aviokompāniju reisus vai labākas kvalitātes pakalpojumu par līdzīgu cenu kā AB reisiem.

Cope321, 13.janvāris 2025, 10:54


Nu ja "latvietim vidējam", "vidējais galamērķis" ir Dublina, tad pasaulē labākā aviokompānija ir Ryanair :DD

īstenībā jau lidojumu cenas var atšķirties pat 3-5x, ņemot vērā pārsēšanās skaitu, gaidīšanas laiku starp reisiem utt., utt... tas tāpat, kā grūti ir salīdzināt mobilo operatoru pakalpojumu tarifus...

Uz tuvajiem mērķiem (Viļņa, Tallina) vispār nevejeg lidot :)
13.janvāris 2025, 11:11 | links
 
Valsts pamats ir vidējais cilvēks !!
CiC jautājums, cik tas viduslanis ir biezss uz kopējā fona.
Bet katrā ziņā, ja nacionālās kompānijas pakalpojumi ir par dārgu vidējam slānim, kas arī jebkurā valstī iznes uz sava kupra ekonomiku,, nu ko,,, nu neko !! :)
13.janvāris 2025, 11:07 | links
 
Šobrīd man izskatās, ka dēļ nespējas sadalīt oliņas, tiek piedāvāts nokaut dzīvu vistiņu un iztirgot pa sastāvdaļām...

daddy_j, 13.janvāris 2025, 09:26


Labi pateikts.
13.janvāris 2025, 11:07 | links
 
daddy_j [13.jan]: ja par AB, tad man nacionālā aviokompānija liekas ļoti laba ideja, par kuru var arī mazliet piemaksāt.

Turklāt tie 570 miljoni jau ir iedoti... OK karš Ukrainā, ar to saistītās pasažieru plūsmu maiņa, degvielas cenas utt. ietekmēja AB biznesu, nešaubīgi, bet manuprāt ir vērts ķepuroties.

Šitas tirgus, kas sacelts, ir tīrā ūdens duļķošana, lai "kādam" būtu izdevīgi zvejot. AB saka, ka 2025. gadā atcels lidojumus 10 maršrutos no Rīgas – uz Aberdīnu, Belgradu, Klužu-Napoku, Erevānu, Gēteborgu, Mikonu, Prištinu, Žešuvu, Skopji un Stavangeru.

Kāds bez google maps var pateikt, kur ir Aberdīna, Kluža-Napoka, Mikona, Žešuva??
Nē, nu tad paklusējiet :DDD

Viens otrs ministrs tā izsakās, ir kā AB būtu viņu pakļautībā... tiešām rietumu (Ventspils) vēji atkal?? :) SM ar to jātiek galā, ja netiek - jāmaina satiksmes ministrs. Šobrīd man izskatās, ka dēļ nespējas sadalīt oliņas, tiek piedāvāts nokaut dzīvu vistiņu un iztirgot pa sastāvdaļām...
Neņem galvā tos komentārus, jo pamatā ir neapmierinātība par nepieejamību vidējam latvietim "nacionālās aviokompānijas" pakalpojumiem.
Nenoliedzami šo vajag risināt, lai uzlabotu uzņēmuma tēlu. Nu nevar likt tādas cenas, ka pamatā cilvēks izvēlas ārvalstu lēto aviokompāniju reisus vai labākas kvalitātes pakalpojumu par līdzīgu cenu kā AB reisiem.
13.janvāris 2025, 10:54 | links
 
Briškens uzreiz; ..tas ir pasūtījums, ar mani grib izrēķināties politiskie pretinieki !!! Un
.. un atkal viss uz riņķi, sūdu porcija tiek uz ventilatora,,kaku pingpongs !
.. a man, ko ??? nemaz nerunājot par taustamiem labumiem,,pat infai nevar ticēt..
13.janvāris 2025, 09:36 | links
 
.. samazinās bik, bet noteikti ne uz pusi, jo privātpersonas ienākumi nekad netiek līdz inflācijai ! Plus citi faktori, kas nāk klāt sakara ar inflācijām, kreditori ar nav glupi, izdomā visādus eriborus ( uzreiz saku nav ne jausmas, kas tas ir) :), šmeriborus,,, tapē nesūda tur nesamazinās !! :)

Jon-Hill, 13.janvāris 2025, 09:17


Atvaino, bija domāts - VALSTS parāds samazinās uz pusi, dēļ naudas drukāšanas.

Tavējais, protams nē!! Tavs samazinās tikai dēļ inflācijas ...lai gan 20% inflācija 1.5 gadi ir -30% :) nu jā, valstis aizņemās par fiksētām likmēm, bez visādiem boriem. :))

bet to jau arī darbaļaudis varēja - aizņemties par fiksētām likmēm, kuras bija varbūt 1-1,5% augstākas nekā mainīgās, bet taupīgais latvietis jau nemetīs naudu "vējā" :DDD
13.janvāris 2025, 09:33 | links
 
ja par AB, tad man nacionālā aviokompānija liekas ļoti laba ideja, par kuru var arī mazliet piemaksāt.

Turklāt tie 570 miljoni jau ir iedoti... OK karš Ukrainā, ar to saistītās pasažieru plūsmu maiņa, degvielas cenas utt. ietekmēja AB biznesu, nešaubīgi, bet manuprāt ir vērts ķepuroties.

Šitas tirgus, kas sacelts, ir tīrā ūdens duļķošana, lai "kādam" būtu izdevīgi zvejot. AB saka, ka 2025. gadā atcels lidojumus 10 maršrutos no Rīgas – uz Aberdīnu, Belgradu, Klužu-Napoku, Erevānu, Gēteborgu, Mikonu, Prištinu, Žešuvu, Skopji un Stavangeru.

Kāds bez google maps var pateikt, kur ir Aberdīna, Kluža-Napoka, Mikona, Žešuva??
Nē, nu tad paklusējiet :DDD

Viens otrs ministrs tā izsakās, ir kā AB būtu viņu pakļautībā... tiešām rietumu (Ventspils) vēji atkal?? :) SM ar to jātiek galā, ja netiek - jāmaina satiksmes ministrs. Šobrīd man izskatās, ka dēļ nespējas sadalīt oliņas, tiek piedāvāts nokaut dzīvu vistiņu un iztirgot pa sastāvdaļām...
13.janvāris 2025, 09:26 | links
 
.. samazinās bik, bet noteikti ne uz pusi, jo privātpersonas ienākumi nekad netiek līdz inflācijai ! Plus citi faktori, kas nāk klāt sakara ar inflācijām, kreditori ar nav glupi, izdomā visādus eriborus ( uzreiz saku nav ne jausmas, kas tas ir) :), šmeriborus,,, tapē nesūda tur nesamazinās !! :)
13.janvāris 2025, 09:17 | links
 
Bet krīti ir jāatdod, tapēc nē, paldies.
Vai tad ekonomika ģimenē, saimniecībā, strādā citādi, kā valstī ?

Jon-Hill, 12.janvāris 2025, 11:01


Atklāšu Tev baisu noslēpumu - JĀ, citādi!!

Tas ir tāpēc, ka nauda Tavās un valsts rokās ir divas dažādas lietas. Tu nevari vienkārši naudiņu "piedrukāt" klāt, bet valsts var un - trakākais, ka to arī dara... gan eiropa, gan amerika, gan citi...

piemēram eiro apjoms, 1999. gadā, kad to izveidoja bija 4.45 triljoni, kad mēs iestājāmies (2014.) 9.9 triljoni un šobrīd 16.7 triljoni, tātad pēdējos 10 gados katru gadu klāt tika piedrukāti 680 miljardi... īzī. ASV tas pats.

Tāpēc muļķīgi ir neaizņemties, ja 10 gadu laikā tavs parāds dēļ naudas drukāšanas samazinās uz pusi...
13.janvāris 2025, 09:09 | links
 
Nu ja, isstās, kā ar Latvenergo, kur vieniem stabi otriem vadi, trešiem skapji,, a strāva, tas tāds nieks :)

Jon-Hill, 13.janvāris 2025, 08:28


Lūk tā ir ES lielākā kļūda! Labi ka mūsējie vēl nav mācījušies no skandināviem!
Skandināvi reāli matus plēš, kad tev vasarnīcai pie ezera kur patēriņš nav nekāds, elektrības cena zema, bet par pieslēgumu vien, jo tas ir tālu jāmaksā mēnesī 200+€ tagad.
13.janvāris 2025, 08:38 | links
 
Nu ja, isstās, kā ar Latvenergo, kur vieniem stabi otriem vadi, trešiem skapji,, a strāva, tas tāds nieks :)
13.janvāris 2025, 08:28 | links
 
bet galvenais jautajums ir : kā var būt, ka uzrādītie cipari vieniem ir : pakaļā galīgā, otriem - viss čiki ??
Vai tad ekonomikā tā var būt ??
Nu ok, saprotu kapos - vieniem krusti, otriem plusi,, bet ekonomikā, kur debets un kredīts ??

Jon-Hill, 13.janvāris 2025, 08:14


Mēs redzam tikai fasādi, kā jau jebkura liela kompānija tā ir grupa ar uzņēmumiem.
Ja paskaita floti 50 airbusi vien ir kādi 3,7-4 miljardi, ņemot vērā nolietojumu.
Pats Airbaltic ir čaula.
13.janvāris 2025, 08:25 | links
 
un par IPO runājot ( atkartošos - neekonomists ) bet no pieredzes, tieši tie kas pie stūres konkrētajā brīdī uzņēmumā, parasti dara visu, lai par kapeikam nopirktu uzņēmumu !!
Tāpēc man šķiet neloģisks arguments, ka kāC grib torpedēt IPO !
Otrkārt cik tur bija vērtība, 500 ļimoni ?? pat man pāķim tas nešķiet normāli par AB.

Jon-Hill, 13.janvāris 2025, 08:08


Vērtība? VVZ, bet es teiktu 1,5-1,8 jardi, ja ne vairāk, jo tas ir aktīvi + biznesa niša. AB aktīvi ir uz kaut kādiem 1.1 miljardiem.
13.janvāris 2025, 08:18 | links
 
Baltkrievijas Saška ar teicas rādīt karti, kur no četrām vietās grasijās uz viņu šaut ! :)
Bet atmetot politiku, tīra matematika, nu man saskaitot ieguldīto no valsts četros gados,, 23 gada veiksmes stāsts nobālē !!

Jon-Hill, 13.janvāris 2025, 07:56


Baltkrievijas 3% tarakāns ir īpašs stāsts.
Te saki ko gribi rafinēts pārņemšanas scenārijs briest.
Ja IPO notiks, būs labs jautājums par akciju cenu un kas būs to akciju ieguvējs, tad viss noklusīs un visi dzīvos klusi un laimīgi līdz nākamajam haipam.
Neviens jau neatceras haipus par staburadzi un laimu, par dogo un kā viss norimās pēc akciju pārņemšanas.
13.janvāris 2025, 08:14 | links
 
bet galvenais jautajums ir : kā var būt, ka uzrādītie cipari vieniem ir : pakaļā galīgā, otriem - viss čiki ??
Vai tad ekonomikā tā var būt ??
Nu ok, saprotu kapos - vieniem krusti, otriem plusi,, bet ekonomikā, kur debets un kredīts ??
13.janvāris 2025, 08:14 | links
 
un par IPO runājot ( atkartošos - neekonomists ) bet no pieredzes, tieši tie kas pie stūres konkrētajā brīdī uzņēmumā, parasti dara visu, lai par kapeikam nopirktu uzņēmumu !!
Tāpēc man šķiet neloģisks arguments, ka kāC grib torpedēt IPO !
Otrkārt cik tur bija vērtība, 500 ļimoni ?? pat man pāķim tas nešķiet normāli par AB.
13.janvāris 2025, 08:08 | links
 
Baltkrievijas Saška ar teicas rādīt karti, kur no četrām vietās grasijās uz viņu šaut ! :)
Bet atmetot politiku, tīra matematika, nu man saskaitot ieguldīto no valsts četros gados,, 23 gada veiksmes stāsts nobālē !!
13.janvāris 2025, 07:56 | links
 
Rek, smuki, hronoloģiski, kāds melnais caurums ir AB.
https://www.delfi.lv/bizness/37264250/biznesa_vide/120057143/ceturta-dala-airbaltic-flotes-nelido-jau-menesiem-ilgi

Jon-Hill, 13.janvāris 2025, 07:03


Pratt & Whitney maksā soda naudas par dīkstāvi un viņi ir atsaukuši vairāk kā 1000 dzinējus pa visu pasauli, kas ietekmē ne tikai Airbaltic, to jau nevar pieminēt,
līdz ar to tagad vēl jo vairāk izskatās, ka viss ir organizēts, lai taranētu Airbaltic pirms IPO, lai arī Airbaltic ienāk pat jaunās lidmašīnas.
Kāds maz ir apskatījies uz kurieni un no kurienes reisi ir atcelti, un parēķinājis cik pasažieri uz reisu un cik tas ir % no visiem pārējiem reisiem un apkalpotiem pasažieriem?
Tā lidmašīnu īrēšana izklausās baigi slikti, bet tas notiek krustām šķērsām, un nedomāju ka Airbaltic ir zaudētājos, jo viņi reāli pārņem maršrutus kurus izpilda savā vārdā sadarbībā ar partneri.

Ko lai pasaka, nost ar Gausu un lai Airbaltic bankrotē, kādam tas šobrīd ir ļoti izdevīgi.
13.janvāris 2025, 07:47 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager