Ekonomika un politika

Demokrātikas sabiedrības ietvaros būtu būtiski iepazīties un diskutēt par šo tēmu. Tā kā iepriekšējā politisko diskusiju tēma ir veiksmīgi nonākusi pie paredzamā finiša,gribētos to atsākt jaunā kvalitātē, bez personīgiem cieņu aizvainojošiem komentāriem un bez kādas rasu naida kurināšanas. Tā ar bišku ar vēsāku un skaidrāku prātu...
dakterp [13.jan]: udens2 [18m]: Tad sanāk ar AB zemas kvalitātes serviss,toties dārgi:DJep.
Serviss nulle, cena kosmoss!
Kā teica viens tiešām bagāts cilvēks(ne no Latvijas), bet kurš tiešām daudz lido,-
AB ir "biznesa" klases cenas, bet zemo cenu serviss...
Ļoti precīzi pateica!
Kaut gan diezgan skumji, ka tā ir, jo gribētu vairāk atbalstīt savējos.
13.janvāris 2025, 15:22 | links
 
udens2 [13.jan]: Tad sanāk ar AB zemas kvalitātes serviss,toties dārgi:D
Jep.
Serviss nulle, cena kosmoss!
Kā teica viens tiešām bagāts cilvēks(ne no Latvijas), bet kurš tiešām daudz lido,-
AB ir "biznesa" klases cenas, bet zemo cenu serviss...
13.janvāris 2025, 15:16 | links
 
Tad sanāk ar AB zemas kvalitātes serviss,toties dārgi:D
13.janvāris 2025, 14:59 | links
 
Ne jau AB cenu politika atrisinās vidusslāņa pirktspējas problēmas. Ja persona nevar atļauties lidot ar AB, ko viņš taisās darīt gala mērķī?

jegersz, 13.janvāris 2025, 11:44

Nu jau gan Tu laid "dēlī".
Es gadā lidoju, apmēram +- padsmit reizes. No šīm reizēm, trīs četras ir kopā ar ģimeni.
Tad nu lūk kaut vai viens piemērs,-
Rīga-Larnaka, turp atpakaļ, mums pieciem apm. 1400eur. (AB).
Tai pat laikā, Rīga-Paphos apm 800eur. (Rayanair). Šis pagaidām ir dārgākais bijis.
Tad nu lūk, "ietaupītos" 600eur es samaksāju par apartamentiem desmit dienām.
Un nav runa par to, ka nevarētu arī tos 1400 samaksāt. Ir vnk princips, loģistika(jo AB lido naktī, kas ar trim bērniem nav tas labākais variants). Serviss rinerī sen jau 5x labāks, garšīgāks utt.
Par savienojšiem reisiem lidojot ar AB bieži vien vispār var aizmirst.
Samaksāt dārgo AB biļeti un lidot ar kkādu lēto Rumāņu avio...
Te var daudz un ilgi diskutēt, bet personīgi mana nostāja daudzus gadus jau ir - maksimāli NELIDOT ar AB!!!
13.janvāris 2025, 13:06 | links
 
Jon-Hill [13.jan]: Uztaisam aptauju: vidusslāņa (ko uzskatam diskusijās par vidusslāni) gada neto ienākumi !!
Satiksmes noteikumi tak ir labi, katrs satiksmes dalībnieks zin un ir tiesīgs uzskatīt, ka citi zin to pašu.
Es piedāvāju 15 000 EU.
Lai sāktu vispār runāt par vidusslāni, tad, manā izpratnē, absolūti minimālais cipars ir 24 000 neto gadā. Ar mazāku ciparu pat nedabūsi kredītu kaut cik modernai un jēdzīgai dzīvojamai platībai, par kaut cik saprotamu iekrājumu veidošanu pat nerunājot.
13.janvāris 2025, 12:55 | links
 
Uztaisam aptauju: vidusslāņa (ko uzskatam diskusijās par vidusslāni) gada neto ienākumi !!
Satiksmes noteikumi tak ir labi, katrs satiksmes dalībnieks zin un ir tiesīgs uzskatīt, ka citi zin to pašu.
Es piedāvāju 15 000 EU.
13.janvāris 2025, 12:44 | links
 
jegersz [13.jan]: Ne jau AB cenu politika atrisinās vidusslāņa pirktspējas problēmas. Ja persona nevar atļauties lidot ar AB, ko viņš taisās darīt gala mērķī?
Tie, kuri apciemo radus vai vienu reizi gadā aizceļo kaut kur, nebūs vidusslānis, bet gan klienti pelēkā masa, kura ir lielāka par vidusslāni. Ja AB paķers šo segmentu, tad apgrozījumam un klientu apjomam tas nāks tikai par labu un veidosies backup klientu bāze sliktākam laikam vecajā Eiropā (samazināsies niša tur).
Vidusslānis nopirks biļetes, kurām būs labāka price-performance attiecība. Vienīgie gadījumi, kad tiks lemts par labu AB, būs reizes, kad konkrētā datumā nebūs pieejas labākiem gaisa kuģiem par AB floti. Piemēram, pagājušajā gadā no starp līdzīgiem reisiem 4 reizes lēmu par labu samaksāt ārzemju Lufthansa tikai labāku gaisa kuģu dēļ.
13.janvāris 2025, 12:28 | links
 
.. un tomēr paliek atvērts jautājums: kā vieniem finansu expertiem, runājot par AB,, 2x2 ir tikai divi, bet otriem veseli seši !!
Es neko neteiktu, ja būtu tikai akcenti, ka 2x2 ir tikai, vai veseli - četri !!
13.janvāris 2025, 12:13 | links
 
Ne jau AB cenu politika atrisinās vidusslāņa pirktspējas problēmas. Ja persona nevar atļauties lidot ar AB, ko viņš taisās darīt gala mērķī?
13.janvāris 2025, 11:44 | links
 
Da es jau ar tik parunāšanas pēc,, parasti tālāk, kā no gultas līdz grīdai, nelidoju:)
13.janvāris 2025, 11:19 | links
 
Jon-Hill [13.jan]: Valsts pamats ir vidējais cilvēks !!
CiC jautājums, cik tas viduslanis ir biezss uz kopējā fona.
Bet katrā ziņā, ja nacionālās kompānijas pakalpojumi ir par dārgu vidējam slānim, kas arī jebkurā valstī iznes uz sava kupra ekonomiku,, nu ko,,, nu neko !! :)
Vairāk bija doma par to cilvēku, kurš lido reizi gadā (tādu ir vairāk nekā vidusslāņa cilvēku).
Šodienas Latvijas vidusslānis var atļauties lidot vairāk nekā reizi gadā un arī nopirkt labāku pakalpojumu par AB.
13.janvāris 2025, 11:15 | links
 
Neņem galvā tos komentārus, jo pamatā ir neapmierinātība par nepieejamību vidējam latvietim "nacionālās aviokompānijas" pakalpojumiem.
Nenoliedzami šo vajag risināt, lai uzlabotu uzņēmuma tēlu. Nu nevar likt tādas cenas, ka pamatā cilvēks izvēlas ārvalstu lēto aviokompāniju reisus vai labākas kvalitātes pakalpojumu par līdzīgu cenu kā AB reisiem.

Cope321, 13.janvāris 2025, 10:54


Nu ja "latvietim vidējam", "vidējais galamērķis" ir Dublina, tad pasaulē labākā aviokompānija ir Ryanair :DD

īstenībā jau lidojumu cenas var atšķirties pat 3-5x, ņemot vērā pārsēšanās skaitu, gaidīšanas laiku starp reisiem utt., utt... tas tāpat, kā grūti ir salīdzināt mobilo operatoru pakalpojumu tarifus...

Uz tuvajiem mērķiem (Viļņa, Tallina) vispār nevejeg lidot :)
13.janvāris 2025, 11:11 | links
 
Valsts pamats ir vidējais cilvēks !!
CiC jautājums, cik tas viduslanis ir biezss uz kopējā fona.
Bet katrā ziņā, ja nacionālās kompānijas pakalpojumi ir par dārgu vidējam slānim, kas arī jebkurā valstī iznes uz sava kupra ekonomiku,, nu ko,,, nu neko !! :)
13.janvāris 2025, 11:07 | links
 
Šobrīd man izskatās, ka dēļ nespējas sadalīt oliņas, tiek piedāvāts nokaut dzīvu vistiņu un iztirgot pa sastāvdaļām...

daddy_j, 13.janvāris 2025, 09:26


Labi pateikts.
13.janvāris 2025, 11:07 | links
 
daddy_j [13.jan]: ja par AB, tad man nacionālā aviokompānija liekas ļoti laba ideja, par kuru var arī mazliet piemaksāt.

Turklāt tie 570 miljoni jau ir iedoti... OK karš Ukrainā, ar to saistītās pasažieru plūsmu maiņa, degvielas cenas utt. ietekmēja AB biznesu, nešaubīgi, bet manuprāt ir vērts ķepuroties.

Šitas tirgus, kas sacelts, ir tīrā ūdens duļķošana, lai "kādam" būtu izdevīgi zvejot. AB saka, ka 2025. gadā atcels lidojumus 10 maršrutos no Rīgas – uz Aberdīnu, Belgradu, Klužu-Napoku, Erevānu, Gēteborgu, Mikonu, Prištinu, Žešuvu, Skopji un Stavangeru.

Kāds bez google maps var pateikt, kur ir Aberdīna, Kluža-Napoka, Mikona, Žešuva??
Nē, nu tad paklusējiet :DDD

Viens otrs ministrs tā izsakās, ir kā AB būtu viņu pakļautībā... tiešām rietumu (Ventspils) vēji atkal?? :) SM ar to jātiek galā, ja netiek - jāmaina satiksmes ministrs. Šobrīd man izskatās, ka dēļ nespējas sadalīt oliņas, tiek piedāvāts nokaut dzīvu vistiņu un iztirgot pa sastāvdaļām...
Neņem galvā tos komentārus, jo pamatā ir neapmierinātība par nepieejamību vidējam latvietim "nacionālās aviokompānijas" pakalpojumiem.
Nenoliedzami šo vajag risināt, lai uzlabotu uzņēmuma tēlu. Nu nevar likt tādas cenas, ka pamatā cilvēks izvēlas ārvalstu lēto aviokompāniju reisus vai labākas kvalitātes pakalpojumu par līdzīgu cenu kā AB reisiem.
13.janvāris 2025, 10:54 | links
 
Briškens uzreiz; ..tas ir pasūtījums, ar mani grib izrēķināties politiskie pretinieki !!! Un
.. un atkal viss uz riņķi, sūdu porcija tiek uz ventilatora,,kaku pingpongs !
.. a man, ko ??? nemaz nerunājot par taustamiem labumiem,,pat infai nevar ticēt..
13.janvāris 2025, 09:36 | links
 
.. samazinās bik, bet noteikti ne uz pusi, jo privātpersonas ienākumi nekad netiek līdz inflācijai ! Plus citi faktori, kas nāk klāt sakara ar inflācijām, kreditori ar nav glupi, izdomā visādus eriborus ( uzreiz saku nav ne jausmas, kas tas ir) :), šmeriborus,,, tapē nesūda tur nesamazinās !! :)

Jon-Hill, 13.janvāris 2025, 09:17


Atvaino, bija domāts - VALSTS parāds samazinās uz pusi, dēļ naudas drukāšanas.

Tavējais, protams nē!! Tavs samazinās tikai dēļ inflācijas ...lai gan 20% inflācija 1.5 gadi ir -30% :) nu jā, valstis aizņemās par fiksētām likmēm, bez visādiem boriem. :))

bet to jau arī darbaļaudis varēja - aizņemties par fiksētām likmēm, kuras bija varbūt 1-1,5% augstākas nekā mainīgās, bet taupīgais latvietis jau nemetīs naudu "vējā" :DDD
13.janvāris 2025, 09:33 | links
 
ja par AB, tad man nacionālā aviokompānija liekas ļoti laba ideja, par kuru var arī mazliet piemaksāt.

Turklāt tie 570 miljoni jau ir iedoti... OK karš Ukrainā, ar to saistītās pasažieru plūsmu maiņa, degvielas cenas utt. ietekmēja AB biznesu, nešaubīgi, bet manuprāt ir vērts ķepuroties.

Šitas tirgus, kas sacelts, ir tīrā ūdens duļķošana, lai "kādam" būtu izdevīgi zvejot. AB saka, ka 2025. gadā atcels lidojumus 10 maršrutos no Rīgas – uz Aberdīnu, Belgradu, Klužu-Napoku, Erevānu, Gēteborgu, Mikonu, Prištinu, Žešuvu, Skopji un Stavangeru.

Kāds bez google maps var pateikt, kur ir Aberdīna, Kluža-Napoka, Mikona, Žešuva??
Nē, nu tad paklusējiet :DDD

Viens otrs ministrs tā izsakās, ir kā AB būtu viņu pakļautībā... tiešām rietumu (Ventspils) vēji atkal?? :) SM ar to jātiek galā, ja netiek - jāmaina satiksmes ministrs. Šobrīd man izskatās, ka dēļ nespējas sadalīt oliņas, tiek piedāvāts nokaut dzīvu vistiņu un iztirgot pa sastāvdaļām...
13.janvāris 2025, 09:26 | links
 
.. samazinās bik, bet noteikti ne uz pusi, jo privātpersonas ienākumi nekad netiek līdz inflācijai ! Plus citi faktori, kas nāk klāt sakara ar inflācijām, kreditori ar nav glupi, izdomā visādus eriborus ( uzreiz saku nav ne jausmas, kas tas ir) :), šmeriborus,,, tapē nesūda tur nesamazinās !! :)
13.janvāris 2025, 09:17 | links
 
Bet krīti ir jāatdod, tapēc nē, paldies.
Vai tad ekonomika ģimenē, saimniecībā, strādā citādi, kā valstī ?

Jon-Hill, 12.janvāris 2025, 11:01


Atklāšu Tev baisu noslēpumu - JĀ, citādi!!

Tas ir tāpēc, ka nauda Tavās un valsts rokās ir divas dažādas lietas. Tu nevari vienkārši naudiņu "piedrukāt" klāt, bet valsts var un - trakākais, ka to arī dara... gan eiropa, gan amerika, gan citi...

piemēram eiro apjoms, 1999. gadā, kad to izveidoja bija 4.45 triljoni, kad mēs iestājāmies (2014.) 9.9 triljoni un šobrīd 16.7 triljoni, tātad pēdējos 10 gados katru gadu klāt tika piedrukāti 680 miljardi... īzī. ASV tas pats.

Tāpēc muļķīgi ir neaizņemties, ja 10 gadu laikā tavs parāds dēļ naudas drukāšanas samazinās uz pusi...
13.janvāris 2025, 09:09 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager