Ungurs

par ezeru
v.s.o.p. > :) tā ir normāla parādība '''Auseklijā''' :)
29.maijs 2012, 22:00 | links
 
GNP ar saviem noteikumiem ir galīgi sa'''''sies. Lai Cēsinieki varētu paslēpot ar ūdensslēpēm viņiem jābrauc vismaz 40+ km tālu prom, lai gan ezeru apkārt ..... Tomēr GNP ir aizmirsis vienu lietu - ierobežot medības. Un gan jau visi tur zina kāpēc..... Domāju, ka pēc lieguma "sakārtošanas" makšķerniekiem būs jāsakārto liegums medniekiem, lai proporcijas saglabājas.... citādi mazliet abidno...
29.maijs 2012, 21:51 | links
 
Šodien Ungurā 2 zemmēra līdakas (ap 45cm) un viena 1.5kg,2 asari,vēl 1 līdaka aizgāja. Tas viss uz tvisteriem.
29.maijs 2012, 16:37 | links
 
Tā kā mani arī interesēja motorizēta pārvietošanās Ungurā un Raiskuma, pameklēju un atradu GNP likumu. Tajā ir 3. pants, kas nosaka aizliegumus GNT teritorijā:
3.pants
(1) Parka teritorijā aizliegts:
10) pārvietoties pa upēm, ezeriem un citām ūdenstilpēm ar motorlaivām, ūdens motocikliem un cita veida ūdenstransporta līdzekļiem, kurus darbina jebkāda tipa un jaudas dzinēji. Šis aizliegums neattiecas uz valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu pārvietošanos, tām pildot dienesta pienākumus, kā arī uz pārvietošanos ar ūdenstransporta līdzekļiem Ungura ezerā;
(2) Pārvietošanās ar motorlaivām, ūdens motocikliem un cita veida ūdenstransporta līdzekļiem, kurus darbina jebkāda tipa un jaudas dzinēji, Ungura ezerā ir pieļaujama tikai ar pārvaldes rakstveida atļauju.

MK noteikumi Nr.317 "Gaujas nacionālā parka individuālie aizsardzības un izmantošanas noteikumi" paredz:
20.14. lai nodrošinātu īpaši aizsargājamā biotopa "Mīkstūdens ezeri ar ezereņu Isoetes un/vai lobēliju Lobelia un krasteņu Littorella audzēm" aizsardzību, Ungura ezerā aizliegts pārvietoties ar motorlaivām, ūdensmotocikliem un cita veida kuģošanas līdzekļiem, kuru dzinēja jauda ir lielāka par 3,7 kW, izņemot pārvietošanos teritorijas aizsardzības režīma ievērošanas kontrolei un cilvēku glābšanas un meklēšanas darbiem;

Tātad. GNP teritorijā nedrīkst braukt pat ar elektromotoru. Lai brauktu Ungurā, vajag GNP administrācijas atļauju, bet dzinēja jauda nevar pārsniegt 5HP.

Viss skaidrs. Tikai nekur neatradu, kāda ir atbildība par šo noteikumu neievērošanu. Nevar būt, ka par to piemirsts. Bet varbūt tāpēc cilvēki brauc un netiek sodīti...
29.maijs 2012, 15:39 | links
 
Šodien arī Ungurā bijām ieskrējuši bija 3 līdakas, un kādi 5 zemmēri, vēl pāris smukas copītes bija ;)

Agrāk, cik zinu, Ungurs ir bijis divu ''muižnieku'' īpašumā, šie nu izdomājuši pa vidu ceļu uzbūvēt, tā nu tapa lielais akmens krāvums, tiesa gan tas pēc dzirdētā, nevis no vēstures apliecinošiem dokumentiem ;)

Tas par zušiem ir taisnība, agrāk viņi ir bijuši daudz un ļoti lieli Ungurā, cik dzirdēts, izzuduši kad sākts pašā sākumā apgūts kūdras purvs... Agrāk, pirms tas tika darīts Ungurā bija pasakaini tīrs ūdens.. VIņš bija arī ļoti populārs ezers un kuru brauca lielie Krievu kungi atpūsties! Protams, tas labu laiciņu atpakaļ....
27.maijs 2012, 20:52 | links
 
ui, ta man sencim jaajautaa, jo vinjsh dzimis un aydzis netaalu no ungura ezera :) tik jaaatceraas pajautaat kaadreiz! :)
27.maijs 2012, 20:49 | links
 
es pie tiem akmeniem ar nevienu lidaku nekad neesu dabujis,man stastija ka kadreiz tur kads esot planojis celu taisiit pari unguram.ulmanlaikaa vai veel senaak,bet nu nezinu vai taa taisniiba
27.maijs 2012, 20:17 | links
 
Man fācis stāstīja, kā jaunības gados pie tiem krāvumiem zušos esot braukuši uz nakti. Labi lomi esot bijuši. Klāt nestāvēju un nemēriju, bet fācis lāga vīrs, tā ka klausījos ar atvērtu muti!!
o.
27.maijs 2012, 18:59 | links
 
Cojs, Maaril, akmeņu krāvumus - atradu, līdakas - neatradu. Pa 2 dienām 2 uzsitieni. :(

Interesanti, kas tie ir par akmeņiem.

-d.
27.maijs 2012, 18:51 | links
 
Ohh, MaariL, milzu paldies!
Reti kad tādu atbildi forumos var sagaidīt :)

Ungurā pats esmu bijis tikai 1 reizi, gadus 5 atpakaļ, mazajā, ar airu laiviņu. Sākās vējš tāds, ka mans pūslis nikni un no visa spēka airējoties stāvēja uz vietas :)) - gandrīz jau domāju, ka nāksies palikt kaut kur pretējā krastā. Vot.
25.maijs 2012, 08:56 | links
 
Nemaz tik grūti viņus nav atrast, protams, ieteicams noteikti būtu ehalote ;)
24.maijs 2012, 22:31 | links
 
diezvai drl atradis tos akmens krajumus.kautgan pie viniem un uz viniem neesu dabujis nevienu lidaku,asarus gan tur var labi dabuut.lidakam man unguraa vislabaak stradaa 3nr rotini,velams zelta krasaa
24.maijs 2012, 22:28 | links
 
jeeska.


Ungurā tagad ķeras neslikti! Pie līdakām var tikt viemēr, protams, citreiz labāk citreiz ne tik labi ;) Asaru bums vēl nav sācies, bet arī viņi sāk ņemt ;)
24.maijs 2012, 22:27 | links
 
Kā tagad ķeras Ungurā?
24.maijs 2012, 22:24 | links
 
Ehhhh.... Nēsmu te pilnībā visu apguvis, gribēju ielikt bildi ar vasaras ašukiem, lai uzsistu asamu censoņām :) Var apskatīt manā albūmā ;)
24.maijs 2012, 22:20 | links
 
24.maijs 2012, 22:20 | links
 
...vienkārši perfekta atbilde...
...ja mani tas interesētu ,-būtu polšs no manis ...
Māri ,-ne asakas...
24.maijs 2012, 22:16 | links
 
Drl-

Sveiks!

1. Ar motoriem ir tā ''teorētiski drīkst braukt, teorētiski nedrīkst'' ja godīgi skaidrības, un viens konkrēts publiskots lēmums par Unguru nav. Līdz ar to neviens īsti neuzdrošinās likt kaut kādus sodus, jo nevienam nav skaidrs, kurš šos sodus var likt un par kādu pantu šos sodus var likt. Realitāte ir tāda, ka visi, kas ir braukuši iepriekš brauc joprojām, un neviens nav sodīts par to.

2. Par līdaku copi uz doto brīdi nevaru sūdzēties. No gumijām topā ir Manns Predators Nr. 3, mans mīļākais krāsojums ir pienabaltais ar melnu muguru un sarkanu asti. Saulainā laikā ļoti labi iet zaļgani caurspīdīgās ar spīdumiņiem iekšā, ar sarkanu muguru, kā arī ar melnu muguru un sarkanu asti. Protams iet arī citas krāsas, bet šīs es pats visvairāk pielietoju dzīvē! It īpaši pirmo nosaukto, tā man ir viss zivīgākā gumija Ungurā. No šūpiņiem ļoti labi strādā Mepps ''ciklops'' baltasi ar sarkano uzlīmi! Viņš iet ideāli uz velci arī. Protams arī citi šūpiņi netiek smēdēti. No rotiņiem iemīļots ir 2 nr Long dzeltenais Mepps. Dažādi BlueFox modeļi arī. No vobleriem superīgi strādā Rapala Shallow Shadrap 09 ( tas ir shadraps ar lausto mēli līdz 2.4 M dziļumu). Ņem gan līdakas, gan arī asari! Lielajās bedrēs gan pārsvarā pie loma tiksi uz dzīvo, tā vismaz es varu teikt pēc pieredzes. Uz mētāšanu droši pie zāļu līnijas, kā arī uz akmens krāvumu malām. Uz velci gar dziļumu kantēm un gar akmens krāvumiem. Kad brauc pāri akmeņiem, ļoti labi rezultāti būs ja minētajai Rapalai ļausi ''sisties'' par akmeņiem, tas satracina līdakas, un arī lielos asarus.

3. Brekšu cope īpaši Ungurā netiek apgūta, pēdējos gados, bik populārāka palikusi līņu cope! Brekši nu ne īpaši, īpaši lielas cerības tavā vietā es neliktu, bet protams, viss var gadīties. Tikai pieminēšu ka 1-2 ned. atpakaļ mazajā ungurā Inspektori izvilka tīklu kurā iekšā bija brekši ap 5 kg, tākā viņi tur protams ir ;)

4. Nav vērts.

Ja vēl kādi jautājumi droši jautā :)

Māris
24.maijs 2012, 22:12 | links
 
labaak izdomaa ko piedaavaat latvijas rekordliidakai ;)
24.maijs 2012, 21:00 | links
 
Sveicināti, kolēģi.
Taisos nedēļas nogali pavadīt pie Ungura ezera, no manis neatkarīgu apstākļu dēļ.
Plāns ir pavizināties, paspiningēt, varbūt padirnēt kaut kur ar pludiņu. Vakarā - ieplivināt gruntenes un kvernēt pie uguns.

Šai sakarā, gribētu jautāt:
1. Kā ir ar motoriņiem? Cik sapratu - nedrīkst, bet visi tāpat vizinās. Vai teorētiski par 2.5zs beņģžu ilgi un sāpīgi drāzīs? :)

2. Ja nav noslēpums, kas līdakām patreiz ir modē? Gumijas, krāsas? Bleķi varbūt kaut kādi īpaši? Rotiņi? Tajās 2 bedrēs, vai pa krastiem/seklumiem?

3. Ja nav noslēpums, kas brekšiem uz grunteni patreiz garšo? Makaroni, sliekas, motiļi, baltie, kukurūza, grūbas? Ar ko vietējie matadori baro?

4. Vai karpu plānot un gaidīt ir vērts?

Paldies jau iepriekš.

-d.
24.maijs 2012, 20:53 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager