Mjāa... mani allaž pārsteigusi Latvijas biznesa nereti no visas pārējās (pamuļķās?) pasaules atšķirīgā prakse, turklāt kombinācijā ar allaž piekopto sūkstīšanos par mazo tirgu.
Lai padarītu kādu iekārtu pievilcīgu pircējam, ražotājs cenšas iekļaut vismaz pamatlīmeņa kartogrāfijas datus teritorijai, kurā vēlas savu preci pārdot. Protams, Lowrance gadījumā tā primāri būtu US, kas "dzimtajā" firmware jau ir iekļauta. Sak', gribi ko vairāk, pērc Navionics.
Citādi ir ar ražotājam 'attālākām' teritorijām kā LV, kuras ūdeņu kartogrāfija nav pat kontūru veidā arī lielākajām LV ūdenstilpnēm.
Te nu atgriežamies pie biznesa prakses. Tipisks rietumu 'veckapitālsists' līstu vai no ādas ārā, lai padarītu savu pārdodamo produktu iespējami pievilcīgu pircējam viņa mērķa tirgū, meklējot risinājumus kā šādu bāzes kartogrāfiju iekļaut pārdodamajā produktā, lai veiksmīgāk konkurētu un pārdotu lielāku iekārtu skaitu potenciālajiem pircējiem. "Muļķu zemē" viss notiek citādi - tiek radīta karte, kurai pirmkārt tiek meklēta "svētība", to sakodējot tā, lai tik izspiestu kādu papildu latu no pamatfunkcionalitāti pārdodamajai iekārtai tirgus teritorijā nodrošinošas opcijas. Manuprāt, biznesa loģika te ir vāja.
Protams, var jau paļauties, ka lietotāji paši kaut kā tiks galā, izveidojot savas kartes versijas...
Cita starpā, nav jau nekas slikts, ja šeit tiek radīta precīza un ar papildus (infrastruktūra, dziļumi ,etc.) informāciju bagāta komerckarte, bet patreizējā situācijā ar esošo Lowrance 'mātes kompānijas' "atbalstu" LV teritorijai, būtu tikai normāli, ja dīleris piedavātu ūdenstilpņu kontūru pamatkartes lejupielādes iespēju kā labas gribas žestu.
19.jūnijs 2013, 10:15 |
links