Ekonomika un politika

Demokrātikas sabiedrības ietvaros būtu būtiski iepazīties un diskutēt par šo tēmu. Tā kā iepriekšējā politisko diskusiju tēma ir veiksmīgi nonākusi pie paredzamā finiša,gribētos to atsākt jaunā kvalitātē, bez personīgiem cieņu aizvainojošiem komentāriem un bez kādas rasu naida kurināšanas. Tā ar bišku ar vēsāku un skaidrāku prātu...
Norvégu àrsti pieràdīja.

kaputaarps, 21.marts 2021, 06:53

Tieši ko viņi pierādīja?
21.marts 2021, 10:59 | links
 
Shm_didzis.nu diezvai tas dzelzsceļš izcels Latviju no mazā pīļu dīķa un ievedīs lielvalstu pulciņā.nu nav jau nekāda brīnumzālīte.tu tik aizrautīgi popularizē to dzelzsceļu.izskatās,ka tev bērnībā ļoti paticis ar "električku" vizināties.

Bjorgvins, 21.marts 2021, 07:55


ta lai tak ceļ, hotj dzelzceļus hotj skolas, ko tūlīt pēc tam slēdz... gan jau kādam ēkas un sliedes noderēs, labāk ka ir, nekā ka nav... infrastruktūra ir infrastruktūra, piķis iegāžas, sadalās, pārdalās, tīri un netīri, godīgu un negodīgi, pa tēmu un nozagts, bet viņš ir un tāpat kaut kur ekonomikā ārā izlien... sliktākais scenārijs, ja izlien ārzemju ofšorā, bet nu tāpat jau kusaciņš tepat LV izlīdīs un izšķidīs plānā kārtā... Darba vietas, nodokļi utt. Un kaut kāds bānītis sausajā atlikumā būs, galīgi visu nofīrēt nevar, kaut kam taustāmam jāpaliek... A vajag vai nevajag to ta manīs... Pa lielam jau ekonomiku darba vietas var stimulēt arī tīri ja viena brigāde no rīta rok grāvi a otra pēcpusdienā rok ciet, ka tik dvižuha, kāds kādam maksā, apkārt veidojas servisa struktūra, tās brigādes kāds baro, izgulda, apsargā, izklaidē, seksuāli apkalpo utt. :) Ar Rail Baltica vismaz teorētiski kāda jēga varētu būt.
21.marts 2021, 10:14 | links
 
Latvija lielvalsts diez vai būs, bet par vilcienu runā tā, ka nebūtu ārpus LV bijis. Eļektrička ibio :) Esmu diezgan Vāciju izbraukājis ar ICE- vienkārši super! Iekāp pilsētas centrā, tad ar 200km/h pārvietojies un izkāp citas pilsētas centrā. Nekāda čakara kā ar lidostām- jāfomā cik h pirms reisa jābūt lidostā, ko cik ņemt līdz, ko ēst un dzert utt. Redzi? Tas ir vilciens, nevis parodija RVR
21.marts 2021, 09:28 | links
 
Shm_didzis.nu diezvai tas dzelzsceļš izcels Latviju no mazā pīļu dīķa un ievedīs lielvalstu pulciņā.nu nav jau nekāda brīnumzālīte.tu tik aizrautīgi popularizē to dzelzsceļu.izskatās,ka tev bērnībā ļoti paticis ar "električku" vizināties.
21.marts 2021, 07:55 | links
 
Domaataajs [Vakar]: Ko lai tagad saka Astras noliedzēji un Sputņika fani?
https://www.apollo.lv/7205913/krievija-junija-varetu-sakties-sputnik-v-kombinesana-ar-astrazenecaNorvēģijā 3 veseli, ap 30 gadus veci, medicīnas darbinieki nomira pēc Astra potes... fakts!

kaputaarps, 20.marts 2021, 14:41
Pierādi, ka tieši no Astras, un pierādi,ka viņi patiesībā bija veseli vai kaut ko ne to ieēduši vai iedzēruši iepriekšējā dienā, kas izsauc alerģiju.
Man senči sapotējās ar Astru un nekas. Un ja man pienāks kārta un būs tikai Astra, arī iešu un sapotēšos. A jūs, gudrie no sociālajiem tīkliem varat gaidīt to pasaules visizcilāko Sputņiku, ar kuru pēc Vangas vārdiem Krievija apgādās visu pasauli. Tikai nez kāpēc Putins pats nepotējas, viņam redz esot īpašs pošu grafiks, viņš nevarot , viņam nav laika.

Domaataajs, 20.marts 2021, 19:28

Norvégu àrsti pieràdīja.
21.marts 2021, 06:53 | links
 
Pēc šī man sanāk, ka lietotājs Chalits tomēr ir idiots. Viņš gan par vārguļiem sauca pārējos. Mūžu dzīvo, mūžu mocies. :)
20.marts 2021, 23:38 | links
 
Tobiš, kapēc divi gadi atpakaļ uz jautājumu "iesakiet labu spoli" zem 130 eiriki necēlās. A tagad tās pa 70 labu labās esot. Pat plānas auklas klājot pieņemami. Mehānikā taču jauna planēta nav it kā atklāta. Tad kur fiška? Plīsis atkal kautkāds proletariāta burbulis un piķa patiesībā nav jebšu kas cits?

abrakadabra, 20.marts 2021, 22:34


nu uz šo gan atbilde elementāra, vienkārši tehnoloģijas attīstās, materiāli, apstrādes precizitāte, un pa sīkumam... nekā revolucionāri ģeniāla sen nav bijis, vienkārši kas agŗak bija augstais gals, tas lēnām iet uz budžeta pusi... jebkura tehnoloģiska inovācija no sākuma tiek izdomāta, tad iziet prototipu stadiju, tad pirmās sērijas uz dārgas eksperimentālas aparatūras, izstrādes izmaksas, investīcijas iekārtās, procesos utt. pēc tam tas viss atstrādājas, sākotnējās investīcijas "atsitas" un var šakt cīņu par masu... pirms 7 gadiem, kad sāku kaut ko darīt copes biznesā, pilņigi noteikti i tuvu nebija neviena pēc šodienas saprašanas normāla spole zem 150... Tad parādījās Shimano Exage FD, kas par to ~ +/-100 likās wow, tad DAIWA izlaida pirmās Ninja,Revros, iepriekšejās augstāka gala tehnoloģijas "nolīda" uz budžetam darudzīgāku klasi, tad Shimano savas inovācijas palaida ar lielajiem drag uz 9kg, tad DAIWA visu pārspļāva ar LT un tā pa riņķi. Tehnoloģiju attīstība un konkurence, jo masveidīgāka produkcija, jo lētāka. Loģiski, ka vienā brīdi atduras uz punktu, kur lētak vairs nevar būt principā, vienkārši materiāli, energoresursi un darba spēks maksā ko maksā un domā kādu tehnoloģiju know-how gribi, zemāk nesanāk... te kā reizi man liekas, ka spoles šim punktam ir tuvu... a mož maldos un pec vēl 7 gadiem būs OK spoles jau pa 30EUR, viss ta var būt.
20.marts 2021, 23:02 | links
 
Uhh, ku viegli aiziet tās vispasaules visaptverošās filozofijas par gaziljonu pārdali. Vēl nedaudz un liekās, ka varēsim jau sniegt analīzi starpplanētu tirdzniecībai. Nepārprotiet mani, bet ja nu prāts šajā virzienā strādā, tad it kā tepat deguna galā ir tēmas, par ko būtu derīgāk veikt kaut vai spriedelējumus. Jebšu tomēr ir tā, ja ir makro, tad mikro grūši un otrādi?
Tobiš, kapēc divi gadi atpakaļ uz jautājumu "iesakiet labu spoli" zem 130 eiriki necēlās. A tagad tās pa 70 labu labās esot. Pat plānas auklas klājot pieņemami. Mehānikā taču jauna planēta nav it kā atklāta. Tad kur fiška? Plīsis atkal kautkāds proletariāta burbulis un piķa patiesībā nav jebšu kas cits?
20.marts 2021, 22:34 | links
 
mellie tāpat dumpojas, baro, vai spārdi, tāda suga.
:)

usis, 20.marts 2021, 21:28


muslimi un Āfrikas ciltis ta dumpojas, jo viņus jau pie darba dabūt nevar ne ar kādu algu, vienkārši zem sava goda vecim strādāt, viņam jābūt visam sievu pienestam un gatavam, ibio... Tur nekas nepalīdzēs... A mūsējie u.c. baltie, puslīdz tomēr pieraduši pie spēles, ka, lai dabūtu kaut kādu naudu, vismaz skata pēc jāiet uz kaut kādu darbu... :D
20.marts 2021, 21:45 | links
 
Francijā paliela valsts daļa ekonomikā, vismaz nesen bija, mellie tāpat dumpojas, baro, vai spārdi, tāda suga.
:)

usis, 20.marts 2021, 21:28


Nu Francija jau kā reizi viena no pirmajām, kas sāka spēlēties ar to polulistisko tēmu, tipa meganodokļi turīgajiem, bet nu pēc tam ieslēdza atpakļgaitu vismaz dalēji, jo bagāties sāka mukt... Reku Depardjē tagad pie Putina vīnu audzē un kož:) Tas gan protams nav nopietns precedents, vienkārši pats pubiskākais, bet nu viegli tāds gājiens nebūs... Viena valsts tādu joku izdarīt nevar principā, tur jābūt stipri globālai lielo spēlētāju vienotai stratēģiskai gribai. Nu pašlaik uz to pusi sāk vilkt, ka big tech arvien vaiŗak sāks "attutot", baigi daudz piķa no gaisa uztaisījuši un vēl lecas, vot i USA i ES, i Krievija, i Čaina sāk spiest, pagaidām vēl mierīgi un palēnām, bet nu agri vai vēlu būs stipri ekstrēmi...
20.marts 2021, 21:39 | links
 
Francijā paliela valsts daļa ekonomikā, vismaz nesen bija, mellie tāpat dumpojas, baro, vai spārdi, tāda suga.
:)
20.marts 2021, 21:28 | links
 
Nu atlaida pagāšgad 2500 darbinieku dzelzceļš, bet cik gadu to vilka garumā, cik zinu vismaz 3, ko tas nozīmē konkurētspējai, zarazijs varētu 10 lapas piedzīt.
:)

usis, 20.marts 2021, 20:54


varētu, protams... Nu redzi, dzelzceļš, energo, telekoms un citi lielie kantori ar valsts kontrolpaketi jau vairāk atkarīgi no politikas, nekā no brīvā tirgus loģikas... Tur kā reizi šeit forumā ļoti populārā "sociāli atbildīgā" loģika prevalē par ekonomisko pragmatismu, to darbību var attālinātās analoģijās salīdzināt ar plānveida ekonomiku ... No vienas puses tas nav slikti, valsts pierādāmi nav effektīvākais saimnieks, taču tas ir vienīgais saimnieks, kuram ir jādomā ne tikai par pelņu bet arī par to vai tauta nedumpojas :D Nu un nodoķlus necenšas nemakšat vai pārnest uz citu valsti... Manā uztverē galīgi nebūtu slikti, ja valsts, lai gan mazāk efektīvi nekā ass privātais, bet monopilizētu visu, kur grozas rēali lielās naudas un pati pelņītu, pie viena būtu placdarms kur visus nespējīgos un nevarīgos pielikt, vajag vai nevajag, bet lai pie vietas un aizņemti, tas pats pabalsts, tikai nav laika dumpoties :) Jā, stipri līdzīgi visu nemīlētajam sovjetu modelim, taču visā pasaulē liela daļa lielvaru jau tā dara (galvenokārt ieroči un dabas resursi). Slaveni ekonomisti arī par šo nu jau bieži runā - brīvais tirgus sevi izsmēlis, "neredzamā roka" ne velna neregulē, lielu nauda taisa tikai liela nauda un 95% pasuales finanšu sakoncenrējušies 5% indivīdu rokās. Nu i prognozē, ka tomēr nāksies, protams, daļēji un nenovedot līdz komunistiskam absurdam, bet nu tomēr tiešu valsts varas ietekmi un kontroli lielajā naudā palielināt.
20.marts 2021, 21:20 | links
 
Nu atlaida pagāšgad 2500 darbinieku dzelzceļš, bet cik gadu to vilka garumā, cik zinu vismaz 3, ko tas nozīmē konkurētspējai, zarazijs varētu 10 lapas piedzīt.
:)
20.marts 2021, 20:54 | links
 
Zarazij, tā tač bij ironiska atbilde kādam čīkstulim, viss dzīvē ir mainīgs, atšķiras tik procesu uztvere un attieksme.
20.marts 2021, 20:51 | links
 
Tā gan ir. Mēs firmā arī esam draudzīgs kolektīvs. Labi vai slikti, mēs tik pieņemam darbā un nekad nelaižam vaļā. Mums pie kājas biznesa restrukturizācija. Šobrīd kolektīvā esam pusmiljons darbinieku.

abrakadabra, 20.marts 2021, 18:59


iespaidīgi, pasaulē gan pavisam maz megakorporāciju kurā tāds dabinieku skaits principā, nez cik no tām LV ir... Derētu McDonalds, bet nu tā LV un daudzviet citur EU, ir frančīze , īsti pieskaitīties pie globālā cipara nevarētu, Wolkswagen līdzīgi nav tieša kantora laikam LV, Amazon arī ne, Siemens laikam tik liels nebija, un tur nu toč reorganizējas un laiž valā uz vella paraušanu. nu ne tak Gazprom :)
20.marts 2021, 20:45 | links
 
 
Ja viss tik rožaini, tad kādēļ Latvijas dzelzceļš atlaiž tūkstošiem darbinieku?

BrunoL, 20.marts 2021, 18:50
kur to nosapņoji??
20.marts 2021, 20:06 | links
 
Domaataajs [Vakar]: Ko lai tagad saka Astras noliedzēji un Sputņika fani?
https://www.apollo.lv/7205913/krievija-junija-varetu-sakties-sputnik-v-kombinesana-ar-astrazenecaNorvēģijā 3 veseli, ap 30 gadus veci, medicīnas darbinieki nomira pēc Astra potes... fakts!

kaputaarps, 20.marts 2021, 14:41

Pierādi, ka tieši no Astras, un pierādi,ka viņi patiesībā bija veseli vai kaut ko ne to ieēduši vai iedzēruši iepriekšējā dienā, kas izsauc alerģiju.
Man senči sapotējās ar Astru un nekas. Un ja man pienāks kārta un būs tikai Astra, arī iešu un sapotēšos. A jūs, gudrie no sociālajiem tīkliem varat gaidīt to pasaules visizcilāko Sputņiku, ar kuru pēc Vangas vārdiem Krievija apgādās visu pasauli. Tikai nez kāpēc Putins pats nepotējas, viņam redz esot īpašs pošu grafiks, viņš nevarot , viņam nav laika.
20.marts 2021, 19:28 | links
 
Tā gan ir. Mēs firmā arī esam draudzīgs kolektīvs. Labi vai slikti, mēs tik pieņemam darbā un nekad nelaižam vaļā. Mums pie kājas biznesa restrukturizācija. Šobrīd kolektīvā esam pusmiljons darbinieku.
20.marts 2021, 18:59 | links
 
Ja viss tik rožaini, tad kādēļ Latvijas dzelzceļš atlaiž tūkstošiem darbinieku?
20.marts 2021, 18:50 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager