Te zemāk izlikts izvilkums no kāda jurista skaidrojuma. Būtiski, ka servitūta ceļš ir par labu kādam citam īpašniekam, bet NE VISIEM, kuri gribētu pa to neierobežoti pārvietoties. Ticami, ka kāds kurš tur ceļa galā dzīvo, pats par savu naudu šādu ceļu ir izbūvējis un viņam nav nekāda interese, ka to makšķernieki izbraukās, nobraukās malas, aizšķersos ceļu. Pamēģiniet kaut kur uz ielām atstāt auto Rīgā, vai piem.zālītē, vai pret vārtiem atstāt auto! Nezin kāpēc pilsētnieki laukos iebraukuši grib savādāku attieksmi!
Ja tas ir paša īpašnieka izbūvēts ceļš uz viņa mājām, tad ticami, ka nekāda sevitūta tur nav un vispār, ja viņš vēlās, tad var vēl uzlikt šlagbomi ar atslēgu.
- Ceļa servitūts ir apgrūtinājums, kas uzlikts vienam īpašumam un kalpo par labu citam īpašumam.
Servitūtus nodibina: 1) ar likumu; 2)ar tiesas spriedumu; 3) ar līgumu vai testamentu.
Servitūta tiesība kļūst pat lietu tiesību no brīža, kad tā ir nostiprināta zemesgrāmatā.
Katram, kam pieder servitūta tiesība, jāizlieto tā taisnprātīgi, iespējami saudzējot cita īpašuma tiesību.
Kalpojošā īpašuma īpašnieks nedrīkst likt servitūta lietotājam nekādus šķēršļus.
Ja īpašnieku domstarpības nav atrisināmas uz savstarpējas vienošanās pamata, risinājums ir jāmeklē tiesā.
21.marts 2019, 17:01 |
links