Laivas un to motori

Nu, igaunīši jau, kā vienmēr, ir Latvijas satiksmes ministrijas aprobežotajiem klerkiem lielu soli priekšā. Viņi atļauto attālumu jūrā noteikuši 5 JŪRAS JŪDZES, kuras var atlikt uz jūras kartes. Nekad neesmu redzējis jūras karti uz kuras varētu nomērīt tos idiotiski ieliktos 3000 metrus. Tādus noteikumus var uzrakstīt tikai jūras lietās pilnīgi nekompetenti cilvēki.

skiperis, 14.jūlijs 2016, 13:38




arī tiesa par to jūrā braukšanu
14.jūlijs 2016, 13:53 | links
 
Nu, igaunīši jau, kā vienmēr, ir Latvijas satiksmes ministrijas aprobežotajiem klerkiem lielu soli priekšā. Viņi atļauto attālumu jūrā noteikuši 5 JŪRAS JŪDZES, kuras var atlikt uz jūras kartes. Nekad neesmu redzējis jūras karti uz kuras varētu nomērīt tos idiotiski ieliktos 3000 metrus. Tādus noteikumus var uzrakstīt tikai jūras lietās pilnīgi nekompetenti cilvēki.
14.jūlijs 2016, 13:38 | links
 
Ja CSDD izsniegtā pasē ir rakstīs Motorlaiva un uz borta ir CSDD teh. pasē ierakstītais numurs, tad vajadzīgas tiesības.

ja man teh. pasē ir motorlaiva un piekabināts 4 zs motors?

kkas, 13.jūlijs 2016, 14:27

coplietdraug, 13.jūlijs 2016, 14:34




tai pat laikā Igaunijā ir vienkārši: ja motors ir zem 25Kw(30Zs) tad tiesības nevajag, ja virs tad vajag. un pajāt vai laiva skaiās motorlaiva vai airu laiva...
14.jūlijs 2016, 13:23 | links
 
Vēl dabūjams Fushida-30 +Bosch 110ah par 200 eiro...
14.jūlijs 2016, 10:07 | links
 
arvis_an! Nepiekrītu Tavam viedoklim, ka elmotors būs lieks. Ir apstākļi,kur vienam variantam priekšrocības, ir kur otram. Man 20 gadus ir elmotorīts, 13 benzīnnieks - ļoti noder abi. Vēl jāņem vērā, ka ir ūdeņi (to nav tik maz) kur iekšdedzes motori netiek atļauti vispār. Tā lūk!
14.jūlijs 2016, 10:02 | links
 
Sveiki,
Mēģinu izvēlēties jaunu/lietotu elektromotoru ķīniešu gumijas laivai un esmu pamanījis, ka motori dalās trīs kategorijās -
1) minna kota,
2) ķīnieši(uz pusi lētāki),
3) zviedru-čehu(necenšos noniecināt) ražojumi, kas cenās ir starp pirmajiem diviem.

Apstāstiet, lūdzu, pēc kā izvēlēties, un vai varbūt ir svarīgas lietas, kurām ir jāpievērš uzmanība.

Pagaidām domas gājieni ir šādi:
1) tā kā laivā sēž divi kuiļi summā ap 200kg, tad jaudai droši vien nevajadzētu būt mazākai par 40lbs.
2) kaut arī pēc trim sezonām neko sliktu par šo ķīniešu gumijnieci pateikt nevaru, ir doma neņemt dārgu motoru, bet nākotnē paņemt labāku laivu un droši vien benzīna motoru.

Paldies!

ArtursP, 14.jūlijs 2016, 02:39


Man ir Minn Kota (MK), ko iedeva draugs lietošanā. Viņš nevarēja pateikt cik veca, bet pie manis jau 4 gadi (virs 15 gadi vajadzētu būt). Pati vienkāršākā un mazākjaudīgā - 30lbs. Domāju, ka viņa ir mūžīga. Nekādas apkopes - pats iztīŗi dzenskrūvi, bišķi saļļeo un mauc. 125Ah dziļizlādes aķi ar 3m HIBO laivu 1 dienā nevar nobraukt (kaut ņemu līdzi arī vecāku želejnieku rezervē). Man 140kg. Bet šāds motors ir galvenokārt velcei vai ezeram, kur nav lieli attālumi.Ar šādu kombināciju dienā var ap 10 km novilkt ideālos laika apstākļos. Lielākiem attālumiem + vējam un jūtamai pretstraumei vairs nederēs. Tagad man ir Bush S410 + 20ZS benzīnnieks, bet savs kaifs ir arī klusajā elektromotorā. Galvenais kur un kā ķersi. 30 vai 40 lbs baiga šķirba nebūs, bet patērēs srāvu vairāk gan. Pēc rakstiem labāki ir jaunie Minn Kota Max, bet var ņemt arī lietotu vecāku modeli Minn Kota. Ar citiem ražotājiem nav pieredze, bet neredzu vajadzību eksperimentēt, jo cenu šķirba nav tik būtiska. Es labāk izvēlētos lietotu MK nekā pakaļdarinājumus. Īpaši jau China. Man bija pieredze ar China Parsun benzīnnieku. Nekad nezināju vai no p.A līdz p.B tikšu vai nē.
14.jūlijs 2016, 09:56 | links
 
ArtursP
Ja ir 2ais punkts, tad priekškam ieguldīties kkādā elektromotorā, kuru visticamākais pēc vēl gada (ja nopirksi lietotu) lietošanas pārdot būs gandrīz nereāli. Ta labāk ieliec to piķi krājkasītē un pērc uzreiz benzīnnieku. Ja Tev ir tiesības un braukājat divatā, tad vismaz 10nieku, ja tiesību nav un kārtot neplāno, tad vismaz 5zs, ar 2.5 nekrāmējies, pēc tam gribēsies lielāku. Ar laivu ap 3.2 metri (gumijas) viens pats ar 5zs arī glisē izcelsies.
14.jūlijs 2016, 09:26 | links
 
Sveiki,
Mēģinu izvēlēties jaunu/lietotu elektromotoru ķīniešu gumijas laivai un esmu pamanījis, ka motori dalās trīs kategorijās -
1) minna kota,
2) ķīnieši(uz pusi lētāki),
3) zviedru-čehu(necenšos noniecināt) ražojumi, kas cenās ir starp pirmajiem diviem.

Apstāstiet, lūdzu, pēc kā izvēlēties, un vai varbūt ir svarīgas lietas, kurām ir jāpievērš uzmanība.

Pagaidām domas gājieni ir šādi:
1) tā kā laivā sēž divi kuiļi summā ap 200kg, tad jaudai droši vien nevajadzētu būt mazākai par 40lbs.
2) kaut arī pēc trim sezonām neko sliktu par šo ķīniešu gumijnieci pateikt nevaru, ir doma neņemt dārgu motoru, bet nākotnē paņemt labāku laivu un droši vien benzīna motoru.

Paldies!
14.jūlijs 2016, 02:39 | links
 
kas bija arī jāpierāda. :) par šo jau arī nav daudziem skaidrības.
13.jūlijs 2016, 15:05 | links
 
Tad vajag tiesības
13.jūlijs 2016, 14:36 | links
 
Ja CSDD izsniegtā pasē ir rakstīs Motorlaiva un uz borta ir CSDD teh. pasē ierakstītais numurs, tad vajadzīgas tiesības.

ja man teh. pasē ir motorlaiva un piekabināts 4 zs motors?

kkas, 13.jūlijs 2016, 14:27
13.jūlijs 2016, 14:34 | links
 
ja man teh. pasē ir motorlaiva un piekabināts 4 zs motors?
13.jūlijs 2016, 14:27 | links
 
Nečakarē citiem prātu.
Fakts ir tāds, ka ja tu esi 12 m garā laivā ar 5 ZS motoru un uz borta nav reģistrācijas numurs, tad tu automātiski esi airu laivā un tiesības nav vajadzīgas.

Ja tu esi 3 m garā laivā un tev ir 6 ZS motors, tad laivai jābūt reģistrētai kā motorlaivai un jābūt tiesībām.

diemžēl termins motorlaiva attiecās uz mazizmēra kuģošanas līdzekļu noteikumiem. tur nav nekas minēts par jaudām. ir cieti definēts, ka tiesībām jābūt motorlaivām. jaudas uc. lietas ir kkā pielipušas no csdd reģistrācijas noteikumiem, bet tam nav sakara ar tiesībām. kā paveicas ar poličiem. to pašu kāds pasen šeit rakstīja par Pāvilostu. dabūjis sodu par tiesību neesamību, lai gan motors mazais.

kkas, 13.jūlijs 2016, 09:37
13.jūlijs 2016, 12:46 | links
 
Cik te pajautāju apkārt,tad faktiski lielākā daļa Kazanku,Krimu automātiski tika reģistrētas kā motorlaivas,lai gan varēja arī reģistrēt kā airu laivu un arī vienam otram CSDD pie reģistrācijas ir uzjautāts - mazums kādreiz motoru gribēs uzlikt,laižām tad labāk kā motorlaivu ... nu laižam ... tikai tagad faktiski sanāk tas pastulbais moments - Kazanka bez motora un uz airiem,reģistrēta kā motorlaiva,bet lai airētu,vajag arī apliecību un visu pārējo pēc noteikumiem

p.s.

Liepājas ezeri piedāvā neatkarīgi reģistrēt piemeram to pašu jau CSDD reģistrēto motorlaivu ( !!!),kā airu laivu un uz rokas faktiski ir divi papiri - motorlaivas un airu laivas ... šis ir pavisam svaigs gadījums no dzīves ... attiecīgi pēc situācijas uzrāda papīrus - vienīgais strīdīgais moments ir reģistrācijas numurs jeb tie tagad ir divi un dažādi ;)
13.jūlijs 2016, 12:36 | links
 
kkas saka pilnīgu taisnību!!!

arvis_an, 13.jūlijs 2016, 09:46

Pilnīgi nepiekrītu! MK noteikumos Nr.213 “Ceļu satiksmes drošības direkcijā reģistrējamo kuģošanas līdzekļu reģistrācijas kārtība” ir skaidri definēts, kad kuģošanas līdzeklis klasificējams kā airu laiva un kad kā motorlaiva. Pieņemtā prakse ir tāda: ja vienā normatīvajā aktā ir sniegta kāda definīcija, tad citā tā vairs neatkārtosies. Respektīvi, MK noteikumos Nr.92 "Noteikumi par kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos ūdeņos" šī definīcija vairs netiek dublēta un ir jāskatās abi normatīvie akti kopumā.
Situāciju precīzi aprakstīja coplietdraug savā iepriekšējā komentārā.
Iespējas plaši un pilnīgi pretrunīgi interpretēt normatīvos aktus ir visbriesmīgākais, ko likumdevējs var izdarīt un tāda situācija liecina par to, ka noteikumi nav pietiekami kvalitatīvi sagatavoti, jo nav ņemti vērā visi iespējamie apstākļi.
Tieši šeit būtu vēlamas MOSP un MRK iniciatīvas, lai sakārtotu šo jomu.
13.jūlijs 2016, 10:59 | links
 
kkas saka pilnīgu taisnību!!!
13.jūlijs 2016, 09:46 | links
 
diemžēl termins motorlaiva attiecās uz mazizmēra kuģošanas līdzekļu noteikumiem. tur nav nekas minēts par jaudām. ir cieti definēts, ka tiesībām jābūt motorlaivām. jaudas uc. lietas ir kkā pielipušas no csdd reģistrācijas noteikumiem, bet tam nav sakara ar tiesībām. kā paveicas ar poličiem. to pašu kāds pasen šeit rakstīja par Pāvilostu. dabūjis sodu par tiesību neesamību, lai gan motors mazais.
13.jūlijs 2016, 09:37 | links
 
Tiesības vajadzīgas ūdensmocim, motorlaivai un kuterim.
LV motorlaiva ir viss kam lielāks motors par 3,7 kW
un viss, punkts

Ja ir laiks sēdēt šeit, tad ir arī laiks CSDD web lapā paklikšķināt testu, 2 - 3 vakari un var iet likt eksāmenu.


Tātad, dzīvs piemērs no aizvakardienas. Večuks ar kazanku, reģistrēta kā motorlaiva, virsū stāv motorītis 2.5zs. Piebrauca iepriekš manis pieminētais sarkanais RIB, pieprasija laivas dokumentus, kur skaisti norādīta motorlaiva, pieprasija ARĪ kuģošanas līdzekļa apliecību, uz ko večuks pateica, ka viņam taču 2.5zs un nevajagot, uz ko pretī saņēma ar pirkstu iebakstītu uzrakstu MOTORLAIVA, večukam tiesības bija, bet nez cik gadu desmitiem atpakaļ kārtotas, kuras sen vairs nav spēkā. Pateica, ka nekavējoties uz CSDD nomainīt pret spēkā esošām, šoreiz mutisks brīdinājums, nākamajā reizē tā viss nebūs... Tā lūk!!!

arvis_an, 11.jūlijs 2016, 08:42

"Es atvainojos, bet tiesības ir nepieciešamas ja laiva pārsniedz 2,5 m garumu nevis 3,7 kw jaudu motora!
Tas neattiecas uz airu laivām, vējdēļiem utt"

To es arī te mēģināju paskaidrot, šis punkts arī norāda kad tiesības ir nepieciešamas un kad nav! Paldies.
Savā otrajā komentārā rādīju par reģistrāciju arī pietiekami saprotami.
Bet, kas attiecas uz šo situāciju par Večuku, tad informācijas pieejamība nav tik vienkārša, ja reiz šeit lasot komentārus cilvēkiem nav skaidrs, tad cilvēkam cienījamā vecumā tas arī var nebūt zināms un pat vēl vairāk.

latvians88, 13.jūlijs 2016, 00:13
13.jūlijs 2016, 08:10 | links
 
Tātad, dzīvs piemērs no aizvakardienas. Večuks ar kazanku, reģistrēta kā motorlaiva, virsū stāv motorītis 2.5zs. Piebrauca iepriekš manis pieminētais sarkanais RIB, pieprasija laivas dokumentus, kur skaisti norādīta motorlaiva, pieprasija ARĪ kuģošanas līdzekļa apliecību, uz ko večuks pateica, ka viņam taču 2.5zs un nevajagot, uz ko pretī saņēma ar pirkstu iebakstītu uzrakstu MOTORLAIVA, večukam tiesības bija, bet nez cik gadu desmitiem atpakaļ kārtotas, kuras sen vairs nav spēkā. Pateica, ka nekavējoties uz CSDD nomainīt pret spēkā esošām, šoreiz mutisks brīdinājums, nākamajā reizē tā viss nebūs... Tā lūk!!!

arvis_an, 11.jūlijs 2016, 08:42


"Es atvainojos, bet tiesības ir nepieciešamas ja laiva pārsniedz 2,5 m garumu nevis 3,7 kw jaudu motora!
Tas neattiecas uz airu laivām, vējdēļiem utt"

To es arī te mēģināju paskaidrot, šis punkts arī norāda kad tiesības ir nepieciešamas un kad nav! Paldies.
Savā otrajā komentārā rādīju par reģistrāciju arī pietiekami saprotami.
Bet, kas attiecas uz šo situāciju par Večuku, tad informācijas pieejamība nav tik vienkārša, ja reiz šeit lasot komentārus cilvēkiem nav skaidrs, tad cilvēkam cienījamā vecumā tas arī var nebūt zināms un pat vēl vairāk.
13.jūlijs 2016, 00:13 | links
 
Tā kā jaunavas "любит - не любит". Notērējat hvz cik laika čatojot, drausmīgu piķi par laivu un copes piederumiem, bet redz pasēdēt pāris vakarus pamācīties noteikumus lai zināt, kā jāuzvedas uz ūdens, laiks jums nesanāk un eksāmena nokārtošanai naudas nav. Bērnudārzs!!!
11.jūlijs 2016, 19:06 | links
 

Pievieno savu atbildi

Nepieciešams reģistrēties, lai pievienotu atbildi!
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager