Skatos, te sācies neliels cepiens par laivas motora eļļām, kādu liet, kādu nē un kāda ir labāka. Pāris vārdi par mani, lai vēlāk nerastos lieki jautājumi – esmu augsta līmeņa motosportists, kurš brauc motošosejas sacīkstēs, forsēju motociklu dzinējus un pa brītiņam saremontēju dažu labu laivas motoru http://www.motoaplis.lv/sportists.php?id=1
Ar ko atšķiras laivas motoru eļļa no auto vai moto eļļas?
Laivas motora eļļai ir speciāla piedeva pret koroziju. Protam, labāk liet speciālu laivas motora eļļu, bet ja baigi vajag un nav ko liet, tad derēs uz kādu laiku auto vai moto eļļa. Auto eļļa no moto eļļas atšķiras ar to, kad moto eļļa ir vairāk ķīmiski apstrādāta, lai motociklam neslīd sajūgs, jo tas peld eļļā.
Kas, attiecas uz eļļas viskozitāti?
Cik man zināms, tad mazajos makšķerēšanas motoriņos 95% ražotāji iesaka liet 10w30. Tas ir eļļas vidējais viskozitātes variants, kas, vairāk vai mazāk der visās darba temperatūrās un braukšanas stilos. Pirmais cipars 10w nosaka eļļas viskozitāti pie aukstas eļļas un otrs 30 pie karsta motora.
Laivas motoram eļļas sūknis ir mehānisks, zobratiņa tipa. Šajā gadījumā eļļas viskozitāte ietekmēs eļļas spiedienu motorā, bet ar to nedrīkst arī pārforsēt. Cik zinu no pieredzes, ir divu tipu makšķernieki:
1.kas brauc no punkta uz punktu ātri;
2.tādi, kuri 75% no motora darba stundām velcē.
Mans viedoklis un eksperimenti ar eļļas spiediena mērīšanu karterī: Tie, kas nav velcētāji, iesaku liet to eļļas viskozitāti, ko iesaka ražotājs, savukārt, velcētājiem iesaku eļļu liet drusku biezāku, kur eļļas viskozitātes otrais cipars ir lielāks, šajā piemērā, vismaz 10w40. Biezāku eļļu zobratiem vieglāk ir sūknēt, kā rezultātā eļļas spiediens lielāks, lielāks spiediens, labāka eļļošana un tt....
Eļļas ražotājs?
Neilgu laiku atpakaļ, biju nolēmis savākt informāciju par populārākajām moto eļļām (Castrol, Motul, Repsol, Volvoline, Mobil, Sikoline, un citas), kuras ir labākās. Kritēriji bija dažādi – eļļas viskozitāte pie dažādām temperatūrām, degšanas temperatūra, pie kādiem RPM sāk putoties, eļļas kārtiņas noturība, kāda ir bāzes izejviela un dažādi citi. Informācija tika savākta no publiski pieejamajiem resursiem, no rūpnīcas sniegtās informācijas un dažādu institūtu pētījumiem. Publiski nebūtu korekti teikt, kuras eļļas ir labākās, bet pateikšu, ka Volvoline eļļām bija vissliktākie rādītāji. Iespējams šī kvalitāte ir tāda pati arī citās eļļas grupās (auto, laivu, reduktoru). Samērā labi bija Castrol eļļas rādītāji, BET par nožēlu, Latvijas tirgum paredzētās Castrol eļļas tiek ražotas Krievijā. Šī eļļa pāris gadus atpakaļ pievīla ļoti daudz motobraucējus, kuriem sākās problēmas ar sajūgu. Man secinājums – pašiem jāpalasa par eļļām, ja negribas lasīt, tad parunāties ar neatkarīgu speciālistu, lietot eļļas, kurām filiāle neatrodas Krievijā, Laivu motoru eļļas nav tik dārgas un nav tik bieži jāmaina, lai uz tām sāktu ekonomēt naudu. Eļļas krāsai nav nozīmes – tas ir mārketinga solis.
Reduktora eļļa? Mazajos motoros, tas ir līdz 40HP, iesaku liet SEA90.
NGK aizdedzes sveču lielākais klāsts ir Dārzciema ielā Hondas centrā un pārdaugavā pie NGK dīlera LEINOD Technics.
Ja kādam rodas jautājumi – droši varat jautāt.
Ar ko atšķiras laivas motoru eļļa no auto vai moto eļļas?
Laivas motora eļļai ir speciāla piedeva pret koroziju. Protam, labāk liet speciālu laivas motora eļļu, bet ja baigi vajag un nav ko liet, tad derēs uz kādu laiku auto vai moto eļļa. Auto eļļa no moto eļļas atšķiras ar to, kad moto eļļa ir vairāk ķīmiski apstrādāta, lai motociklam neslīd sajūgs, jo tas peld eļļā.
Kas, attiecas uz eļļas viskozitāti?
Cik man zināms, tad mazajos makšķerēšanas motoriņos 95% ražotāji iesaka liet 10w30. Tas ir eļļas vidējais viskozitātes variants, kas, vairāk vai mazāk der visās darba temperatūrās un braukšanas stilos. Pirmais cipars 10w nosaka eļļas viskozitāti pie aukstas eļļas un otrs 30 pie karsta motora.
Laivas motoram eļļas sūknis ir mehānisks, zobratiņa tipa. Šajā gadījumā eļļas viskozitāte ietekmēs eļļas spiedienu motorā, bet ar to nedrīkst arī pārforsēt. Cik zinu no pieredzes, ir divu tipu makšķernieki:
1.kas brauc no punkta uz punktu ātri;
2.tādi, kuri 75% no motora darba stundām velcē.
Mans viedoklis un eksperimenti ar eļļas spiediena mērīšanu karterī: Tie, kas nav velcētāji, iesaku liet to eļļas viskozitāti, ko iesaka ražotājs, savukārt, velcētājiem iesaku eļļu liet drusku biezāku, kur eļļas viskozitātes otrais cipars ir lielāks, šajā piemērā, vismaz 10w40. Biezāku eļļu zobratiem vieglāk ir sūknēt, kā rezultātā eļļas spiediens lielāks, lielāks spiediens, labāka eļļošana un tt....
Eļļas ražotājs?
Neilgu laiku atpakaļ, biju nolēmis savākt informāciju par populārākajām moto eļļām (Castrol, Motul, Repsol, Volvoline, Mobil, Sikoline, un citas), kuras ir labākās. Kritēriji bija dažādi – eļļas viskozitāte pie dažādām temperatūrām, degšanas temperatūra, pie kādiem RPM sāk putoties, eļļas kārtiņas noturība, kāda ir bāzes izejviela un dažādi citi. Informācija tika savākta no publiski pieejamajiem resursiem, no rūpnīcas sniegtās informācijas un dažādu institūtu pētījumiem. Publiski nebūtu korekti teikt, kuras eļļas ir labākās, bet pateikšu, ka Volvoline eļļām bija vissliktākie rādītāji. Iespējams šī kvalitāte ir tāda pati arī citās eļļas grupās (auto, laivu, reduktoru). Samērā labi bija Castrol eļļas rādītāji, BET par nožēlu, Latvijas tirgum paredzētās Castrol eļļas tiek ražotas Krievijā. Šī eļļa pāris gadus atpakaļ pievīla ļoti daudz motobraucējus, kuriem sākās problēmas ar sajūgu. Man secinājums – pašiem jāpalasa par eļļām, ja negribas lasīt, tad parunāties ar neatkarīgu speciālistu, lietot eļļas, kurām filiāle neatrodas Krievijā, Laivu motoru eļļas nav tik dārgas un nav tik bieži jāmaina, lai uz tām sāktu ekonomēt naudu. Eļļas krāsai nav nozīmes – tas ir mārketinga solis.
Reduktora eļļa? Mazajos motoros, tas ir līdz 40HP, iesaku liet SEA90.
NGK aizdedzes sveču lielākais klāsts ir Dārzciema ielā Hondas centrā un pārdaugavā pie NGK dīlera LEINOD Technics.
Ja kādam rodas jautājumi – droši varat jautāt.
11.decembris 2011, 11:51 | links