Rakstiet mums! Pievienojiet attēlus (vai uzticiet tos piemeklēt CL redaktoram) un mēs nodosim Jūsu vēstījumu visai Latvijas copmaņu saimei!
Laivas vai kutera iegāde daudzējādā ziņā ir sarežģītāka par automašīnas iegādi.
Lasiet žurnāla Copes Lietas 2012. gada decembra numurā
Analizējot lietoto laivu tirgu Latvijā, ar nožēlu jāatzīmē, ka lielam procentam sortimenta ir slēpti defekti. Pie biežāk sastopamajiem defektiem stacionārajiem dzinējiem jāmin pārsaldēts dzinēja bloks, kā arī sasists vai, lietojot bez eļļas, bojāts piedziņas reduktors. Piekaramajiem dzinējiem – bojāts reduktors. Biežāk pēc trieciena.
Kā izplatīta parādība jāmin no ASV ievestu slīkušu laivu pārdošana, kuras ir uzfrišinātas tiktāl, lai strādātu dzinējs. Diemžēl arī šīs dzīvības pazīmes parasti nav ilglaicīgas. Visbiežāk šādām laivām jāveic visu mērierīču pulksteņu, bojāto daļu un elektronisko vadības bloku nomaiņa, kā arī pilnībā jāizjauc un jāiztīra dzinējs.
Ne velti ASV par šādiem peldamajiem ir izmaksāta apdrošināšana un uz dokumentiem uzlikta atzīme, ka laivu ekspluatēt nedrīkst un tā ir norakstāma. Sekojoši cena ir zema. Savukārt mūsu tirgoņu spējas modificēt dokumentus ir pietiekamas, lai Latvijas atbildīgās instances šādu atzīmi neieraudzītu.
Lietoto lietu tirgū Latvijā bieži ir sastopamas laivas ar sasaldētu dzinēja bloku. Visbiežāk defekta cēlonis ir nepareiza ieziemošana, un uz pārdošanu šādas laivas parasti tiek piedāvātas ar salīmētu vai sametinātu dzinēja bloku. Jāpiebilst, ka pēc šāda remonta motors strādās no dažām minūtēm līdz pārdesmit stundām, jo pārsaldēts bloks nav ne metināms, ne līmējams – tas ir jāmaina. Tomēr pārdesmit stundas var būt pietiekami ilgs laiks, lai lietai nomainītos īpašnieks un metinātājs varētu gulēt droši.
Protams, ir cilvēki, kas to visu var atļauties, bet arī viņi, laivu un kuteru pirkšanā iztērējuši pat pusmiljonu, nereti apzinās, ka pilnai laimei pietiek ar laivu par dažiem simtiem vai tūkstošiem latu.
Te tikai dažas atziņas un ieteikumi no Vernera Lediņa – vairāk žurnāla 48.lpp.
Janvāra numurā - ko varam darīt ziemas mēnešos:
papildinājumi laivas korpusam;
uzlabojumi salonam;
izmaiņas dzinējā, dzinēja vadībā, stūres sistēmā;
elektro aprīkojuma papildināšana;
hobija/copes lietu papildaprīkojums.
Februāra numurā: ko vajag zināt, lai nopirktu laivai piekaramo dzinēju.
Savu jautājumu vai tēmas ieteikumu sūtiet uz cl@lilita.lv ar norādi Laivu ABC.
Ir man aparāts ar volvo penta 115 hp bendzīnieku nelaimīgs vajag ko jaudīgāku!
Sveiki.
Vēlos informāciju. Vai ir iespējams laivai Neptun-3 uzstādīt ūdensmetēja motoru no ūdensmotocikla ?
Kāds rezultāts sagaidāms šai kombinācijai ?
Labs raksts