Veidosim saturu kopā!
  • Jūsu novadā gaidāmas vai jau aizvadītas copmaņus saistošas aktivitātes?
  • Jums ir viedoklis par copmanim aktuālu tematu?
  • Esat izbaudījis aizraujošu copes piedzīvojumu?

Rakstiet mums! Pievienojiet attēlus (vai uzticiet tos piemeklēt CL redaktoram) un mēs nodosim Jūsu vēstījumu visai Latvijas copmaņu saimei!

Jaunākie komentāri

Seko līdzi

Seko līdzi jaunākām ziņām sev ērtākā veidā izmantojot CopesLietas.lv ziņu sadaļas RSS barotni.
Žurnāls | 18.decembris 2012, 09:28 | 7 komentāri | 5400 skatījumi

Kā iegādāties lietotu motorlaivu?

Laivas vai kutera iegāde daudzējādā ziņā ir sarežģītāka par automašīnas iegādi.

Lasiet žurnāla Copes Lietas 2012. gada decembra numurā

Analizējot lietoto laivu tirgu Latvijā, ar nožēlu jāatzīmē, ka lielam procentam sortimenta ir slēpti defekti. Pie biežāk sastopamajiem defektiem stacionārajiem dzinējiem jāmin pārsaldēts dzinēja bloks, kā arī sasists vai, lietojot bez eļļas, bojāts piedziņas reduktors. Piekaramajiem dzinējiem – bojāts reduktors. Biežāk pēc trieciena.

Kā izplatīta parādība jāmin no ASV ievestu slīkušu laivu pārdošana, kuras ir uzfrišinātas tiktāl, lai strādātu dzinējs. Diemžēl arī šīs dzīvības pazīmes parasti nav ilglaicīgas. Visbiežāk šādām laivām jāveic visu mērierīču pulksteņu, bojāto daļu un elektronisko vadības bloku nomaiņa, kā arī pilnībā jāizjauc un jāiztīra dzinējs.

Ne velti ASV par šādiem peldamajiem ir izmaksāta apdrošināšana un uz dokumentiem uzlikta atzīme, ka laivu ekspluatēt nedrīkst un tā ir norakstāma. Sekojoši cena ir zema. Savukārt mūsu tirgoņu spējas modificēt dokumentus ir pietiekamas, lai Latvijas atbildīgās instances šādu atzīmi neieraudzītu.

Lietoto lietu tirgū Latvijā bieži ir sastopamas laivas ar sasaldētu dzinēja bloku. Visbiežāk defekta cēlonis ir nepareiza ieziemošana, un uz pārdošanu šādas laivas parasti tiek piedāvātas ar salīmētu vai sametinātu dzinēja bloku. Jāpiebilst, ka pēc šāda remonta motors strādās no dažām minūtēm līdz pārdesmit stundām, jo pārsaldēts bloks nav ne metināms, ne līmējams – tas ir jāmaina. Tomēr pārdesmit stundas var būt pietiekami ilgs laiks, lai lietai nomainītos īpašnieks un metinātājs varētu gulēt droši.

Protams, ir cilvēki, kas to visu var atļauties, bet arī viņi, laivu un kuteru pirkšanā iztērējuši pat pusmiljonu, nereti apzinās, ka pilnai laimei pietiek ar laivu par dažiem simtiem vai tūkstošiem latu.

Te tikai dažas atziņas un ieteikumi no Vernera Lediņa – vairāk žurnāla 48.lpp.

Janvāra numurā - ko varam darīt ziemas mēnešos:

papildinājumi laivas korpusam;

uzlabojumi salonam;

izmaiņas dzinējā, dzinēja vadībā, stūres sistēmā;

elektro aprīkojuma papildināšana;

hobija/copes lietu papildaprīkojums.

Februāra numurā: ko vajag zināt, lai nopirktu laivai piekaramo dzinēju.

Savu jautājumu vai tēmas ieteikumu sūtiet uz cl@lilita.lv ar norādi Laivu ABC.

 
 
[7] Komentāri | dilst | aug
 
ozagris

Labs raksts

18.12.12 Atbildēt | Ziņot 0
janis83

Rēķinies ar daudz darba un pacietības un naudas!:P

19.12.12 Atbildēt | Ziņot 0
janis83

Ir man aparāts ar volvo penta 115 hp bendzīnieku nelaimīgs vajag ko jaudīgāku!

19.12.12 Atbildēt | Ziņot 0
maksi

Katrai mantai agri vai vēlu atradīsies savs pircējs:).

19.12.12 Atbildēt | Ziņot 0
ozagris

Maksi

Zelta vārdi, jautājums tikai par kādu cenu?

19.12.12 Atbildēt | Ziņot 0
LAIVINIEKS1

Sveiki.

Vēlos informāciju. Vai ir iespējams laivai Neptun-3 uzstādīt ūdensmetēja motoru no ūdensmotocikla ?

Kāds rezultāts sagaidāms šai kombinācijai ?

24.12.12 Atbildēt | Ziņot 0
ROTO
ROTO :

"" ..tirgoņu spējas modificēt dokumentus ir pietiekamas, lai Latvijas atbildīgās instances šādu atzīmi neieraudzītu"", jo tām instancēm nav nekādas iespējas ASV reģistra atzīmi pārbaudīt, tādēļ ka nav vēl izgudrots internets

08.01.13 Atbildēt | Ziņot 0
Uz augšu
 
Creative templates for Google Ad Manager