Rakstiet mums! Pievienojiet attēlus (vai uzticiet tos piemeklēt CL redaktoram) un mēs nodosim Jūsu vēstījumu visai Latvijas copmaņu saimei!
Salmo komandas dalībnieks, LMSF valdes loceklis Egils Draudiņš (Salmo) iesūtīja ziņu un piedāvā to apspriest visiem, kuri piedalās sacensībās spiningošanā no laivām.
Piedalos LR čempionāta spiningošanas sacensībās trešo sezonu. Sekoju līdzi visam jaunajam un perspektīvajam spiningošanas jomā. Pilnībā atbalstu un apgūstu visas jaunākās tendences spiningošanā gan makšķerrīkos, gan mānekļos un to pielietojumā. Praktiskā pieredze rāda, ka arī laivas izmēru (iespēju robežās) vajag izvēlēties atbilstošu. Salīdzinu to ar apaviem, Izvēlēsies pa mazu - spiedīs, ja par lielu, arī nav labi. Redzot problēmu laivas izmērā, LMSF jau 2012.gada sezonas noslēgumā brīdināja dalībniekus par minimālo laivas izmēru, ar kuru varēs piedalīties šī gada sacensībās. Daudzi sportisti, ņemot vērā šo vai citu iemeslus, ir uzlabojuši savas laivas parametrus. Arī mūsu ekipāža ir pārkāpusi uz lielāka izmēra laivu. Protams, jo lielāka laiva, jo tai ir vajadzīgs jaudīgāks motors. Te viss ir saprotami un pamatojami no sportiskā viedokļa. Ja gribi sasniegt rezultātu, ir vajadzīga attīstība visā ekipējumā.
Jau 2012.gada LSMF sezonas noslēguma pasākumā sākās diskusija par motoru jaudas ierobežojumiem. Piekritīšu viedoklim, ka tad sarunas vairāk balstījās uz emocijām, bez kādas tālākas domas.
Šobrīd, privātās sarunās ar vairākiem jaudīgo laivu īpašniekiem redzu, ka ir jārunā nevis par motoru jaudām, bet gan par pieļaujamo maksimālo pārvietošanās ātrumu sacensību laikā. Nav noslēpums, ka motoru jaudas diapazons, kas piedalīsies 2013.gada čempionātā, nu jau ir mērāms no 5ZS līdz 100+ZS. Nav arī noslēpums, ka motoru jauda nav izšķirošais faktors labākā rezultāta sasniegšanā.
Tādēļ ierosinu LSMF pieņemt attiecīgu lēmumu, kas ierobežos maksimālo pārvietošanās ātrumu sacensību laikā visās izmantojamās ūdens krātuvēs.
Mana piedāvājuma mērķis ir samazināt motoru jaudas ietekmi, lai nepārvērstu sacensības spiningošanā no laivas par laivu ātruma sacīkstēm ar spiningošanas elementiem.
Šāda piedāvājuma iemesli ir vairāki.
Pirmkārt, tas uzlabos makšķernieku, tai skaitā dalībnieku, drošību uz ūdens sacensību laikā.
Otrkārt, ļaus vieglāk piesaistīt jaunus dalībniekus, kurus var atbaidīt jaudīgu motoru ietekme uz sacensību rezultātiem.
Risinājums var būt vienkāršs, jāpieņem tikai sekojoši noteikumi.
- Ātruma ierobežojums (piemēram) 50km/h.
- Ātrums tiek kontrolēts un mērīts vadoties pēc GPS iekārtu rādījumiem. Tam ir nepieciešama portatīvā GPS ierīce vai analoģisks GPS iebūvēts laivā esošā eholotā.
- Ierobežojums attiecas uz laivām, kurām motoru jauda sākas ar 40ZS.
Labprāt uzklausītu citu komandu viedokli, lai mēs kopīgi varētu pieņemt labāko lēmumu un tādejādi veicinātu tālāku attīstību Latvijas čempionāta sacensībās spiningošanā no laivām.
Egīls Draudiņš
Laivu dzinēju jauda, ātrums nav tā problēma par kuru ļoti vajadzētu iespringt. Galu galā dalībnieki, kuriem ir attiecīgās jaudas dzinēji ir ieguvuši ūdens transporta vadītāja apliecību, tātad, ar elementāru "kuģošanas" noteikumu zināšanu un ievērošanu nevajadzētu būt problēmām. Pirmais posms lieliski parādīja, ka ar laivu jaudu vien uzvarēt nevar. Nekādi īpaši starpgadījumi arī nebija, ja nu kāds neievēroja dažas elementārās uzvedības normas uz ūdens, līdz ar to, domāju, ka nekādi ierobežojumi nav nepieciešami. Lai uzvarētu nav nepieciešamas super ātras laivas:)
Manuprāt, vairāk būtu jāskatās, lai tiktu ievērots laivas minimālais garums 3,6m, kurš starp citu pilnībā netika ievērots. Mazākā laivā 3 cilvēkiem atrasties ir bīstami, turpmāk šo punktu vajadzētu ievērot striktāk. Nevajag čīkstēt, ka man nav tādas laivas ar tādu motoru, tāpēc nepiedalos, ja ir gribēšana, tad piedalies, bet biežāk forumos vaimanā vai uzdzen vilni kungi, kuri pat nedomā piedalīties, tikai izsaka savu viedo viedokli vai prātojumus. Starp citu, lielajām laivām ir savi + un - , galvenie + ir komforts un ātrums, bet – netrūkst: tām kurām augstāks borts-grūti noenkurot, grūtāk klusi pielavīties seklam līcītim, transportēšana, nolaišana ūdenī, degvielas un uzturēšanas izmaksas ir nesalīdzināmas ar mūsu sporta klasiku: 4m gumija+20 hp. Ja cilvēki var un ir gatavi ieguldīt vairāk, lai to dara, bet tāpēc nav jākurn, ka kāds nevar to pašu – tas ka nevari nopirkt Brabusu, nenozīmē, ka ar lietotu Opel Astra nebrauc pa ceļu. No paša pieredzes, šogad pārkāpām uz ērtāku un ātrāku laivu, laiva laba, bet laikā viss nav sataisīts, detaļas uz vietas nevar dabūt, meistari velk ar darbiem, divas dienas pirms starta atklājas problēmas ar degvielas padevi, kuras daļēji tiek novērstas tikai pirms paša starta(visas dienas stresā), sanāk startēt no laivas, kurā makšķerē pirmo reizi(tomēr vajag piešauties, kā enkuroties, kā abiem darboties pa laivu). Tad nāk pats interesantākais, saskaitīju pirmā posma izdevumus (treniņi+mači), atcerējos pagājušo gadu - 4m gumija +20 hp, sapratu ka, vērtējot no efektivitātes viedokļa, pagājušā gada laiva ir daudz racionālāka. Bet no komforta ir grūti atteikties. Tā kā visu iegūt nevar, kaut ko iegūsti, kaut ko zaudē. Ne asakas!
Es vairāk piekristu erudzi tomēr.
Veči tās tomēr ir sacensības un sports. Un ar laivu zivis neķer bet tikai pārvietojas. Jā ātrai laivai priekšrocība, ka ātrāk vari izčamdīt visas vietas kuras vēlies lielos ūdens plašumos.
Bet tāpēc tās ir sacensības. Labāk aprīkots var vienkārši vairāk laika veltīt pašai ķeršanai nevis pārbraucienam, bet tas kam nav ātra laiva var taču izvēlēties tuvākas vietas :)
Nomad: Tad jau arī kātiem un mānekļiem visiem vajadzētu būt pilnīgi vienādiem, lai redz kurš meistarīgāks :) kāti jau arī katram ir savādāki. u.t.t.
Te jau svarīga ir kombinācija - aprīkojums, zināšanas (čujs, ņuhs, poņa) un veiksme ;) + vēl ārējie apstākļi, kas visiem vienādi
Man liekas tā-ja tiešām gribi piedalīties tādos mačos,tad meklē līdzekļus un daries! Nevis meklē,kura ola traucē dancošanai...
varbūt vērts ir atgriezties pie klasiskām vērtībām, airu laivas un airiem. Šobrīd kā jau rakstā minēts pasākums pārvēršas par papildaprīkojuma sacensībām ar spiningošanu kā piedevu.
vai arī ieviest atsevišķu klasiķu - airu laivu grupu.