Rakstiet mums! Pievienojiet attēlus (vai uzticiet tos piemeklēt CL redaktoram) un mēs nodosim Jūsu vēstījumu visai Latvijas copmaņu saimei!
Japānas tirgū dominējošais zīmols Daiwa ir prezentējis virkni jaunumu, tāpēc šoreiz – tieši par tiem, dalot rakstu divās daļās. Pirmajā apskatīšu spoles, par kurām mēs varam vienīgi izlasīt, jo tās, vismaz pagaidām, tiks piedāvātas tikai Japānā. Savukārt otrajā – par tām, kuras var kļūt arī par tavu un manu.
JAPĀNĀ IEMĒĢINĀS...
Bezinerces spoles
Exist Šis ir Daiwas flagmanis. Turklāt Exist ir ticis atjaunināts vienā laikā ar iepriekšējā CL numurā apskatīto Shimano Stellu.
Daiwa joprojām ietur LT konceptu jeb Light&Tough – vieglas spoles ar lielāku jaudu. 2018. gadā prezentētajā Exist modelī šis koncepts bija kas svaigs. Jaunajā modelī liela daļa koncepta ir palikusi, bet fokuss ir novirzīts uz citām spoles daļām. Konkrēti Exist gadījumā – uz rotoru, auklas uzklājējlociņu, kaseti un darba bremzēm. Vēl noteikti ir jāuzsver, ka Daiwa krietni vairāk sākusi runāt par kvalitāti, tās kontroli, klientu servisu, kā arī apkopi un remontu. Pieņemu, ka šāds solis ir sperts, lai mazinātu negatīvās atsauksmes pēc Caldia LT problēmām un atsaukumiem. Bet tagad par šī gada modeli.
Daiwa jauno konceptu ir nosaukusi par Airdrive Design. Jāpiemin, ka multiem nu jau plaši tiek izmantots Hyperdrive Design. Šis koncepts slēpj sevī daudzas jaunas un arī jau zināmas tehnoloģijas, kā arī pašu spoles dizainu.
> Kā norāda Daiwa, tad Exist ir ticis pie savādākas formas un smaguma centra, lai būtu patīkamāk makšķerēt, kā arī lai būtu labāka, klusāka gaita.
> Materiāls ir Zaion, un pati Daiwa apgalvo, ka, salīdzinot ar iepriekšējās paaudzes rotoru, svara samazinājums ir 16%. Protams, izturība neesot mazinājusies.
> Airdrive Rotor ir rotors, kas veidots no viena gabala un ar savādāku formu nekā iepriekšējiem modeļiem. Forma palīdzējusi radīt vieglāku startu jeb to, cik viegli rotors sāk griezties un arī griežas. Mazāks svars samazinājis arī inerci.
> Auklas uzklājējlociņam nav ierastās skrūves. Pēc attēliem spriežot, savienojuma stiprinājumi ir palikuši rotora iekšpusē, no ārpuses tos īsti nemana.
> Airdrive Bail ir uzlabota auklas uzklājējlociņa konstrukcija. Gana ilgi Daiwa savās spolēs ir izmantojusi dobos Air Bail lociņus. Taču tagad ir samazināts svars, bet nav zaudēta izturība. Šajā Exist modelī ir krietni mazāks lociņa diametrs, bet tam tāpat ir tukšs vidus. Pateicoties tam, spole ir vieglāka. Tīri salīdzinājumam – Shimano izmanto viengabala lociņus no titāna. Faktiski tā ir titāna stieple lociņa formā. Exist lociņa forma ir mainīta, lai aukla tiktu virzīta uz uzklājēju.
> Airdrive Spool ir auklas kasete, kas nu ir kļuvusi kompaktāka un plānāka. Cik var noprast no attēliem, ir mainīta iekšējā konstrukcija, lai saglabātu izturību arī ar plāno materiālu.
> Darba bremžu mehānisms arī ir piedzīvojis pārmaiņas. Ir mainīta iedobes forma, tāpēc tagad bremzes nostrādā ātrāk un precīzāk.
> Tālāk virzāmies uz Airdrive Shaft jeb jaunas paaudzes galveno asi. Šeit var redzēt līdzības ar Shimano Stella Infinity Drive tehnoloģiju. Arī Daiwa meklē veidus, kā atvieglot spoles gaitu, un viens no tiem ir samazināt galvenās ass kontaktu ar pinjonu. Starp citu, pinjons ir ticis pie gultņiem abās pusēs. Jāpiebilst – lai šis mezgls tiešām strādātu gludi un bez liekiem trokšņiem un vibrācijas, visām detaļām ir jābūt veidotām ar ļoti augstu precizitāti. Lūk, šis viss ietilpst jaunajā Airdrive Design konceptā.
> Bez iepriekš minētā ir jaunas darba bremzes, kuras nu sauc ATD Type-L. Bremzēm ir saglabāta ļoti vienmērīga regulācija, lai būtu iespējams darboties ar plānu auklu. Daiwa apgalvo, ka to regulēšana ir ļoti precīza. Nav detalizētākas informācijas, kā tas ir panākts, bet, zinot, ka pats mehānisms ir uzlabots, pieņemu, ka ir mainīti arī bremžu diski.
> Pārējās lietas ir pārceļojušas no iepriekšējās paaudzes.
> Protams, Exist korpuss ir viengabala, no magnija sakausējuma. Viegls, izturīgs.
> Svars 4000. modelim ir palicis ap 205 gramiem. 2500. izmērs sver tikai 175 gramus. Kā jau minēju, Daiwa iet tieši šo ceļu – veido maksimāli vieglas spoles.
> Korpusā ir ievietots maksimāli liela diametra galvenais zobrats, veidots pēc Tough Digigear tehnoloģijas.
> Protams, ir Magsealed, kas ir salīdzinoši veca patentēta tehnoloģija, bet pagaidām īsti analoga tai nav. Exist tiek izmantota gan Magsealed aizsardzība, gan arī gultņi ar Magsealed.
> Runājot par vizuālo pusi, spole ir līdzīga iepriekšējam modelim, un izskatās, ka bezinercenēm sudraba krāsa tuvākajā laikā būs modes lieta. Vismaz flagmaņiem noteikti.
> Interesants moments ir ar iepakojumu. Te es noteikti varu teikt, ka Exist gadījumā pircējs jūtas ļoti pat novērtēts. Tradicionālās melnās kastītes forma un atvēršana stipri atgādina Shimano Stellas kastīti, bet, kad to attaisa, tad ierauga mīkstu porolonu, kurā atrodas spole, un blakus rokturis. Lieliski izskatās! Te Shimano noteikti būtu ko mācīties. Visas pārējās lietas ir zem šī porolona.
> Modeļu klāsts īsti nav mainījies. Exist vairs netiks piedāvāti FC jeb Finesse Custom modeļi, kam bija vieglāka galvenā ass un savādākas bremzes. Bet ir parādījušies trīs modeļi ar artikulu PC jeb Power Custom. Pagaidām īsti neatrodu atšķirību starp LT 3000S un PC LT 3000, kā arī PC LT 3000-XH. Vienīgi rokturis ir nedaudz garāks. Bet pieņemu, ka papildu informācija būs vēlāk.
> Cenas ziņā Exist ir kļuvis dārgāks, kā jau bija gaidāms, un tā kataloga cena ir pārsniegusi 100 000 jenu. Maģisks cipars, ne?
Caldia SW Pavisam ne tik sen tika prezentēta klasiskā Caldia LT versija, kurai bija LT koncepts ar visu viengabala korpusu. Kopumā par šo spoli atsauksmes bija dažādas, tomēr nevar noliegt faktu, ka brāķis bija daudzām spolēm un pat partijām. Bet ne par to ir stāsts.
> SW jeb jūras versijas Caldia debitē ar Monocoque jeb viengabala korpusu, kurš veidots no alumīnija. Līdzīgi kā daudz dārgākam modelim Certate SW. Faktiski šī ir svarīgākā konstruktīvā un tehnoloģiskā nianse. Protams, līdz ar Monocoque korpusu tiek izmantots Tough Digigear, kuram ir lielāks diametrs, nodrošinot lielāku slodzi.
> Ir izmantota Magsealed aizsardzība pret mitruma iekļūšanu spoles mezglos.
> Darba bremzes ir ATD, un tas ir ļoti no svara copei jūrā, kur zivis ir krietni lielākas, kā arī spēcīgākas.
> Tiek izmantoti oglekļa diski, 4000.–14000. izmēram 3 gabali, bet 18 000. izmēram – 5.
> Bremžu regulācijas knobs ir liels un ērts. Knobi ir apaļi, ar EVA materiālu apdarināti.
> Auklas kasete ir Long Cast ABS II tipa. Tā ir augstāka, lai sekmētu labāku auklas notīšanos un tālāku metienu.
> Modeļu klāsts ir no 4000. līdz 18 000. izmēram, attiecīgi visi lieli. Es teiktu, ka 4000. un 5000. izmērs der arī mūsu apstākļiem, ķerot lielās trofejas.
> Kataloga cena ir norādīta ap 35 000 jenām, kas jūras spolei ir gana laba. Cerams, Caldia SW būs laba tieši smagiem copes veidiem un neliks vilties.
Multiplikatori
Silver Wolf Ja neskaita jauno Zillion TW HD un Silver Creek Air TW Stream Custom, zīmols ir prezentējis jaunu sēriju Silver Wolf. Tā domāta speciāli činu ķeršanai jūrā. Pamatā cope notiek ar pīto auklu, līdz ar ko arī multa nosaukums ir Silver Wolf SV TW PE Special. Turklāt činu cope notiek ar salīdzinoši plānu auklu – 0.6 vai 0.8 PE, un mānekļu sistēma bieži vien sver virs 20 gramiem.
> Par bāzi multam ir ņemts aktuālais Zillion korpuss, tikai krāsu gamma ir nomainīta uz matēti melnu.
> Hyper Armor Housing alumīnija korpuss palielina kopējo spoles izturību.
> Silver Wolf multam ir izmantots Hyperdrive Design koncepts. Attiecīgi galvenais zobrats ir palielināts Hyperdrive Digigear, nodrošinot lielāku jaudu un labāku gaitu.
> Ir Hyper Double Support, jeb pinjons tiek balstīts uz gultņiem.
> Darba bremžu regulators jeb tā saucamā zvaigzne, izskatās, ir no alumīnija.
> Protams, nav aizmirsts par Magsealed aizsardzību pret mitrumu un TWS auklas uzklājēju.
> Auklas kasete ir visnotaļ svarīga lieta, it sevišķi copē no krasta, kur nepieciešams tāls metiens. Silver Wolf ir izmantota G1 dūralumīnija kasete 34 mm diametrā. Uz tās ir pat speciāla atzīme PE Special. Ir norādīta 0.6 PE ietilpība – 90–180 metri. Kasete ir seklāka nekā Zillion modelim.
> Tālmešanas bremžu sistēma ir jaunā SV Boost, kurai induktors var izvirzīties dažādos līmeņos, iedodot papildu metrus metienam. Turklāt šim multam SV Boost bremzes ir nedaudz savādākas. Visticamāk, induktors tik daudz neizvirzās uz āru, ļaujot auklas kasetei vēl brīvāk griezties un tādējādi palielinot metiena attālumu.
> Darba bremzes jau zināmās UTD.
> Mults tiks piedāvāts vienā izmērā – 1000, pārnesums – 8.5.
> Spoles svars ir 185 grami, kas ir gana viegls.
> Kataloga cena ir 47 500 jenas, kas nav ļoti maz.
Ja tiešām šis mults būs spējīgs mest gana tālu, tad tāda spole varētu būt mums interesanta tieši vobleriem.
Tatula TW80 Mazākā Tatula Daiwa modeļu klāstā. Vairāk nekā pirms desmit gadiem, kad tika prezentēta pirmā Tatulas paaudze, mults bija gana liels. Pēc tam ar laiku izmērs samazinājās, un šobrīd Daiwa ir prezentējusi pašu mazāko Tatulu. Citi blogeri to salīdzina ar Shimano Curado multu. Jāpiebilst, ka Shimano multi tiešām ir mazāki, tādi Daiwai līdz šim nav bijuši.
> Par pamata platformu ir ņemta Alphas sērija.
> Modeļa izmērs ir apzīmēts – 80.
> Arī šis mults nu ticis pie Hyperdrive Design koncepta un visām no tā izrietošajām tehnoloģijām.
> Tatula tagad sver 180 gramus, kas salīdzinoši ar citām versijām ir ļoti maz.
> Hyper Armed Housing korpuss ir veidots no alumīnija.
> Hyperdrive Digigear zobrati nodrošina daudz patīkamāku gaitu, kā arī lielāku izturību.
> Interesanti, ka šai Tatulai nav Hyper Double Support. Var pieņemt, ka auklas kasetei būs ass, tāpēc Daiwa ir nolēmusi neieviest papildu gultņus, kas balsta pinjonu.
> Darba bremzes multam ir UTD. Toties tālmešanas bremžu sistēma ir palikusi vecā Magforce-Z. Tomēr Daiwa šim multam nav ieviesusi SV Boost bremzes.
> Auklas kasete ir 32 mm diametrā un 21 mm platumā. Dziļa. Veidota no alumīnija.
> Daiwa norāda, ka Tatula paredzēta svaram no 5 līdz 20 gramiem.
> Pārējās tehnoloģijas ir palikušas atbilstošas Hyperdrive Design konceptam.
> Mults tiks piedāvāts ar trīs pārnesumiem – 6.3, 7.1 un 8.1.
> Kataloga cena ir 22 000 jenu.
EIROPĀ SAGAIDĪSIM...
Japānas tirgus jaunumi ir pārskatīti, laiks pievērsties Eiropai. Kā zināms, mūsu tirgū ne vienmēr tiek piedāvāti tādi paši modeļi kā Japānā vai arī jaunumi parādās ar zināmu laika nobīdi. Kā var redzēt pēc Daiwas informācijas, šogad Eiropā netiks piedāvāts Exist modelis, tā vietā būs Luvias Airity.
Atgādinu, ka pagājušajā gadā tika prezentēts Luvias Airity, kurš faktiski ir nu jau iepriekšējās 2018. gada paaudzes Exist ar minimālām izmaiņām. Bet šī spole netika tirgota Eiropā. Mums bija Airity modelis, kam vispār nav nekāda sakara ar Luvias Airity. Taču šobrīd ir skaidrs, ka Luvias Airity Eiropas tirgū skaitīsies flagmanis. Vismaz līdz nākamajam gadam, jo nedomāju, ka aktuālo Exist paaudzi Daiwa Eiropā netirgos.
Bezinerces spoles
Ballistic MQ LT
> Kā jau bija gaidāms, viengabala korpuss jeb Monocoque Body tiks ieviests arvien jauniem modeļiem zemākās cenu kategorijās. Ballistic ir lieliska spole un nu tikusi pie šīs modifikācijas. Korpuss ir no salīdzinoši jauna materiāla Zaion V. No šī paša materiāla ir veidots rotors.
> Pateicoties viengabala korpusam, galvenie zobrati ir maksimāli lieli.
> Runājot par svaru, MQ versija nav kļuvusi vieglāka. Ballistic LT joprojām ir viegla, bet pieņemu, ka MQ varētu likt pretī daudz lielāku mezglu izturību.
> MQ ir 8 gultņi, turklāt 2 no tiem ir CRBB slēgtā tipa.
> Pārējās tehnoloģijas ir raksturīgas LT konceptam.
> Auklas kasete ir Long Cast, augstāka, turklāt tai ir divi gultņi.
> Modeļu klāsts Ballistic MQ LT ir mazāks, turklāt visi tie tiek piedāvāti ar dziļo kaseti, un tikai viens ir kompakts 4000D-C.
> Rekomendējamā cena – tikai nedaudz augstāka kā Ballistic LT.
Crossfire LT Šis ir budžeta klases modelis, kas tiek ražots speciāli Eiropas tirgum.
> Spole ir atjaunināta, un lielākais jaunums ir Tough Digigear. Pieņemu, ka gaitai, kā arī kopējai izturībai ir jābūt labākai.
> ATD darba bremzes joprojām skaitās vienas no labākajām.
> Crossfire piedāvās četros izmēros.
> Plaukta cena – ap 60 eiro.
Multiplikatori
Steez Limited SV TW HL Šo zemprofila multu Daiwa prezentēja 2020. gadā Japānas tirgum, tā ka globāli šī nav jauna spole. Mūsu tirgū tas skaitīsies flagmanis. Interesanta tendence: arī Shimano savu Antares flagmani no šī gada piedāvā Eiropā.
> Sākumā jāiepazīstina ar jaunu konceptu, kas nu jau tiek izmantots daudzos Daiwa multos, turklāt atkarībā no modeļa variē tehnoloģiju kopums. Jāsaka gan, ka daudzas šī koncepta lietas nevarētu īsti saukt par jaunām.
Tātad Daiwa konceptam ir divas daļas – reeling un casting, un katrai no tām tiek plānots konkrēts tehnoloģiju komplekts.
Reeling jeb spoles korpusa mehānikas daļā tiek iedzīvināts Hyperdrive Design, kam ir vairākas sastāvdaļas.
> Hyper Armed Housing ir korpuss, ražots no magnija. Korpuss ir viengabala, atsevišķi ir tikai sānu vāki. Korpuss ir izgatavots ļoti precīzi un veido izturīgu kopumu.
> Tāpat multiem ir mainīta korpusa forma. Tā ir padarīta ergonomiskāka un vismaz man vairāk atgādina Shimano multus.
> Ir mainīta mēlītes forma, arī tā ir pielāgota pirkstam.
> Hyper Drive Digigear ir jauns galvenais zobrats no alumīnija. Tas ir veidots maksimāli liels, ar precīziem zobiem. Pašu zobu ģeometrija ir savādāka, turklāt tie ir lielāki, bet tāpēc nav zaudēta izturība. Rezultātā Daiwa sola ļoti klusu gaitu bez vibrācijas un trokšņiem, kā arī saglabātu izturību.
> Hyper Double Support nav nekas cits kā pinjons, kuru atbalsta divi gultņi, pa vienam katrā pusē.
> Hyper Tough Clutch. Mēlītei, kas atbrīvo auklas kaseti, tagad ir izturīgāks mehānisms. Pēc nu jau pieejamiem video redzams, ka mēlīte ir krietni stingrāka, turklāt daudziem multiem tā kustas, bet Daiwas gadījumā tā nav. Lielākais ieguvums – esot novērsta patvaļīga mēlītes nenostrādāšana un neatgriešanās sākuma pozīcijā.
> UTD bremžu sistēma ir uzlabota un ir ļoti precīzi regulējama.
> Spolei ir 85 mm rokturis. Gana ērts, lai būtu viegli darboties, kā arī tikt galā ar trofejām. Rokturis ir no alumīnija, turklāt ar iekārtām izgriezts no viena gabala. Pati forma ir pielāgota labai lietošanas sajūtai.
Casting koncepts ietekmē tālmešanas sistēmu un auklas kaseti.
> SV Boost ir jaunās paaudzes magnētiskā bremžu sistēma. Kā zināms, Daiwa izmanto tikai magnētiskās bremzes. Labi zināmā Magforce sistēma nu ir uzlabota. SV Boost nodrošina to, ka induktors no kasetes var izvirzīties divos stāvokļos. Magforce gadījumā bija tikai viens stāvoklis, un tādējādi tika panākta kasetes bremzēšana. Savukārt SV Boost gadījumā metiena sākumā induktors izvirzās maksimāli ārā, bet metiena otrajā fāzē iebīdās nedaudz iekšā, līdz ar ko samazinās magnētiskā lauka ietekme uz kaseti. Metiena beigās induktors atgriežas sākuma stāvoklī. Šo induktora kustību izraisa kasetes griešanās ātrums.
> Auklas kasete ir no G1 dūralumīnija. Šis materiāls ir stiprāks par magniju un alumīniju, kā arī krietni vieglāks. Šādas kasetes tika jau izmantotas citiem modeļiem. Kasete ir viegla, izturīga, ar lielisku inerci. Šeit var vilkt paralēles ar Shimano MGL III.
> Zero Adjuster ir auklas kasetes brīvkustības bremze, kas neesot jāregulē. Daiwa apgalvo, ka šo bremzi pirmo reizi var noregulēt, lai kasetei veidojas minimāla sānu kustība, un pēc tam var aizmirst par to. Vēlāk pietiek tikai ar magnētiskās bremzes regulēšanu.
> Zero Shaft apzīmē auklas kasetes īso asi, kurai pateicoties kasete ir vieglāka, kā arī brīvi rotē.
> Magnet Brake ir magnētiskā tālmešanas bremze, kas atrodas vienā no multa sānu vākiem. Tā sastāv no spēcīgiem magnētiem, kurus var regulēt un kuri rada spēcīgu elektromagnētisko lauku. Kopā ar induktoru šī sistēma ļauj panākt lielisku mānekļa lidojuma attālumu.
> TWS jeb T Wing sistēma jeb spārna formas auklas uzklājējs. Šajā koncepcijā ir mainīts pats uzklājēja mehānisms, tas ir kļuvis krietni kompaktāks. Vizuāli uzklājējs nospiestas mēlītes laikā noliecas uz leju, tādējādi nodrošinot brīvu auklas iztīšanos un novēršot to, ka nobrūk pārāk daudz auklas.
Kā redzams, Daiwas multos tiek izmantoti daudz un dažādi konstruktīvie risinājumi un jaunas bremžu tehnoloģijas. Jaunajā Steez paaudzē tās visas ir.
> Steez Limited SV TW HL būs pieejama vienā izmērā – 1000. pēc Daiwas klasifikācijas, un tai būs divi pārnesumi.
> Multa svars ir 160 grami.
> Jāsaka, ka norādītā plaukta cena – nedaudz virs 800 eiro – ir gana liela.
Steez A TW HLC Šis mults tika prezentēts pagājušajā gadā Japānas tirgum. Flagmaņa modifikācija, kas paredzēta tieši tālākiem metieniem, kā arī ļauj izmantot vieglākus mānekļus. Multam ir daudz tehnoloģiju no jaunā Daiwas koncepta.
> Hyperdrive Digigear zobrati nodrošina izturību, kā arī ļoti patīkamu gaitu. Tam palīdz Hyper Double Support pinjons, kurš balstās uz diviem gultņiem.
> Multa korpuss ir no alumīnija, Hyper Armed Housing, turklāt no metāla ir pilnīgi viss korpuss.
> Hyper Tough Clutch nodrošina stabilu un izturīgu brīvkustības mehānismu.
> Jaunās paaudzes TWS mehānisms atvieglo auklas iztīšanos.
> Pinjonam ir izmantoti gultņi ar Magsealed tehnoloģiju.
> Darba bremzes ir klasiskās ATD.
> Vislielākā atšķirība ir tālmešanas sistēmā un auklas kasetē. Steez A ir izmantots Magforce Boost. Galvenā atšķirība ir tāda, ka šai sistēmai savādāk strādā induktors – tas daudz ātrāk atgriežas sākuma pozīcijā, lai mazinātu bremzēšanas spēku un ļautu arī viegliem mānekļiem sasniegt tālāku distanci.
> Auklas kasete ir no G1 dūralumīnija, diametrs – 36 mm.
> Svars ir 190 grami.
> Plaukta cena – ap 600 eiro, kas atkal ir ļoti daudz, salīdzinot ar Japānu.
Zillion SV TW Šis laikam ir lielākais jaunums: nu Eiropā būs pieejams 2020. gadā Japānas tirgum prezentētais Zillion modelis. Japānā šim multam ir gana šaura specializācija – tīri basu copes tehnikas. Man ir iznācis darboties ar šo multu, un varu teikt, ka spole tiešām ir ļoti pat izdevusies, lieliska gaita un arī metiena attālums.
> Vizuāli Zillion ir ieguvis sudrabainu krāsu un jaunu formu. Protams, ir iemiesota arī jaunā Daiwa koncepcija. Jāsaka, ka vizuāli mults ir stipri līdzīgs Shimano spolēm. Ir daudzas mazas nianses. Piemēram, korpusa ārpusē vai malās vairs nav redzamas skrūves. Tās nu ir izvietotas iekšpusē. Korpuss nav simetrisks, respektīvi – roktura puse ir garāka. Tas ļauj ievietot lielākus zobratus.
> Zillion ir Hyperdrive Design koncepts ar izturīgu alumīnija korpusu. Pēc oficiālās web lapas var saprast, ka korpuss un roktura puses vāks ir no alumīnija, bet otrās puses vāks – no kāda cita materiāla. Papētot video, var redzēt, ka vāks ir no cita materiāla, toties iekšpusē ir metāla stiprinājums magnētiskajai sistēmai un arī auklas kasetei.
> Zillion ir jaunās paaudzes Hyper Drive Digigear, kurš arī ir no alumīnija, Hyper Double Support, Hyper Tough Clutch, UTD bremzes ar tarkšķi. Darba bremžu regulators jeb tā sauktā zvaigzne ir no Zaion kompozīta.
> Multam ir SV Boost magnētiskā bremzēšanas sistēma, Zero Adjuster, TWS auklas uzklājējs.
> G1 dūralumīnija auklas kasetei ir viena tehniska nianse, kas stipri atgādina Shimano izmantoto. Pirms kasetes gultņa ir maza atspere, kas nedaudz piespiež gultni, lai tas neveidotu vibrāciju.
> Mults ir kļuvis par 8 mm īsāks, lai spole labāk iegultu plaukstā.
> Rokturis ir 90 mm garš, lai nodrošināt optimālu ergonomiku.
> Zillion SV TW ir 1000. izmērs ar četriem pārnesumiem.
> Sver 175 gramus, un tas ir līdzvērtīgi ar galveno konkurentu Shimano Metanium. Tiesa gan, Zillion gandrīz viss korpuss ir no alumīnija.
> Šis ir super ātra pārnesuma Zillion mults – viena no retajām spolēm ar 10.0:1. Mūsu ūdeņos, man liekas, tas ir pārāk ātri. Ar vienu roktura apgriezienu tiek ietīti 106 cm auklas! Man pagaidām ir grūti iedomāties, kur kas tāds būtu lietojams, bet noteikti Daiwa zina!
Lūk, esmu izstāstījis abu lielo spoļu frontes zīmolu jaunumus, no kuriem daudzus šajā gadā varēsim arī iegādāties un izmēģināt. Neteiktu, ka ražotāji ir pārsteiguši ar negaidītām tehnoloģijām, bet kaut ko tomēr šajā visā var atrast – un varbūt ir laiks nomainīt savu darba zirgu?