Rakstiet mums! Pievienojiet attēlus (vai uzticiet tos piemeklēt CL redaktoram) un mēs nodosim Jūsu vēstījumu visai Latvijas copmaņu saimei!
Visiem zināms, ka ideāla laiva visai dzīvei un visiem uzdevumiem par pantiņu pie eglītes – eksistē. Par laimi – tikai mūsu galvā, jo dabā šāds nemitīgi mainīgs lielums ir neiespējams. Kā parasti notiek laivas izvēle? Simts un vienu reizi izmaļam tuvos un tālos interneta resursus. Meklējam konkrētas laivas, rūpīgi atlasītas. Ar īsto korpusa formu ar pareizo V un kāju. Un ar apņemšanos – “es te vēl pieskrūvēšu”! Visi šie pūliņi īstenojas spontānā, vājuma mirklī pieņemtā lēmumā: “Ņemu šo – sarkan-zaļo!” Un tam nav racionāla skaidrojuma. Nē, draugiem, sievai, radiem – ir, bet sev? Sev paliek solījums kaut kā ar to tikt galā. Ziemā pa vakariem.
Tehniskie parametri:
Korpusa svars: 280 kg.
Maksimālais cilvēku skaits: 5.
Korpusa izmēri: 4,40 m x 1,95 m.
Iegrime: 0,30 m.
CE kategorija: C.
Max kravnesība: 520 kg.
Max dzinējs: 44,1 kW / 60 HP.
Dzinēja kāja: L – 508 mm.
Laivas cena: no 5916 EUR t.s. PVN
Kas tas ir? Kāds nerealizēts sapnis vai klišeja ir mūs novirzījusi uz ātrāk iegūstamo rezultātu. Viena nejauši redzēta reklāma, viens kadrs. Un nu sarkan-zaļais stāv tavā pagalmā.
Visi, kas uz ūdens, ir gājuši tam cauri un nemitīgi tiecas ko tādu atkārtot. Man nav nācies satikt laivas īpašnieku, kurš pirmās sezonas beigās nav vēlējies savai laivai kaut ko pieskrūvēt, pārskrūvēt vai uzlabot. Ar mani bija tieši tāpat. Iztēlojos akvatorijas un maršrutus, pa kuriem iešu, cik daudz parasti būsim uz borta, kādos laikapstākļos esmu gatavs doties ceļā, kādi ierobežojumi, šķēršļi un tā tālāk. Kāds rezultāts? Sameklēju vecu laivas korpusu, pārbūvēju. Uz sezonu nepaspēju. Rudens beigās izbraucu 3 h, un atkal uz remontu. Un tā līdz pat šai dienai šis brīnišķīgais ceļojums laivas restaurācijā vēl nav galā. Laiva – mūžīgais remonts. Ko man tas iemācīja?
Pirmkārt, universāla risinājuma – nav! Jeb, citiem vārdiem, kas der visam – īsti neder nekam! Otrkārt, laiks dzīvot – laiks mirt. Restaurēt var visu, bet vai ar tādu “mākslas darbu” es reāli gribēšu skrāpēt Rīgas kanāla pāļus? Un treškārt – kā vecā anekdotē: “Izvēlies: tev vajag kvadrātiņus uz durvīm vai braukt!” Restaurācija un lietošana nav un nekad nebūs apvienojama.
Nākamais attīstības solis, jo sapnis tak netika izsapņots, – es uzbūvēšu pats savu ideālo laivu (ceru, ka sieva šo nelasīs)! Man par laimi, šī ideja pusceļā kapitulēja pati. Kamēr biju vidējo “slimnīcas” mērījumu meklējumos un mēģināju izprast “virtuvi”, kājas mani aiznesa uz Augustovas ezeriem Polijā. Maģiska vieta, kurā dzimst teju visa Eiropas mazā flote (laivas līdz 12 m). Pegazus Boats arī ir radies šeit. Te es atradu savu neīstenoto sapni un piepildīju savas mazās iegribas attiecībā uz ūdens transportu. Viss nostājās savās vietās.
Salonā apskatāmās laivas cena teju maksimālā aprīkojumā: 13 500 EUR t.s. PVN
Tas, ar ko mani paņēma Pegazus, ir korpusa kvalitāte un detaļām veltītā uzmanība. Jo vairāk iepazinu laivu ražošanas procesu un Pegazus Boats ģimeni, jo vairāk vēlējos kļūt par daļu no tās un “slimot” kopā.
Viens no mazajiem korpusiem ir PEGAZUS 450. Man šo modeli parādīja ziemas noliktavā pie ļoti neuzkrītoši komplektētas baltas laivas. Tā bija Pegazus Boat dibinātāja un galvenā konstruktora laiva. Laiva, kurā viņš kopā ar sievu sezonā pavada katru nedēļas nogali. Laiva, kurā tiek testēti un ieviesti jauninājumi un uzlabojumi.
Dāmas un kungi, ļaujiet man stādīt jums priekšā, vienu no Pegaziem – precīzam lietojumam derīgu laivu PEGAZUS 450 PRO izpildījumā.
Es nevaru pateikt «kā copmanis copmanim» – tā ir ļoti laba vai vienkārši laba laiva. Zinu skaidri, ka tu man to noteikti pateiksi. Par ko būšu pateicīgs.
Mūsu laivu ikdienas dzīvei var sekot līdzi facebook, instagram un www.pegazus.lv
Ziņkārīgākos gaidīsim ciemos Mārupē, Zemzaru ielā 3.