Par diskusiju, kas nenotika
LČ spiningošanā no laivām sekoju nesen. Pēc maniem novērojumiem, šogad, atšķirībā no iepriekšējiem gadiem, izpalikusi diskusija par Latvijas izlases veidošanas principiem. ...tomēr ir lietas, kuras nemainās...
Kā sapratu, nav izpalikušas runas par palīdzību “no malas”, kurai bija jābeidzas ar dalībnieku numuru ieviešanu. “Makšķerēšanas noteikumi” attālumu starp laivām nenosaka. LČ nolikums attiecas uz dalībniekiem, kurus tagad var viegli atpazīt. Attiecīgi laiva bez numura labā vietā, stāties blakus nolikums neaizliedz. Aizsist vietu no malas vairs nesanāk.
Katru gadu notiek diskusijas par sacensību vietām un citiem organizatoriskiem jautājumiem. Taja pašā laikā visiem zināms, ka atbildīgie par konkrēto disciplīnu, sacensību organizēšanu pilda savus pienākumus bez maksas, no darba brīvajā laikā. Ja prasību izvirzītāji vēl atrodas, tad izskatās, ka ar palīgiem tā pašvakāk.
Katru gadu tiek veidota Latvijas izlase un katru gadu diskusija ir par to, ka atbalsta šai izlasei praktiski nav. Nerakstīšu savus minējumus, kāpēc tā notiek, bet vienkārši tā pašlaik ir un viss. Turklāt tas ir zināms, to neslēpj ne no tiem, kuri dalību ņēmuši iepriekš, ne no jaunpienācējiem. Tomēr, dažiem tas vēl aizvien ir pārsteigums un sašutums par to ir apgriezti proporcionāls vēlmei reāli palīdzēt.
Pēdējos gadus neapmierinātie principā ir vieni un tie paši, kuri publiski nekaunas ... (kā lai tā maigāk pasaka?) ... slikti izteikties par LMSF, un tajā pašā laikā daļa bez sirdsapziņas pārmetumiem turpina piedalīties LMSF organizētos pasākumos vai dižojas ar LMSF piešķirtiem tituliem, kuri iegūti tādās sacensībās, kuras tiesāja tiesnesis par kuru titulētais izsakās nievājoši, nekaunoties no morālas rupjības
Saprotams ir lietas ko pilnveidot utt. tikai atvainojos, bet ir robežas, kuras ar brīvprātīgo bezatlīdzības darbu pārkāpt nevar. Viss nāk ar laiku. Ja dotajā brīdī sakārotu lietas tā, kā te daži cenšas uzspiest, tad tie daži būtu pirmie, kuri aiz dārdzības atteiktos no dalības, atstājot pārējos pie LČ, kurā vairums nevarētu atļauties piedalīties.
Starp citu, nekur nav pazudušas sarunas par to, ka makšķerēšana nav tehniskais sporta veids un tāpēc būtu ierobežojams maksimālais braukšanas ātrums. Lai gan viedokļi par to, vai jaudīgs motors ir, vai nav, priekšrocība dalās, starptautiskie noteikumi paredz maksimālā ātruma noteikšanu, par pamatu ņemot vidējo ātrumu. Pie mums ... jāprasa kāpēc tā nenotiek? Iespējams, lai samazinātu iespēju, ka komanda ar mazu budžetu tiek izlasē, kur būtisks ir paša finansējums dalībai Pasaules čempionātā. Savādāk ... būtu nesmuki ka 1-7 atsakās no dalības PČ, jo nav naudas un aizbrauc tie kas spējīgi maksāt.
Jebkurā gadījumā jāvērtē tas, ka iekļūt LČ un cīnīties ar labākajiem ir relatīvi viegli, novērtējiet to kamēr tāda iespēja ir un ja viss tā nepatīka, ka pēc tam raksti jādrukā, varbūt ir vērts saudzēt savu nervu sistēmu un izvēlēties citus, sirdij tīkamus pasākumus ...
Marfim, Jūs ir sportists, ka pēdējā rindkopā sakāt, ka LČ cīnīties ar labākajiem ir viegli vai arī vērojat visu no malas?
Otinjsh, rakstīju "iekļūt LČ un cīnīties ar labākajiem" nerakstīju un nedomāju "uzvarēt labākos". Cīnīties un uzvarēt tomēr ir atšķirīgas lietas.
Dotajā brīdī nav jāiztur nekāda iepriekšēja atlase, jānokārto normatīvs vai jāsavāc punkti vai kā savādāk jāapliecina sava meistarība (zināšanas tiesneša gadījumā). Pie tam, nav obligāta dalība visā LČ, jo var pieteikties vienam posmam un komanda nav obligāta, jo var pieteikties viena ekipāža. - tas ir tas, ko biju domājis rakstot "relatīvi viegli".
Vai nebūtu pareizāk ŠOBRĪD, nevis dotajā brīdī?
Var arī tā, ja tas kardināli maina lietas būtību :)
Attiecībā pret valodas kultūru tas tiešām maina lietas būtību. Proti: rusicisms "dotajā brīdī" - tiktu nomainīts ar tīri latvisku vārdu, šobrīd. Bet daudziem jau šī valodas kultūra ir pie vienas vietas, un tā lēnām tā mūsu degradācija turpina savu uzvaras ceļu.
"tīri latvisku" :)
Kas šajā formulējumā - tīri latviski, ir nesaprotams? Vai bija jāsaka čisto po latišskomu? Būtu saprotamāk?
"tīri latviski" ir tāds pats rusicisms kā "dotajā brīdī"
Ari LC vieglatletika ir viegli piedalities, bet pats galvenais, ka visiem ir skaidri noteikumi. Esi labakais sacensibas un busi LC + izpildot noteiktu normativu, tiec pie finansejuma. Es ari labprat piedalitos LC spiningosana, bet man galigi nav skaidri noteikumi. Jo sanak, ka visi maksa dalibas naudu, bet organizatori galigi neko nenopelna, ka pat nevar mikrafonu nodrosinat. Prieks kam vajag nodrosinat edinasanu ? Ja tas ir tik dargi, jo piedaloties LC vieglatletika neviens neko neuzsauc. Prieks kam veciem davanu karte 100 Eur vertiba par treso vietu, ja var pa to naudu visam pjedestalam uztaisit medalas. Kaut ka no malas izskatas, ka ir kausi, medalas, davanu kartes, pusdienas un dargie tiesnesi, kas saskaita punktus un nosver zivis. Varbut labak uz to visu minimalizet un beigas LC uzvaretajiem pieskirt naudas balvu, kuri tad ari vares rekinaties ar kaut kadu ciparu. Var tacu uztaisit 3 aptauju variantus un paprasit viedokli si gada sportistiem.. Un ari mazu atskaiti - sitam tik, tam tik un visiem, kuri iesaistas viss ir skaidrs.. Tagad tikai tada zelosanas, ka naudas nav, bet par izlietojumu ne varda..
Tiesneši nav maksas pakalpojums. Tā ir brīvprātīga uzņemšanās, lai paskatītos kas kā notiek un pamācīties kaut ko priekš sevis. Varbūt kāda komanda savam tiesnesim arī kaut ko uzmet, bet vispār tiesneši piekrīt tiesāt pilnīgi brīvprātīgi! Un zivis tiek mērītas, no garuma atkarīgi punkti. Neko nesver. Un kādi 95% sacensībās noķerto zivju sveikas un veselas peld tālāk....arī reglaments ir diezgan skaidrs un saprotams. Esot starp labākajiem, būsi arī izlases kandidāts...
Un vēl... pašam ir bijusi iecere šādās sacensībās piedalīties, taču kad esmu pavērojis tās laivu skriešanās sacensības, tāda vēlme ir pazudusi. Nav normāli, ja dzinēja jauda, eholotes parametri, u.c., izšķir rezultātu. Nevis dalībnieka zināšanas un rīcībā esošais inventārs.
Kāpēc tu naivi eidomājies, ka eholotes un dzinēja jauda izškir rezultātu??
Jautājums ir cits, tas dod vai nedod būtiskas priekšrocības? Muļķīgi būtu aizliegt izmantot eholotes vai dzinējus, tomēr par pārvietošanās ātruma ierobežojumiem, lai spēle būtu godīgāka, derētu padomāt.
To es neiedomājos, to es skaidri zinu.
Kraft, vai tad tiešām Kokneses posmā ir iespējams konkurēt, sēžot prastā laivelē ar piecu zirgu dampīti vai pat elektromotoru?
Jaudīgāka laiva = iespēja straumjainā upē apbraukāt vairāk iespējamās copes vietu.
Manuprāt tieši Armands kopā ar Jāni jau ir vairākkārt pierādījuši, ka var piedalīties un labi startēt arī parastajā pūslī un ar 15zs motoru. Viss ir galvā, nevis motora zirgspēkos, vai eholotes ekrāna pikseļos. Jā, kam jaudīgāks dzinējs, tas var ātrāk mainīt vietas un apbraukāt vairāk vietu, bet tas ne vienmēr nesīs rezultātu. Ar garantiju tikai vairāk benzīna nodedzinās ;)
Var piekrist tam, ka tas ne vienmēr būs rezultatīvi, tomēr tīri matemātiski ir lielāka iespēja, ka tieši tā tas būs. Jo vairāk kusties un labāk redzi, jo vairāk garantiju. Bet nekas nav absolūts!
jaudīgāks dzinējs, ātrāka laiva, elektriskais enkurs utt. - līdzīgi kā dopings hokejā vai futbolā - vārtus gūt neiemācīs, bet ātrāks un izturīgāks būsi gan :))